Günümüzde iletişim teknolojilerindeki gelişmeler diğer alanlarda olduğu gibi medya alanında da köklü değişiklikleri beraberinde getirmiştir. İletişim teknolojileri haberciliğin yanında yayıncılığın da dijital olarak izleyicilere aktarılmasına olanak sağlamıştır. Bu dijital yayıncılıkta birisi olan spor yayıncılığı da çevrimiçin platformlarda yer alarak geleneksel spor yayıncılığının önüne geçmektedir. Dijital spor kanalları giderek popüler hale gelerek yaygınlaşmaktadırlar. Çalışmada dijital spor kanallarından yapılan yayınların izleyicilerin kanaatlerinin yönünü belirlemede ki etkisi incelemektir. Bu bağlamda çalışma kapsamında Türkiye'de en çok izlenen dijital spor kanalı olan VOLE’ye gelen yorumların yönünü belirlemektir. Bunun için “VOLE” dijital spor kanalında yer alan en popüler beş video alınmış ve her videodan 300 yorum içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışamadan elde edilen sonuçlar genel anlamda vidolara pozitif yorumların geldiği sırasıyla negatif ve nötr yorumların takip ettiği görülmüştür. Ayrıca yorumların, yayıncıların konu ile ilgili genel tutum ve görüşleri ile örtüştüğü görülmüştür. Araştırma sonuçları yorumcuların izleyicilerin kanaatlerinin yönünü belirlemede rolü olduğu söylenebilir.
Today, developments in communication technologies have brought radical changes in the field of media as well as in other fields. Communication technologies have enabled broadcasting to be transferred to the audience digitally as well as journalism. Sports broadcasting, which is one of these digital broadcasting, takes place in online platforms and prevents traditional sports broadcasting. Digital sports channels are becoming more and more popular. The aim of the study is to examine the effect of broadcasts made from digital sports channels in determining the direction of viewers' opinions. In this context, the scope of the study is to determine the direction of the comments coming to VOLE, the most watched digital sports channel in Turkey. For this, the five most popular videos on the “VOLE” digital sports channel were taken and 300 comments from each video were analyzed using the content analysis method. The results obtained from the study showed that positive comments came to the videos in general, followed by negative and neutral comments, respectively. In addition, it has been observed that the comments overlap with the general attitudes and views of the publishers on the subject. According to the results of the research, it can be said that commentators have a role in determining the direction of the audience's opinions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)