Kuzey Kıbrıs 7 Ocak 2018’de erken genel seçim için sandığa gitmiştir. Seçim öncesinde siyasi
partiler, liderler ve adaylar seçim çalışmalarını her koldan yürütmüş, geleneksel kitle iletişim
araçlarının yanı sıra sosyal medyayı da sıklıkla kullanmışlardır. Seçim sonuçlarına göre ikisi yeni
kurulan partiler olmak üzere altı parti meclise girmiş ve temsil hakkı elde etmiştir. Bu çalışma meclise
giren altı partinin ve liderlerinin, erken seçim tarihinin belli olduğu 13 Kasım 2017 ile seçim günü
olan 7 Ocak 2018 tarihleri arasındaki Twitter kullanım pratiklerini incelemektedir. Kuzey Kıbrıs siyasi
yaşamında sosyal medya araçlarına, özellikle Twitter kullanımına yönelik çalışmaların fazla olmaması
bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Çalışmada ilgili dönemdeki tweetler nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda özellikle yeni kurulan ve ilk kez
seçimlere giren siyasi partilerin Twitter’ı aktif bir şekilde kullandığı görülmüştür. Bu partilerin hemen
her konuda, buna karşın eski partilerin genellikle seçim kampanyalarıyla ilgili tweet attığı tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)