The purpose
of this study was to explore how pre-service
social studies teachers understood global perspectives within social studies
education and how they interpreted social studies teacher education program in
terms of providing global perspectives. Phenomenological design was
employed in order to gather the data. The data obtained as a result of two
semi-structured interviews with 11 pre-service social studies teachers and
participants’ journals were analyzed by using NVivo 10 package program. The
data were analyzed with inductive analysis. The data were collected in the spring
semester of the 2009-2010 academic year. Findings indicated that the participants’ definitions or thoughts about global
perspectives were shaped by their belief about globalization. The
participants also stated that teaching social studies by employing global
perspectives would help students to understand their own prejudice and stereotypes
about different cultures, ethnic and religious groups and teacher education
programs are incompetent to provide such training.
Social studies global perspectives global education teacher education
Bu çalışmanın
amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
küresel bakış açısını nasıl algıladığını ve sosyal bilgiler öğretmen eğitim
programının küresel bakış açısını kazandırması bakımından nasıl
değerlendirdiklerini incelemektir. Araştırmada, olgubilimsel
desen kullanılmıştır. 11 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile iki
yarı-yapılandırılmış görüşme ve katılımcıların tuttukları günlüklerden elde
edilen veriler NVivo 10 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler
tümevarımsal analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Veriler 2009–2010 öğretim
yılının bahar yarı yılında toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların küresel bakış
açısı hakkında düşüncelerinin ve tanımlarının, küreselleşme konusundaki
inançları ile şekillendiğini göstermektedir. Ayrıca katılımcılar sosyal
bilgiler dersinin küresel bakış açısı kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin,
farklı kültürlerin yanı sıra etnik ve dini gruplara dair kendi önyargılarını ve
sterotiplerini anlamalarına olanak tanıdığını ve öğretmen eğitimi
programlarının bu tür bir kazanımı sağlamada yetersiz olduğunu belirtmişlerdir.
Sosyal bilgiler küresel bakış açısı küresel eğitim öğretmen eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |