Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBA Ders E-içerikleri Hakkında Ortaokul Öğretmenlerinin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 243 - 266, 30.04.2019
https://doi.org/10.17569/tojqi.480231

Öz

Fırsatları
Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi’nin önemli
bileşenlerinden biri olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) içinde yer alan EBA Ders
e-içerikleri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenler ve öğrencilerin
kullanımına sunulmuştur. Bu araştırma, ortaokul öğretmenlerinin EBA Ders
e-içerikleri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma
verileri 2017-2018 eğitim öğretim yılında Tokat il merkezinde çeşitli
ortaokullarda görev yapan ve e-içerikleri kullanan 12 öğretmenden yarı
yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Veriler, içerik analizi kullanılarak
çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma sorularına dayalı olarak
yorumlanmıştır. Öğretmenler, sistemde ortaokul müfredatında yer alan birçok
kazanıma ait e-içeriklerin olmadığını, e-içerikleri okulda ders esnasında
kullanırlarken internet bağlantısı kaynaklı problemler yaşadıklarını,
aradıkları e-içerikleri hızlı bir şekilde bulamadıklarını, e-içeriklerin
sürelerinin kısa olduğunu, güncel olmayan bölümlerin var olduğunu,
e-içeriklerin tasarımlarının öğrencilerin dikkatini çekmekte yetersiz olduğunu
belirtmişlerdir. Öğretmenler, ayrıca e-içerikleri aktif kullananların
ödüllendirilmesinin, e-içerik kullanım sıklığını genel anlamda arttıracağını
söylemişlerdir.

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M.& Seferoğlu, S. S. (2012). How Can FATIH Project Achieve Its Goals? A Situation Analysis Study. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, Türkiye
  • Aktay, S.,& Keskin, T. (2016). Analysis of Educational Information Network (EBA). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Altın, H. M.,& Kalelioğlu, F. (2015). Perceptions of Students and Teachers about Fatih Project. BaşkentUniversity Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Erensayın, E.,& Güler, Ç. (2017). Evaluation of Educational Materials on EBA Using Educational Software Evaluation Criteria. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),18(1), 657-678.
  • Ekici, S.,& Yılmaz, B. (2013). An Evaluation on FATIH Project. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Keleş, E.,& Turan, E. (2015). Teachers’ opinions on increasing opportunities and improving technology movement (FATİH). TurkishJournal of Education, 4(2), 17-28.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Vıews Of Classroom Teachers About The Use Of Educatıon Informatıon Network. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,9(45), 626-637.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F.,& Gültekin, M. (2013). Evaluation of the Pilot Application Process of FATIH Project: Teachers’ Views. Journal of Instructional Technologies &TeacherEducation,1(2), 1-23.
  • MEB, (2017). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında. Retrieved 12 October, 2017, from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 2, 243 - 266, 30.04.2019
https://doi.org/10.17569/tojqi.480231

Öz

The
EBA Course e-contents taking place within the Educational Information Network
(EBA), which is one of the important components of the Enhancing Opportunities
and Improving Technology Movement (FATIH) Project, has been presented to the
use of teachers and students by the Ministry of National Education. This
research aims to reveal the opinions of secondary school teachers about EBA
Course e-contents. The research data were collected in the academic year of
2017-2018 by semi-structured interviews from 12 teachers who work in various
secondary schools in the city center of Tokat and use e-contents. The data were
analyzed using content analysis and the resulting findings were interpreted
based on the research questions. Teachers have pointed out that there are no
e-contents of many acquisitions in the secondary school curriculum in the
system, they have problems with the internet connection when using e-contents
during lessons at school and cannot find the e-contents they look for quickly,
e-contents have short durations, there are outdated parts and the designs of
e-contents are insufficient to attract the attention of the students. Teachers
also remarked that rewarding active users of e-contents would increase the
frequency of e-content usage in general.

Kaynakça

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M.& Seferoğlu, S. S. (2012). How Can FATIH Project Achieve Its Goals? A Situation Analysis Study. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak, Türkiye
  • Aktay, S.,& Keskin, T. (2016). Analysis of Educational Information Network (EBA). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Altın, H. M.,& Kalelioğlu, F. (2015). Perceptions of Students and Teachers about Fatih Project. BaşkentUniversity Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Erensayın, E.,& Güler, Ç. (2017). Evaluation of Educational Materials on EBA Using Educational Software Evaluation Criteria. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),18(1), 657-678.
  • Ekici, S.,& Yılmaz, B. (2013). An Evaluation on FATIH Project. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Keleş, E.,& Turan, E. (2015). Teachers’ opinions on increasing opportunities and improving technology movement (FATİH). TurkishJournal of Education, 4(2), 17-28.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö., & Kolsuz, S. (2016). Vıews Of Classroom Teachers About The Use Of Educatıon Informatıon Network. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,9(45), 626-637.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F.,& Gültekin, M. (2013). Evaluation of the Pilot Application Process of FATIH Project: Teachers’ Views. Journal of Instructional Technologies &TeacherEducation,1(2), 1-23.
  • MEB, (2017). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında. Retrieved 12 October, 2017, from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Talha Yıldız 0000-0002-2553-8777

Şemseddin Gündüz 0000-0003-1075-0043

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, T., & Gündüz, Ş. (2019). Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 10(2), 243-266. https://doi.org/10.17569/tojqi.480231
AMA Yıldız T, Gündüz Ş. Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study. TOJQI. Nisan 2019;10(2):243-266. doi:10.17569/tojqi.480231
Chicago Yıldız, Talha, ve Şemseddin Gündüz. “Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-Contents: A Qualitative Study”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10, sy. 2 (Nisan 2019): 243-66. https://doi.org/10.17569/tojqi.480231.
EndNote Yıldız T, Gündüz Ş (01 Nisan 2019) Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10 2 243–266.
IEEE T. Yıldız ve Ş. Gündüz, “Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study”, TOJQI, c. 10, sy. 2, ss. 243–266, 2019, doi: 10.17569/tojqi.480231.
ISNAD Yıldız, Talha - Gündüz, Şemseddin. “Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-Contents: A Qualitative Study”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 10/2 (Nisan 2019), 243-266. https://doi.org/10.17569/tojqi.480231.
JAMA Yıldız T, Gündüz Ş. Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study. TOJQI. 2019;10:243–266.
MLA Yıldız, Talha ve Şemseddin Gündüz. “Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-Contents: A Qualitative Study”. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, c. 10, sy. 2, 2019, ss. 243-66, doi:10.17569/tojqi.480231.
Vancouver Yıldız T, Gündüz Ş. Opinions of Secondary School Teachers About the EBA Course E-contents: A Qualitative Study. TOJQI. 2019;10(2):243-66.