Öğrencilerin bilimsel çalışmalardan zevk almalarını
sağlamak, bilimsel düşünebilme ve bilimsel araştırma becerilerini geliştirmek
fen öğretiminin amaçlarındandır. Bilimsel araştırma, bilim insanlarının
çalışmalarında rutin olarak kullandığı bir süreci temsil eder ve öğrencilerin
bilimsel bilgileri öğrenmelerini, bilimsel becerileri kazanmalarını sağlayan
bir yöntemdir. Öğrencilere günlük yaşamla ilgili pek çok bilgi ve beceriyi
kazandıran bilimsel araştırma, fen eğitiminin önemli bir parçasıdır. Bu
araştırmanın amacı bir grup ortaokul öğrencisinin bilimsel araştırmaya yönelik
görüşlerini tespit etmektir. Durum çalışması olarak yürütülen bu araştırmaya,
8. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci (10 kız, 18 erkek) katılmıştır. Veriler
Bilimsel Sorgulama Hakkındaki Görüş Anketi (VOSI) ve Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOGS) puanları aracılığı ile toplanmıştır. VOSI ile
sınıflandırılan öğrenci görüşlerinin TEOGS puanları ile ilişkisi incelenmiştir.
Sonuç olarak akademik anlamda başarılı öğrencilerin de bilimsel araştırmanın
bazı bileşenleri konusunda yetersiz görüşlere sahip olabileceği bulgusuna
ulaşılmıştır.
Fen eğitimi-öğretimi bilimsel araştırma ortaokul öğrencileri öğrenci görüşleri
One
of the aims of science teaching is to ensure that students enjoy scientific
work and develop scientific thinking and associated inquiry skills. Scientific
inquiry represents a process that scientists routinely use in their work, and
it is a way for students to acquire scientific knowledge and develop scientific
skills. Providing students with ample knowledge and necessary skills related to
daily life, scientific inquiry is an important part of science education. This
study aimed to elicit the views of a group of middle school students concerning
scientific inquiry. Twenty-eight students (10 girls, 18 boys) attending the
eighth grade participated in this case study. The data were collected through
the Views of Scientific Inquiry (VOSI) and the students’ scores in the
Examination for the Transition from Primary to Secondary Education (TEOGS) held
in Turkey. The relationship between TEOGS scores and student views classified
by VOSI was examined. The results revealed that students that are successful in
academic terms may have insufficient views of some components of scientific
inquiry.
Science teaching science education scientific inquiry middle school students student views
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |