Öğretmen adaylarının
mesleki gelişimi denince akla yaygın olarak üniversiteler ve okullardaki
danışmanlar ile öğretmen adayları arasındaki ilişki gelmektedir. Daha deneyimli meslektaşlar tarafından
verilen geribildirimin, mesleki gelişimi desteklediği düşünülmektedir. Diğer
bir yandan, akran-geribildirimi de hizmet öncesi öğretmen yetiştirmede bir araç
olarak kullanılabilir. Geribildirim alarak ve vererek, öğretmen adayları, kendi
öğrenme süreçleri hakkında daha iyi çıkarımlarda bulunabilirler.
Zenginleştirilmiş karma yöntemden faydalanarak, bu araştırma, 100 hizmet öncesi
İngilizce öğretmeninin akran-geribildirimi uygulamalarını incelemeyi
amaçlamaktadır. Çalışma, ayrıca, akran-geribildirimi ve yansıtıcı uygulama
arasındaki ilişkiyi de incelemeyi hedeflemektedir. Veri toplama aracı olarak, kırk
sorudan oluşan çevrimiçi bir anketten yararlanılmıştır. Veri çözümleme süreci
betimleyici istatistik ve nitel verilen kodlanmasından oluşmaktadır. Anketteki
maddeler önce kategorilere ayrılmıştır. Nicel veriden elde edilen bulgular,
nitel veriden alınan sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Çalışmanın bulguları
hizmet öncesi öğretmenlerin, akranlarına yüksek puanlar verme eğiliminde
olduklarını göstermiştir (m=4.37). Bununla birlikte, nitel olarak sağladıkları
veride, gözlemledikleri akranlarına bir takım eleştirilerde de bulunmuşlardır. Bulgular
aynı zamanda katılımcıların, hedef dilde telaffuz, sınıfta soru sorma, hata
düzeltme, bir önceki dersle ilişki kurma ve anlaşılabilir bir ses tonu kullanma
gibi noktalarda sorun yaşadıklarını göstermektedir. Nitel veriden elde edilen
bulgularda ise, sınıf yönetimi, tedirginlik ve işbirliği açısından öğretmen
adaylarının sorun yaşadığı gözlemlenmiştir. Çalışma, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde
akran-geribildiriminin kullanılmasına ilişkin bir takım olumlu çıkarımlarda
bulunmaktadır.
Yansıtıcı uygulamalar hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri akran-geribildirimi mesleki gelişim
Professional
development for teacher-trainees is commonly viewed as the relationship between
a university supervisor, a school mentor and the trainee. The feedback provided
by more experienced practitioners is thought to enhance professional
development process. On the other hand, peer-feedback can also be used as a
means to facilitate teaching practices of pre-service teachers. By receiving
and providing feedback, the teacher candidates can also gain a better
understanding of their own learning processes. By following a triangulation
mixed methods design, this study aims to investigate the peer-feedback
practices of 100 pre-service English teachers. The study also examines the
relationship between reflective practice and peer-feedback. For the data
collection tool, an online rubric scale consisting of forty questions has been
used. Data analysis procedure entailed descriptive statistics and coding of the
qualitative data. The items in the rubric scale were categorized and the
results obtained from quantitative data were compared with findings acquired
through qualitative data. The results of the study revealed that the
pre-service teachers tend to give high scores (m=4.37) for their peers;
although, they provided some criticisms in their comments. The study also showed that, the most
problematic areas for the participants were pronunciation of the target
language, asking questions, error correction, linking previous lesson and the
present one, and using audible voice. The results gained from qualitative analysis
indicate that the participants also had difficulties with classroom management,
nervousness and cooperation. The findings of the study suggest some fruitful
implications to reinforce peer-feedback practices in pre-service teacher
education.
Reflective practice pre-service English teachers peer-feedback professional development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |