Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarına Yönelik Göç Eğitim Programı

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 180 - 214, 30.04.2019
https://doi.org/10.17569/tojqi.465686

Öz

Çalışmanın amacı öğretmen adaylarına yönelik olarak
geliştirilen Göç Eğitim Programının (GEP) öğretmen adaylarının görüşleri
açısından incelenmesidir. 8 oturum süren GEP , Göç Olgusu, Dünya’da ve Türkiye’de Göçmen Nüfus, Küreselleşme ve
Çokkültürlülük, Göç ve Yoksulluk,  Göç ve
Kadın, Göç ve Çocuk,  Göç ve Eğitim ve
Öğretmen Adayının Perspektifinden Göç temalarından oluşmaktadır. GEP 34
gönüllü öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, öğretmen
adaylarının günlükleri ve eğitimin sonunda katılımcılarla yapılan grup görüşme
formundan elde edilmiştir.  Ulaşılan bulgulardan,
öğretmen adaylarının bu GEP ile göç
olgusu konusunda bilgilerini derinleştirdikleri,  göç ve küreselleşme, göç ve çokkültürlülük,
göç ve yoksulluk, göç ve kadın, göç ve çocuk, göç ve eğitim konularıyla ilgili
daha derin analizler ve sorgulamalar yapabildikleri, kendi önyargılarıyla yüzleştikleri, bakış açılarını geliştirdikleri ve
kullanılan eğitim materyallerini ve aktiviteleri etkili buldukları
anlaşılmaktadır. Ayrıca, öğretmen
adaylarının en çok beğendikleri aktivitelerin film etkinliği, yaratıcı yazma,
küçük ve büyük grup çalışmaları ve durum analizleri olduğu tespit edilmiştir.
Son olarak, GEP’in öğretmen adaylarının eğitiminde kullanılabilecek bir eğitim
programı olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Altınbaş, D. (2006). Avrupa ve çokkültürlülük: Fransa örneği. Stratejik Analiz, 78, 52-61.
  • Apak, H. (2014). Suriyeli göçmenlerin kente uyumları: Mardin örneği. Mukaddime, 5(2), 53-70.
  • Ateş, H. ve Yavuz, Ö. (2017). Immigrant othering and multiculturalism Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economicsand Administrative Sciences, 22, Special Issue on Migration, 1317-1327
  • Aydın, D., Şahin, N. ve Akay, B. (2017). Göç olayının çocuk sağlığı üzerine etkileri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 8-14.
  • Barın, H. (2015). Türkiye’deki Suriyeli kadınların toplumsal bağlamda yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Göç Araştırmaları Dergisi, 1(2),10-56.
  • Barın,T. (2016). Farklılıkların bir arada yaşamasında liberal bir yaklaşım: Çok kültürlülük teorisi. Yıldırım Beyazıt Hukuk Dergisi, 2(1),57-88.
  • Baş, M., Molu, B. , Tuna, H. ve Baş, İ. (2017). Göç eden ailelerin sosyo-kültürel ve ekonomik değişiminin kadın ve çocuk yaşamına etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1680-1693.
  • Başbay, A. (2014). Çokkültürlü eğitim kapsamındaki derslerinin incelenmesi: georgia state üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,14(2),585-608.
  • Başbay, A. ve Bektaş, Y. (2009). Çokkültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Başterzi, A.D.(2017). Mülteci, sığınmacı ve göçmen kadınların ruh sağlığı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 9(4):379-387
  • BMMYK (BM MÜLTECİ ÖRGÜTÜ) (2015). Dünyada ve Türkiye’de Mülteciler (Erişim: 21 Ocak2018)https://www.tusev.org.tr/usrfiles/files/Selen_Elif_Ay_Suriyeli_Multecilerin_Durumu.pdf
  • Canbay Tatar, H. (2013). Sürgünler mekanı dünya: göç, çokkültürlülük ve ötekileştirme. e-Journal of New World Sciences Academy 8, (1), 72-81.
  • Çağlayan,S. ve Kemik, A.(2018). Kırdan kente iç göç süreciyle kadınların iş yaşamına katılımları ve sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 43,143-157.
  • Damgacı,F. ve Aydın, H. (2013). Akademisyelerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 325-341.
  • Demirdizen, D. (2013). “Türkiye’de ev hizmetlerinde çalışan göçmen kadınlar: yeni düzenlemelerle yarı köle emeğine doğru mu?”, Çalışma ve Toplum, 3, 325 – 346.
  • Deniz, A.Ç. Hülür, A.B. ve Ekinci, Y. (2016). Göç, strateji ve taktik: Suriyeli sığınmacıların gündelik hayat deneyimleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 1077- 1087.
  • Doğanay, H. (1994). Türkiye beşeri coğrafyası. Gazi Büro Yayınevi: Ankara.
  • Ekici S. ve Tuncel, G. (2015). Göç ve insan. Birey ve Toplum, 5 (9), 9-22.
  • Gencer T. E. (2017). An evaluation of the relationship of immigration and educatıon: Education needs of the Syrian refugee children and challenges of exposed delays in schooling processes The Journal of International Social Research, 10 (54), 1-14.
  • Giddens, A., (2008). Sosyoloji (Hzl: C. Güzel), İstanbul: Kırmızı Yay.
  • GİGM (2016). Türkiye göç raporu Erişim: 15 Ocak, 2018, http://www.goc.gov.tr/files/files/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf
  • Gökmen, Ç.E. 2011. Türk turizminin yabancı gelinleri: Marmaris yöresinde turizm sektöründe çalışan göçmen kadınlar. Çalışma ve Toplum,1, 201-232.
  • Görgün, M. (2017). The importance of migrant social networks in the process of globalization Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economicsand Administrative Sciences, 22, Special Issue on Migration, 1317-1327
  • Gözübüyük, A.A., Duras, E,. Dağ, H., Arıca, V. (2015). Olağan üstü durumlarda çocuk sağlığı, Journal of Clinical and Experimental Investigations, 3,324-330.
  • Hollifield, James F. (James Frank), 1954- & Brettell, Caroline B., 1950- (2000). Migration theory : talking across disciplines. Routledge, New York ; London
  • IOM. (2012). Göçmen çocuk raporu, Türkiye’de göçmen çocukların profili, sosyal politika ve sosyal hizmet önerileri hızlı değerlendirme araştırması. Erişim 14 Mart, 2018 http://www.turkey.iom.int/tr
  • İçduygu, A. Erder S. ve Gençkaya,. Ö. F. (2014). Türkiye’nin uluslararası göç politikaları, 1923-2023 [International Migration Policies of Turkey, 1923-2023] MiReKoç Proje Raporları.
  • İskan Kanunu (2006) Erişim: 16 Haziran 2018 http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5543.pdf
  • Kağnıcı, D.Y.(2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. İlköğretim Online, 16(4), 1768-1776. Kaştan, Y. (2015). Türkiye’de göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2/4, 216-229.
  • Korkmaz, A. ve Korkut, G. (2012). Türkiye’de kadının işgücüne katılımının belirleyicileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 41-65.
  • Köşk, U. ve Özbek, Ç. (2017). Küreselleşme ve uluslararası göç ilişkisinde değişen göçmen algısı. Researcher: Social Science Studies, 5(8), 247-265.
  • Lane‐Garon, P., Ybarra‐Merlo, M., Zajac, J.D. ve Vierra, T. (2005). Mediators and mentors: Partners in conflict resolution and peace education. Journal of Peace Education, 2(2), 183–193.
  • Mertens, D. (1998). Research methods in education and psychology. London: Sage.
  • Namdar A. O. ve Çamadan F. (2016). The Effect of Creative Drama Practices on Pre-Service Teachers’ Social Skills. GUJGEF 36(3), 557–575.
  • Özvarış, Ş. B. (2018). Göç ve Kadın Sağlığı. Erişim: 17 Mayıs 2018 http://www.emo.org.tr/ekler/67f89c8238f038d_ek.pdf?dergi=1117.
  • Pala, A. (2013). Zorunlu göç ve kadın deneyimi : Diyarbakır örneği. Hcettepe Üiversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Antropoloji Anabilim Dalı Ankara.
  • Saraydın, G. (2007), Kadın Mülteciler, Uluslararası Göç ve Kadın Sempozyumu Bildiriler.01-02 Aralık 2007, Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları:12, 64-66, İstanbul.
  • Schröttner,B. T. (2012). The Need For Global Consciousness: Debate On Globalization, Migration, And Education.In D.A. Urias (Ed.). The Immıgratıon & Educatıon Nexus.(P.21-36).Rotterdam:Sense Publishers
  • Şahin, Ç. ve Çakmak, N. (2016). Evaluation of the Worksheets Based on Six Thinking Hats and Case Study according to Critical Thinking Skills: Heat and Temperature, JOTCSC, 1, (1), 31-62.
  • Şener, D.K. ve Ocakçı, A.F. (2014). Yoksulluğun Çocuk Sağlığı Üzerine Çok Boyutlu Etkileri. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13(1): 57-68.
  • Tores, A. (2017). Lanetli Topraklar (Çev: Yasemin Yener), Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Tümtaş, M. S. ve Ergun C. (2016). The effects of migration on social and spatial structure. . Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences 21 (4), 1347-1359.
  • Türkay, M. (2016). Çocukların sorunları, savaş, göç ve sağlık, Türk Tabipleri Birliği Yayınları: Ankara, 71-75.
  • Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. ve Balcı, F. (2009). Anlaşmazlık çözümü, müzakere ve akran-arabuluculuk eğitim programı. Maya Akademi, Ankara.
  • UNHRC (BM MÜLTECİ ÖRGÜTÜ) (2018). http://www.unhcr.org/tr/
  • UNICEF (2016). Köklerinden Koparılanlar: Mülteci ve Göçmen Çocukların Maruz Kaldığı Giderek Büyüyen Kriz Erişim: 17Ocak 2018 http://www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/Uprooted-ES-Turkish.pdf
  • Ünlütürk Ulutaş, Ç. ve Kalfa, A. (2009). Göçün kadınlaşması ve göçmen kadınların örgütlenme deneyimleri. Fe Dergi 1(2),13-28.
  • Von Trier, L. (Yön.). Karanlıkta Dans (Dancer in the Dark), Copenhagen: Zentropa. 2000.
  • Yakar-İnce, H. G. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (1), 21-36.
  • Yalçın, Ç. (2015). “Türkiye’de ev hizmetlerinde çalışan göçmen kadınlar ve ekonomik şiddet,” Fe Dergi, 7(1), 50-60.
  • Yalçın, C. (2004).Göç Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yalçın, C. (2002). Çokkültürcülük bağlamında Türkiye’den batı Avrupa ülkelerine göç. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 45-60.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 7. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Migration Education Program for Teacher Candidates

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 180 - 214, 30.04.2019
https://doi.org/10.17569/tojqi.465686

Öz

This study aims to
analyze Migration Education Program (MEP) developed for teacher candidates from
the viewpoint of teacher candidates. MEP lasted 8 sessions and consists of
topics: Migration phenomenon, Migrant Population in Turkey and World,
Globalization and Multiculturalism, Migration and Poverty, Migration and Women,
Migration and Children, Migration and Education, and Migration from the
Viewpoint of Teacher Candidates.
The participants of
MEP are 34 volunteer teacher candidates. 
Case study method which is one of the qualitative research designs is
used in this study. The data of the study is collected from teacher candidates'
diaries and group interview forms carried out at the end of education program.
The results of the study showed that at the end of  MEP teacher candidates deepened their
knowledge of migration phenomenon;  they
were able to make more detailed and extensive analysis and inquiries of topics
such as migration and globalization, migration and multiculturalism, migration
and poverty, migration and women, migration and children, migration and
education; they were able to face their own prejudices and improve their
viewpoints;  and also  they found materials used in the program
effective. Additionally, the activities most appreciated by teacher candidates
were film activity, creative writing, small and large group work activities and
case analysis. Finally, it is possible to say that MEP is an educational
program which can be used in the training of teacher candidates.

Kaynakça

  • Altınbaş, D. (2006). Avrupa ve çokkültürlülük: Fransa örneği. Stratejik Analiz, 78, 52-61.
  • Apak, H. (2014). Suriyeli göçmenlerin kente uyumları: Mardin örneği. Mukaddime, 5(2), 53-70.
  • Ateş, H. ve Yavuz, Ö. (2017). Immigrant othering and multiculturalism Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economicsand Administrative Sciences, 22, Special Issue on Migration, 1317-1327
  • Aydın, D., Şahin, N. ve Akay, B. (2017). Göç olayının çocuk sağlığı üzerine etkileri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 7(1), 8-14.
  • Barın, H. (2015). Türkiye’deki Suriyeli kadınların toplumsal bağlamda yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Göç Araştırmaları Dergisi, 1(2),10-56.
  • Barın,T. (2016). Farklılıkların bir arada yaşamasında liberal bir yaklaşım: Çok kültürlülük teorisi. Yıldırım Beyazıt Hukuk Dergisi, 2(1),57-88.
  • Baş, M., Molu, B. , Tuna, H. ve Baş, İ. (2017). Göç eden ailelerin sosyo-kültürel ve ekonomik değişiminin kadın ve çocuk yaşamına etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 1680-1693.
  • Başbay, A. (2014). Çokkültürlü eğitim kapsamındaki derslerinin incelenmesi: georgia state üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,14(2),585-608.
  • Başbay, A. ve Bektaş, Y. (2009). Çokkültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Başterzi, A.D.(2017). Mülteci, sığınmacı ve göçmen kadınların ruh sağlığı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 9(4):379-387
  • BMMYK (BM MÜLTECİ ÖRGÜTÜ) (2015). Dünyada ve Türkiye’de Mülteciler (Erişim: 21 Ocak2018)https://www.tusev.org.tr/usrfiles/files/Selen_Elif_Ay_Suriyeli_Multecilerin_Durumu.pdf
  • Canbay Tatar, H. (2013). Sürgünler mekanı dünya: göç, çokkültürlülük ve ötekileştirme. e-Journal of New World Sciences Academy 8, (1), 72-81.
  • Çağlayan,S. ve Kemik, A.(2018). Kırdan kente iç göç süreciyle kadınların iş yaşamına katılımları ve sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 43,143-157.
  • Damgacı,F. ve Aydın, H. (2013). Akademisyelerin çokkültürlü eğitime ilişkin tutumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 325-341.
  • Demirdizen, D. (2013). “Türkiye’de ev hizmetlerinde çalışan göçmen kadınlar: yeni düzenlemelerle yarı köle emeğine doğru mu?”, Çalışma ve Toplum, 3, 325 – 346.
  • Deniz, A.Ç. Hülür, A.B. ve Ekinci, Y. (2016). Göç, strateji ve taktik: Suriyeli sığınmacıların gündelik hayat deneyimleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 1077- 1087.
  • Doğanay, H. (1994). Türkiye beşeri coğrafyası. Gazi Büro Yayınevi: Ankara.
  • Ekici S. ve Tuncel, G. (2015). Göç ve insan. Birey ve Toplum, 5 (9), 9-22.
  • Gencer T. E. (2017). An evaluation of the relationship of immigration and educatıon: Education needs of the Syrian refugee children and challenges of exposed delays in schooling processes The Journal of International Social Research, 10 (54), 1-14.
  • Giddens, A., (2008). Sosyoloji (Hzl: C. Güzel), İstanbul: Kırmızı Yay.
  • GİGM (2016). Türkiye göç raporu Erişim: 15 Ocak, 2018, http://www.goc.gov.tr/files/files/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf
  • Gökmen, Ç.E. 2011. Türk turizminin yabancı gelinleri: Marmaris yöresinde turizm sektöründe çalışan göçmen kadınlar. Çalışma ve Toplum,1, 201-232.
  • Görgün, M. (2017). The importance of migrant social networks in the process of globalization Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economicsand Administrative Sciences, 22, Special Issue on Migration, 1317-1327
  • Gözübüyük, A.A., Duras, E,. Dağ, H., Arıca, V. (2015). Olağan üstü durumlarda çocuk sağlığı, Journal of Clinical and Experimental Investigations, 3,324-330.
  • Hollifield, James F. (James Frank), 1954- & Brettell, Caroline B., 1950- (2000). Migration theory : talking across disciplines. Routledge, New York ; London
  • IOM. (2012). Göçmen çocuk raporu, Türkiye’de göçmen çocukların profili, sosyal politika ve sosyal hizmet önerileri hızlı değerlendirme araştırması. Erişim 14 Mart, 2018 http://www.turkey.iom.int/tr
  • İçduygu, A. Erder S. ve Gençkaya,. Ö. F. (2014). Türkiye’nin uluslararası göç politikaları, 1923-2023 [International Migration Policies of Turkey, 1923-2023] MiReKoç Proje Raporları.
  • İskan Kanunu (2006) Erişim: 16 Haziran 2018 http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5543.pdf
  • Kağnıcı, D.Y.(2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. İlköğretim Online, 16(4), 1768-1776. Kaştan, Y. (2015). Türkiye’de göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2/4, 216-229.
  • Korkmaz, A. ve Korkut, G. (2012). Türkiye’de kadının işgücüne katılımının belirleyicileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 41-65.
  • Köşk, U. ve Özbek, Ç. (2017). Küreselleşme ve uluslararası göç ilişkisinde değişen göçmen algısı. Researcher: Social Science Studies, 5(8), 247-265.
  • Lane‐Garon, P., Ybarra‐Merlo, M., Zajac, J.D. ve Vierra, T. (2005). Mediators and mentors: Partners in conflict resolution and peace education. Journal of Peace Education, 2(2), 183–193.
  • Mertens, D. (1998). Research methods in education and psychology. London: Sage.
  • Namdar A. O. ve Çamadan F. (2016). The Effect of Creative Drama Practices on Pre-Service Teachers’ Social Skills. GUJGEF 36(3), 557–575.
  • Özvarış, Ş. B. (2018). Göç ve Kadın Sağlığı. Erişim: 17 Mayıs 2018 http://www.emo.org.tr/ekler/67f89c8238f038d_ek.pdf?dergi=1117.
  • Pala, A. (2013). Zorunlu göç ve kadın deneyimi : Diyarbakır örneği. Hcettepe Üiversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Antropoloji Anabilim Dalı Ankara.
  • Saraydın, G. (2007), Kadın Mülteciler, Uluslararası Göç ve Kadın Sempozyumu Bildiriler.01-02 Aralık 2007, Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları:12, 64-66, İstanbul.
  • Schröttner,B. T. (2012). The Need For Global Consciousness: Debate On Globalization, Migration, And Education.In D.A. Urias (Ed.). The Immıgratıon & Educatıon Nexus.(P.21-36).Rotterdam:Sense Publishers
  • Şahin, Ç. ve Çakmak, N. (2016). Evaluation of the Worksheets Based on Six Thinking Hats and Case Study according to Critical Thinking Skills: Heat and Temperature, JOTCSC, 1, (1), 31-62.
  • Şener, D.K. ve Ocakçı, A.F. (2014). Yoksulluğun Çocuk Sağlığı Üzerine Çok Boyutlu Etkileri. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 13(1): 57-68.
  • Tores, A. (2017). Lanetli Topraklar (Çev: Yasemin Yener), Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Tümtaş, M. S. ve Ergun C. (2016). The effects of migration on social and spatial structure. . Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences 21 (4), 1347-1359.
  • Türkay, M. (2016). Çocukların sorunları, savaş, göç ve sağlık, Türk Tabipleri Birliği Yayınları: Ankara, 71-75.
  • Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. ve Balcı, F. (2009). Anlaşmazlık çözümü, müzakere ve akran-arabuluculuk eğitim programı. Maya Akademi, Ankara.
  • UNHRC (BM MÜLTECİ ÖRGÜTÜ) (2018). http://www.unhcr.org/tr/
  • UNICEF (2016). Köklerinden Koparılanlar: Mülteci ve Göçmen Çocukların Maruz Kaldığı Giderek Büyüyen Kriz Erişim: 17Ocak 2018 http://www.unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/Uprooted-ES-Turkish.pdf
  • Ünlütürk Ulutaş, Ç. ve Kalfa, A. (2009). Göçün kadınlaşması ve göçmen kadınların örgütlenme deneyimleri. Fe Dergi 1(2),13-28.
  • Von Trier, L. (Yön.). Karanlıkta Dans (Dancer in the Dark), Copenhagen: Zentropa. 2000.
  • Yakar-İnce, H. G. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (1), 21-36.
  • Yalçın, Ç. (2015). “Türkiye’de ev hizmetlerinde çalışan göçmen kadınlar ve ekonomik şiddet,” Fe Dergi, 7(1), 50-60.
  • Yalçın, C. (2004).Göç Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yalçın, C. (2002). Çokkültürcülük bağlamında Türkiye’den batı Avrupa ülkelerine göç. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 45-60.
  • Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 7. Basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Göğebakan Yıldız 0000-0002-8831-8878

Gizem Engin 0000-0003-2532-8136

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Göğebakan Yıldız, D., & Engin, G. (2019). Migration Education Program for Teacher Candidates. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 10(2), 180-214. https://doi.org/10.17569/tojqi.465686
AMA Göğebakan Yıldız D, Engin G. Migration Education Program for Teacher Candidates. TOJQI. Nisan 2019;10(2):180-214. doi:10.17569/tojqi.465686
Chicago Göğebakan Yıldız, Derya, ve Gizem Engin. “Migration Education Program for Teacher Candidates”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10, sy. 2 (Nisan 2019): 180-214. https://doi.org/10.17569/tojqi.465686.
EndNote Göğebakan Yıldız D, Engin G (01 Nisan 2019) Migration Education Program for Teacher Candidates. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10 2 180–214.
IEEE D. Göğebakan Yıldız ve G. Engin, “Migration Education Program for Teacher Candidates”, TOJQI, c. 10, sy. 2, ss. 180–214, 2019, doi: 10.17569/tojqi.465686.
ISNAD Göğebakan Yıldız, Derya - Engin, Gizem. “Migration Education Program for Teacher Candidates”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10/2 (Nisan 2019), 180-214. https://doi.org/10.17569/tojqi.465686.
JAMA Göğebakan Yıldız D, Engin G. Migration Education Program for Teacher Candidates. TOJQI. 2019;10:180–214.
MLA Göğebakan Yıldız, Derya ve Gizem Engin. “Migration Education Program for Teacher Candidates”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 10, sy. 2, 2019, ss. 180-14, doi:10.17569/tojqi.465686.
Vancouver Göğebakan Yıldız D, Engin G. Migration Education Program for Teacher Candidates. TOJQI. 2019;10(2):180-214.