BibTex RIS Kaynak Göster

How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 3, 199 - 223, 31.07.2016
https://doi.org/10.17569/tojqi.12179

Öz

The term Instructional Technology has been used since 1960s and defined differently throughout the time.  Along with the increase in the use of information and communication technology in schools; the need for technologically qualified teachers has been increased. While many of instructional technology programs are at graduate level around the world; Turkey has an undergraduate level instructional technology program, called Computer Education and Instructional Technology (CEIT) in addition to graduate level. The department of Computer Education and Instructional Technology was founded in 1998 during the re-construction of Faculties of Education in Turkey. The purpose of this study is to investigate the similarities and differences among how graduate students and faculty members define CEIT department, as well as their opinions on the current situation of the program, and their expectations. A case study has been conducted with 5 faculty members and 5 graduate students from three major universities in Turkey including Anadolu University,  Gazi University , and Middle East Technical University. Semi-structured interviews were used as the data collection tool.  The content analysis was used to analyze the data and results of the study showed that faculty members and graduate students have similar opinions about the scope of the department, expected qualifications and work areas, and challenges affecting academic life.

Keywords: Computer education and instructional technology, definition of the field, academic staff, graduate students


Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Akademisyenler Tarafından Nasıl Tanımlanıyor?

Öz

 

Öğretim teknolojileri 1960’lı yıllardan beri kullanılmakta olan ve zamanla farklı şekillerde tanımlanmış bir kavramdır. Bilgi ve iletişim teknolojileri okullarda daha yaygın hale geldiğinden dolayı teknoloji konusunda donanımlı öğretmen ihtiyacı da artmıştır. Dünyada öğretim teknolojileri programları genel olarak lisansüstü düzeyde yer alırken, Türkiye’de ise lisansüstü programlara ek olarak lisans düzeyinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(BÖTE) programları mevcuttur. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 1998 yılında eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde kurulmuştur. Bu çalışmanın amacı, BÖTE Bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim üyeleriyle, bu bölümde lisansüstü eğitimlerine devam eden öğrencilerin bölümü nasıl tanımladıklarını, bölümün mevcut durumu ile ilgili görüşleri ve bölümden beklentileri arasındaki benzerlik ve farklılıkları araştırmaktır. Araştırma durum çalışması olarak gerçekleştirilmiş olup çalışmanın katılımcıları Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi gibi Türkiye’nin büyük üniversitelerinde çalışmakta ya da lisansüstü eğitimlerine devam etmekte olan beş öğretim üyesi ve beş lisansüstü öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış olup sonuçlar öğretim üyelerinin ve lisansüstü öğrencilerin bölümün kapsamı, beklenen yeterlilikler ve çalışma alanları ve akademik yaşantıyı etkileyen zorluklar bağlamında benzer görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.

 

Anahtar kelimeler: Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi, alanın tanımı, öğretim üyeleri, lisanüstü öğrenciler


Kaynakça

  • AECT Definition and Technology Committee (2004). The meanings of educational technology. Retrieved February 07, 2012 from http://www.indiana.edu/~molpage/Meanings%20of%20ET_4.0.pdf#search=%22aect%20committee%20educational%20technology%22.
  • Eisenhardt, K. M. (2002). Building theories from case study research. In A. M. Huberman & M. B. Miles (Eds.), The qualitative researcher’s companion (pp. 5-35). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Gustafson, K. (2001). Undergraduate degrees programs in instructional design and technology: do they make sense?. Educational Technology, 41(3), 61-63.
  • Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
  • Memmedova, A. & Seferoğlu, S. S. (2002). Bilgisayar destekli eğitim (BDE)’de rol alan formatör öğretmenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri [Perspectives of Computer Coordinators on the Level of Realization of Their Duties and Computer Assisted Education Applications] Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 351-358.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Second edition, London, Sage.
  • Morrison, G., Ross, S. & Kemp, J. (2004). Designing effective instruction (4th. Ed.). Hoboken, NJ: J. Wiley & Sons.
  • Orhan, F., Akkoyunlu, B.(2003). Eğitici bilgisayar formatör (master) öğretmenlerin profilleri ve uygulamada karşilaştiklari güçlüklere ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (24 ), 90-100.
  • Richey, R. C., Morrison, G. R., & Foxon, M. (2007). Instructional design in business and industry. In R.A. Reiser and J. V. Dempsey (Eds.), Trends And Issues In Instructional Design And Technology (2nd ed.), Columbus Ohio: Pearson Education, Inc.
  • Ronnkvist, A. M., Dexter, S. L., & Anderson, R. E. (2000). Technology support: It’s depth, breadth and impact in America’s schools. Teaching, Learning and Computing. Retrieved February 7,2012 from http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/technology-support
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) [Council of Higher Education]. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri. YÖK, Ankara, 2007.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Akademisyenler Tarafından Nasıl Tanımlanıyor?

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 3, 199 - 223, 31.07.2016
https://doi.org/10.17569/tojqi.12179

Öz

Öğretim teknolojileri 1960’lı yıllardan beri kullanılmakta olan ve zamanla farklı şekillerde tanımlanmış bir kavramdır. Bilgi ve iletişim teknolojileri okullarda daha yaygın hale geldiğinden dolayı teknoloji konusunda donanımlı öğretmen ihtiyacı da artmıştır. Dünyada öğretim teknolojileri programları genel olarak lisansüstü düzeyde yer alırken, Türkiye’de ise lisansüstü programlara ek olarak lisans düzeyinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(BÖTE) programları mevcuttur. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 1998 yılında eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde kurulmuştur. Bu çalışmanın amacı, BÖTE Bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim üyeleriyle, bu bölümde lisansüstü eğitimlerine devam eden öğrencilerin bölümü nasıl tanımladıklarını, bölümün mevcut durumu ile ilgili görüşleri ve bölümden beklentileri arasındaki benzerlik ve farklılıkları araştırmaktır. Araştırma durum çalışması olarak gerçekleştirilmiş olup çalışmanın katılımcıları Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi gibi Türkiye’nin büyük üniversitelerinde çalışmakta ya da lisansüstü eğitimlerine devam etmekte olan beş öğretim üyesi ve beş lisansüstü öğrencisidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmış olup sonuçlar öğretim üyelerinin ve lisansüstü öğrencilerin bölümün kapsamı, beklenen yeterlilikler ve çalışma alanları ve akademik yaşantıyı etkileyen zorluklar bağlamında benzer görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.

Anahtar kelimeler: Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi, alanın tanımı, öğretim üyeleri, lisanüstü öğrenciler


How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?

Abstract

The term Instructional Technology has been used since 1960s and defined differently throughout the time.  Along with the increase in the use of information and communication technology in schools; the need for technologically qualified teachers has been increased. While many of instructional technology programs are at graduate level around the world; Turkey has an undergraduate level instructional technology program, called Computer Education and Instructional Technology (CEIT) in addition to graduate level. The department of Computer Education and Instructional Technology was founded in 1998 during the re-construction of Faculties of Education in Turkey. The purpose of this study is to investigate the similarities and differences among how graduate students and faculty members define CEIT department, as well as their opinions on the current situation of the program, and their expectations. A case study has been conducted with 5 faculty members and 5 graduate students from three major universities in Turkey including Anadolu University,  Gazi University , and Middle East Technical University. Semi-structured interviews were used as the data collection tool.  The content analysis was used to analyze the data and results of the study showed that faculty members and graduate students have similar opinions about the scope of the department, expected qualifications and work areas, and challenges affecting academic life.

Keywords: Computer education and instructional technology, definition of the field, academic staff, graduate students

Kaynakça

  • AECT Definition and Technology Committee (2004). The meanings of educational technology. Retrieved February 07, 2012 from http://www.indiana.edu/~molpage/Meanings%20of%20ET_4.0.pdf#search=%22aect%20committee%20educational%20technology%22.
  • Eisenhardt, K. M. (2002). Building theories from case study research. In A. M. Huberman & M. B. Miles (Eds.), The qualitative researcher’s companion (pp. 5-35). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Gustafson, K. (2001). Undergraduate degrees programs in instructional design and technology: do they make sense?. Educational Technology, 41(3), 61-63.
  • Lincoln, Y., & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
  • Memmedova, A. & Seferoğlu, S. S. (2002). Bilgisayar destekli eğitim (BDE)’de rol alan formatör öğretmenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri [Perspectives of Computer Coordinators on the Level of Realization of Their Duties and Computer Assisted Education Applications] Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 351-358.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Second edition, London, Sage.
  • Morrison, G., Ross, S. & Kemp, J. (2004). Designing effective instruction (4th. Ed.). Hoboken, NJ: J. Wiley & Sons.
  • Orhan, F., Akkoyunlu, B.(2003). Eğitici bilgisayar formatör (master) öğretmenlerin profilleri ve uygulamada karşilaştiklari güçlüklere ilişkin görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (24 ), 90-100.
  • Richey, R. C., Morrison, G. R., & Foxon, M. (2007). Instructional design in business and industry. In R.A. Reiser and J. V. Dempsey (Eds.), Trends And Issues In Instructional Design And Technology (2nd ed.), Columbus Ohio: Pearson Education, Inc.
  • Ronnkvist, A. M., Dexter, S. L., & Anderson, R. E. (2000). Technology support: It’s depth, breadth and impact in America’s schools. Teaching, Learning and Computing. Retrieved February 7,2012 from http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/technology-support
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) [Council of Higher Education]. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri. YÖK, Ankara, 2007.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Faruk İslim

Tuğba Bahçekapılı

Polat Şendurur

Esra Cevizci-karataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 7 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İslim, Ö. F., Bahçekapılı, T., Şendurur, P., Cevizci-karataş, E. (2016). How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(3), 199-223. https://doi.org/10.17569/tojqi.12179
AMA İslim ÖF, Bahçekapılı T, Şendurur P, Cevizci-karataş E. How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?. TOJQI. Temmuz 2016;7(3):199-223. doi:10.17569/tojqi.12179
Chicago İslim, Ömer Faruk, Tuğba Bahçekapılı, Polat Şendurur, ve Esra Cevizci-karataş. “How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7, sy. 3 (Temmuz 2016): 199-223. https://doi.org/10.17569/tojqi.12179.
EndNote İslim ÖF, Bahçekapılı T, Şendurur P, Cevizci-karataş E (01 Temmuz 2016) How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7 3 199–223.
IEEE Ö. F. İslim, T. Bahçekapılı, P. Şendurur, ve E. Cevizci-karataş, “How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?”, TOJQI, c. 7, sy. 3, ss. 199–223, 2016, doi: 10.17569/tojqi.12179.
ISNAD İslim, Ömer Faruk vd. “How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7/3 (Temmuz 2016), 199-223. https://doi.org/10.17569/tojqi.12179.
JAMA İslim ÖF, Bahçekapılı T, Şendurur P, Cevizci-karataş E. How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?. TOJQI. 2016;7:199–223.
MLA İslim, Ömer Faruk vd. “How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 7, sy. 3, 2016, ss. 199-23, doi:10.17569/tojqi.12179.
Vancouver İslim ÖF, Bahçekapılı T, Şendurur P, Cevizci-karataş E. How Scholars Define the Field of Computer Education and Instructional Technology?. TOJQI. 2016;7(3):199-223.