Bilgi
toplumunda, küreselleşme olgusu, bilginin hızla yayılması ve geniş kitlelere
ulaşması, farklı özellikteki kültürlerin birlikte yaşama zorunluluğu, bilim ve
teknolojideki gelişmeler tüm kurumların olduğu gibi eğitim kurumlarının da
işlevlerini değişime uğratmıştır. Öğrencilere
kendi kendilerini değerlendirmede ve kendilerini ifade etme becerilerini
geliştirmede yardımcı olması, çalışmaların belirli bir süreç boyunca toplanması
nedeniyle belirli bir zaman diliminde gerçekleşen gelişimi gösterme olanağı
tanıması gibi özellikleri dikkate alınarak portfolyoların ölçme değerlendirme
sürecinde kullanımı öngörülmüştür. Eğitim teknolojisindeki ilerlemeler
düşünüldüğünde öğretmenlerin ya da öğretmen adaylarının ürünlerinin bir sonraki
eğitim sürecine ve diğer öğretmenlere ve adaylara taşımasını sağlayabilecek
olan e-portfolyo uygulamalarının yaygınlık kazanacağı söylenebilir. Bu gelişim ve değişimler dikkate alındığında
sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo
uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin
kazanımlarının belirlenmesinin alana katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Sınıf
öğretmeni adaylarının e-portfolyo uygulamasına ilişkin kendilerine yönelik değerlendirmelerinin
ortaya konulması amaçlandığı araştırmada, nitel araştırma desenlerinden
fenomenoloji (olgubilim) yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu araştırmada, sınıf
öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo
uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin
kazanımlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada e-portfolyo
oluşturma sürecinin “Pedagojik
Bilgi”, “Alan Bilgisi”, “ Teknoloji
Kullanım Becerisi ” ve “ Düşünme
Becerisi” alt başlıklarında sınıf öğretmeni adaylarına katkı sağladığı sonucuna
ulaşılmıştır.
In the information society, as in all other institutions the
functions of educational institutions have changed by the phenomenon of
globalization, the rapid spread of knowledge and reaching broad masses, the
necessity of co-existence of differentiated cultures, and the development of
science and technology. Portfolios help students to assess themselves and
improve their ability to express themselves and allow observation of the development
that takes place over a specified period due to the collection of work during a
specified period, taking these characteristics into account, the use of
portfolios in the assessment and evaluation process is suggested. Considering
the progress in educational technology, it can be said that e-portfolio implementations,
which can provide the products of teachers or prospective teachers to move on
to the next teaching process and other teachers and prospective teachers, will
become more prevalent. When these developments and changes are taken into
consideration, it is expected that the evaluation of the e-portfolio implementation
of the prospective primary school teachers enrolled in Science and Technology
Instruction II and their related gains in the process will contribute to the
field. In the research aimed to reveal the evaluations of primary school
prospective teachers about their e-portfolio implementation, the approach of
phenomenology was used which is one of the qualitative research designs. In
this research, it was aimed to reveal the evaluations of e-portfolio contents
and the outcomes related to themselves in the course of Science and Technology
Education II of the prospective primary school teachers. In the research, the
result that e-portfolio creation process is contributed to the prospective
primary school teachers in the sub-headings of "Pedagogical Knowledge",
"Field Information", "Technology Use Skill" and
"Thinking Skill" was obtained.
Prospective primar school teacher e-portfolio science education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |