The study investigated pre-service language teachers’ reflections about a 20-week blended-learning environment. An online social presence training developed by Hauck and Warnecke (2012) was introduced to the face-to-face practicum course during the fall term and the pre-service teachers were immersed in an online learning environment where they can practice their newly acquired skills during the spring term. The course was also a combination of pedagogical and technical training as the pre-service teachers not only learned how to use different tools to participate online, but also experienced using them for teaching and learning purposes whilst constantly reflecting on their practice. The design of this study was a descriptive case study. 42 pre-service language teachers participated in this study during the fall semester and 25 during the spring semester of 2012-2013 academic year. Canvas was used as the learning management system in which the participants created audio/visual or written introductions and weekly discussions on the discussion board. The data collection included online forum participations and journal entries per participant at certain intervals throughout the course to obtain participants’ ongoing reflections about the course. The results obtained from an analysis of the participants’ journal and forum entries indicated that social presence training enhanced their awareness towards the active use of the online platform; however, the design of the task affected the level of motivation and communication among the preservice language teachers. The discussion emphasizes the significance of the interrelationship between task design and the maintenance of participation in a blended-learning environment.
Blended learning online tools social presence reflection teacher education
Bu çalışma yabancı dil öğretmen adaylarının kendilerine sunulan 20 haftalık bir harmanlanmış öğrenme ortamı hakkındaki görüşlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Hauck ve Warnecke (2002) tarafından geliştirilen ve çevirimiçi bir eğitim olan sosyal bulunuşluk eğitimi güz döneminde sunulan ve yüz yüze sunulan okul deneyimi dersi kapsamına dahil edilmiştir. Bahar döneminde ise öğretmen adayları okul deneyimi seminer dersi kapsamında sunulan çevirimiçi öğrenme ortamında yeni öğrendikleri becerileri kullanma imkanı bulmuşlardır. Harmanlanmış öğrenme ortamı ile hem pedagojik hem de çevrimiçi ile ilgili teknik eğitimin vurgulandığı derste öğretmen adayları yalnızca çevirimiçi ortamlara katılırken farklı araçları nasıl kullanacaklarını öğrenmekle kalmamış aynı zamanda sürekli olarak deneyimlerini değerlendirerek bu araçları öğrenme ve öğretme ortamlarında nasıl kullanabileceklerini deneyimlemişlerdir. Bu çalışmanın araştırma yöntemi tanımlayıcı durum çalışmasıdır. Çalışmaya 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde güz döneminde 42, bahar döneminde de 25 yabancı dil öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada eğitim yönetim sistemi olarak Canvas kullanılmıştır. Sistem içinde katılmcılar kendilerini tanıcıtıcı görsel/işitsel veya yazılı metinler oluşturmuş ve tartışma panosunda haftalık tartışmalara katılmışlardır. Araştırma verilerini katılımcıların çevirimiçi tartışma panolarına katılımları ve eğitim süresince katılımcıların eğitim hakkındaki gelişen ve değişen görüşlerini takip edebilmek üzere belirli aralıklarla öğretmen adaylarından istenen günlükler oluşturmaktadır. Katılımcıların günlüklerini ve tartışma panosu katılımlarından elde edilen verilerin nitel analizi sonucunda elde edilen veriler sosyal bulunuşluk eğitiminin öğretmen adaylarının çevirimiçi ortamın aktif kullanımı konusunda farkındalığını arttırdığını göstermektedir. Aynı zamanda, eğitimde kullanılan görev ve etkinliklerin öğretmen adaylarının motivasyon ve iletişimini etkilediği görülmektedir. Bulgular harmanlanmış öğrenme ortamlarında etkinlik tasarımı ve katılımın devamlılığının sağlanması arasındaki sıkı ilişkinin önemini vurgulamaktadır.
Harmanlanmış öğrenme internet araçları sosyal bulunuşluk üstünde düşünme öğretmen eğitimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |