Televizyona yönelik animasyon serilerinin geçmişi oldukça uzun bir tarihe sahiptir. İlk animasyon denemeleri, 1920’lerde ve 1930’larda, sinema için üretilen kısa çizgi filmlerle başlamıştır. Ancak televizyon ortamında animasyonun yaygınlaşması ve popülerlik kazanması biraz daha zaman almıştır. 1950’ler ve 1960’lar, televizyonun evlere girmesiyle birlikte animasyonun televizyon platformunda da yaygınlaştığı dönemler olmuştur. Walt Disney, Warner Bros. ve Hanna-Barbera gibi stüdyolar, çeşitli animasyon serilerini televizyon izleyicilerine sunmaya başlamış; özellikle Hanna-Barbera stüdyosunun ürettiği seriler, televizyon izleyicilerinin büyük ilgisini çekmiş ve birçok klasikleşmiş yapım bu dönemde ortaya çıkmıştır. Bu süreçte animasyon serileri için ilk görsel kimlik tasarımlarının üretildiği de görülmektedir. Görsel kimlik, popüler kültürde kalıcı bir etki bırakma gücüne sahiptir ve animasyon serilerinin başarısında önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Çalışmanın sınırlılıkları kapsamında yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde üretilmiş kilometre taşı sayılabilecek animasyon serileri ele alınmış, betimsel analiz yöntemi çerçevesinde örnek incelemesi ve uzman görüşlerinin aktarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan Batman: Animasyon Serisi (1992-1995) logo, tipografi, bölüm kapakları, renk paleti gibi görsel kimlik elemanları açısından irdelenmiştir. Animasyon serilerinin markalaşma sürecinde öykü, senaryo, kurgu, grafik benzeri teknik detayların yanında görsel kimlik unsurlarının da önemli olduğu sonucuna varılmış; bunlara ek olarak konuyla ilgili paydaşlara bir Türkçe kaynak oluşturulması hedeflenmiştir.
Animated series for television have a long history. The first animation experiments began with short cartoons produced for the cinema in the 1920s and 1930s. However, it took a little longer for animation to become widespread and popular in the television environment. The 1950s and 1960s were the periods when animation became widespread on the television platform as television entered homes. During this period, Walt Disney, Warner Bros. Studios such as Hanna-Barbera and Hanna-Barbera began to present various animated series to television audiences; Especially the series produced by the Hanna-Barbera studio attracted great attention from television viewers, and many classic productions appeared during this period. It is also seen that the first visual identity designs for animation series were produced during this process. Visual identity has the power to leave a lasting impact on popular culture and is thought to play a key role in the success of animated series. From this perspective, research constitutes an important issue. Within the scope of the limitations of the study, only milestone animation series produced in the United States were discussed, and the aim was to analyze samples and convey expert opinions within the framework of the descriptive analysis method. Batman: The Animated Series (1992-1995), which constitutes the sample of the research, was examined in terms of visual identity elements such as logo, typography, episode covers, and color palette. It has been concluded that visual identity elements are also important in the branding process of animation series, in addition to technical details such as story, scenario, fiction and graphics; In addition, it is aimed to create a Turkish resource for relevant stakeholders.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Canlandırma-Animasyon |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)