Siyasi seçimler bir ülkenin geleceğine yön veren temel süreçlerdir. Demokratik sistemlerde insanlar
siyasete seçimler yoluyla katılır ve tercihlerini sandıkta kullandıkları oylarla yaparlar. Bu oylara talip
olan siyasi adaylar da seçim kampanyası pazarlama iletişimi stratejilerini tasarlarken, seçim yarışını
kazanmak için mesajlarını nasıl en etkili şekilde sunacaklarının yöntemlerini bulmaya çalışırlar. Bu
mesajların en önemli parçalarından biri de sözsüz iletişim mesajlarıdır. Sözsüz iletişimin önemli
alanlarından biri de beden dilidir. Beden dili kapsamında da siyasi adayların vücut duruş ve
pozisyonları, kıyafet stili, saç stili, el, kol ve parmak hareketleri, yüz ifadeleri, bakışları ve göz teması,
gülme biçimleri ve hatta kullandığı aksesuarları bir mesaj niteliği taşımaktadır. Bu nedenle bir siyasi
liderin retoriğinin etkileyici olması gerektiği kadar beden dilini de etkili kullanması seçmeni ikna
sürecinde oldukça önemlidir. Bu bağlamda bu çalışmada, 31 Mart yerel seçimleri kampanya sürecinde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Cumhur ve Millet ittifakı başkan adaylarının beden dili kullanımları
çözümlenmiştir. Çalışmada; beden dili kategorileri ve alt kategorileri oluşturulmuş, adayların beşer
mitingi tarih sırasına göre analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)