Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KUZEY KIBRIS SİYASİ YAŞAMINDA TWİTTER KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME: 7 OCAK 2018 ERKEN GENEL SEÇİMLERİ

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 3, 390 - 402, 25.06.2019

Öz

Kuzey Kıbrıs 7 Ocak 2018’de erken genel seçim için sandığa gitmiştir. Seçim öncesinde siyasi
partiler, liderler ve adaylar seçim çalışmalarını her koldan yürütmüş, geleneksel kitle iletişim
araçlarının yanı sıra sosyal medyayı da sıklıkla kullanmışlardır. Seçim sonuçlarına göre ikisi yeni
kurulan partiler olmak üzere altı parti meclise girmiş ve temsil hakkı elde etmiştir. Bu çalışma meclise
giren altı partinin ve liderlerinin, erken seçim tarihinin belli olduğu 13 Kasım 2017 ile seçim günü
olan 7 Ocak 2018 tarihleri arasındaki Twitter kullanım pratiklerini incelemektedir. Kuzey Kıbrıs siyasi
yaşamında sosyal medya araçlarına, özellikle Twitter kullanımına yönelik çalışmaların fazla olmaması
bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Çalışmada ilgili dönemdeki tweetler nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda özellikle yeni kurulan ve ilk kez
seçimlere giren siyasi partilerin Twitter’ı aktif bir şekilde kullandığı görülmüştür. Bu partilerin hemen
her konuda, buna karşın eski partilerin genellikle seçim kampanyalarıyla ilgili tweet attığı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Aziz, A. (2013). Siyasal İletişim (4. Baskı). Ankara: Nobel. Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., Aydemir, A.T. (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye'de 2011 Genel. Seçimlerinde Twitter Kullanımı.http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=181054_97c 1f7ef9125c13cfc55fc62570796ef&? Erişim tarihi:10.01.2018 Bektaş, A. (2000). Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi (2. Baskı). İstanbul: Bağlam. Bilgin, N. (2014). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Ankara: Siyasal Dağıtım Çakır, H., & Tufan, S. (2016). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya: Türkiye’de Siyasi Liderlerin İnstagram Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(41), 7-28. Darı, A. B. (2018). Sosyal Medya Ve Siyaset: Türkiye’deki Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 1-10. Ekinci, N. (2014). Siyasal İletişim Çalışmalarında Kapsam ve Yaklaşım Sorunsal., İ&D İletişim ve Diplomasi Dergisi. Yıl:2, Sayı:3, ss.5-24. García-Carretero, Lucía; Pérez-Altable, Laura (2017). “Barcelona en Comú on Twitter. Analyzing the electoral communication of the confluence during the 2015 council election”. El profesional de la información, v. 26, n. 5, pp. 871-883. https://doi.org/10.3145/epi.2017.sep.09 Erişim tarihi:20.12.2017 Graham, T., Broersma, M., Hazelhoff, K. & van 't Haar, G. (2013). Between broadcasting political messages and interacting with voters: The use of Twitter during the 2010 UK General Election campaign. Information, Communication & Society, 16(5), 692-716. Kurban, S.(2014). Seçim kampanyalarının yürütülmesi sürecinde sosyal medyanın kullanımı ve 28 Temmuz 2013 KKTC genel seçimlerine bir bakış. https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/40933061/Digital_Communication_Impact_2014 _Istanb.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1516021659&Signature=IQc ZXRjvBdCkzqyLn07AR0wrxW0%3D&response-contentdisposition= inline%3B%20filename%3DDiyalojik_Iliski_Cercevesinde_Internetin.pdf#page=298. Erişim tarihi:12.01.2018 Laughey D., (2010). Medya Çalışmaları teoriler ve yaklaşımlar. (Çev.Ali Toprak) İstanbul:Kalkedon Yayınları López-García, G. (2016) ‘New’ vs ‘old’ leaderships: the campaign of Spanish general elections 2015 on Twitter. Communication & Society 29(3), 149-168. López-Meri, Amparo; Marcos-García, Silvia; Casero-Ripollés, Andreu (2017).What Do Politicians Do On Twitter? Functions And Communication Strategies In The Spanish Electoral Campaign Of 2016. El profesional de la información, 2017, septiembre-octubre, 26, n. 5. eISSN: 1699-2407 pp..795-804 Erişim tarihi 24.12.2017 Ölçer, N. (2016) 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Örneğinde Siyasi Parti Liderlerinin Twitter Kullanım Pratikleri. E-GİFDER Cilt: 4 Sayı: 2 (Erişim 17 Mart 2018) Park, C. S. (2013). Does Twitter motivate involvement in politics? Tweeting, opinion leadership, and political engagement. Computers in Human Behavior, 29(4), 1641-1648. Erişim: 30.01.2018 Şeyhanlıoğlu, H. (2014). Siyasi Partiler ve Liderler: Dünyadan ve Türkiye’den Algı ve İmaj Yönetimi Örnekleri. Bilal Karabulut (Ed.), Algı Yönetimi, İstanbul:Alfa Tokgöz, O. (2010). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi Tunca, E. A. & Koldaş, N. A. (2014). Siyasal İletişim ve Siyasal Pazarlama Perspektifinden 2013 KKTC Erken Genel Seçimi’ne katılan Partilerin Yürüttükleri Seçim Kampanyaları. İ&D İletişim ve Diplomasi Dergisi, 2 (3), 49-81. Ünal Erzen, M. (2008) Siyasi Lider İmajlarının Seçimlere Etkisi. http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&ano=89322_727a471af585c c2cc3071dd3269f1371&? Erişim Tarihi:08.01.2018 Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık 9.Baskı https://twitter.com/CTP_Kurumsal (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/halkin_partisi (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/Hseyinzgrgn (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/KudretOzersay (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/serdardenktas1 (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/TDPKibris (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/tufanerhurman (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/ubp2018 (Erişim: 10.04.2018) https://twitter.com/YDPKKTC_ (Erişim: 10.04.2018)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Asit 0000-0001-6834-8714

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2019
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Asit, G. (2019). KUZEY KIBRIS SİYASİ YAŞAMINDA TWİTTER KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME: 7 OCAK 2018 ERKEN GENEL SEÇİMLERİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 9(3), 390-402.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png