Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 29 - 40, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Acır, E. (2010). Türkiye'de Gençlik Turizmi Potansiyelinin Geliştirilmesi ve Çözüm Önerileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara: Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Caira, S. & Ferranti, P. (2016). Innovation for Sustainable Agricultureand Food Production, Reference Module in Food Science, Italy Duman, T., Kozak, M., & Uysal, M. S. (2007). Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye’deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, , 18(2): 206-214. Biçici, F. (2013). Datça Yerel Halkının Sürdürülebilir Turizm Gelişimine ve Turizm İşletmelerine Yönelik Tutumları. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 19-36. Çeken, H., Karadağ, L. & Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye'ye Yönelik Teorik Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 8(1): 1-14. Gartner, W. C. (1996). Tourism Development: Principles, Processes, Policies. New York: Van Nostrand Reinhold. Hacıoğlu, N. & Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayınları. Hwan-Suk, C. C. & Sırakaya, E. (2005). Measuring Residents’ Attitude toward Sustainable Tourism: Development of Sustainable Tourism Attitude Scale. Journal of Travel Research, 380-394. Jiyun, K., Kaitlin G., Gwendolyn H. & Mira A. (2017). Sustainable Water Consumption: The Perspective of Hispanic Consumers, Journal of Environmental Psychology,(50): 94-103. Kılıç, B. & Kurnaz, A. (2010). Alternatif Turizm ve Ürün Çeşitliliği Oluşturmada Ekolojik Çiftlikler: Pastoral Vadi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(4): 39-56. Novas,N., Gázquez, J.A., MacLennan, J., García, R.M., Fernández-Ros, M. & Agugliaro, F. M. (2017). A Real-Time Underground Environment Monitoring System for Sustainable Tourism of Caves. Journal of Cleaner Production, (142)4: 2707-2721. Özdemir, D. (2003). Yeniden Canlandırma Projelerinde Kültür, Turizm ve Emlak Piyasaları Üzerine Kurulu Stratejilerin, Başarı(sız)lıkları Koşullarının İncelenmesi. Kentsel Dönüşüm Sempozyumu, 11-13 Haziran. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi. Özer, Ö. (2012). Destinasyon Tercihinde Pazarlama Karmasi Bileşenlerinin Rolü: Dalyan Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 163-182. Stronza, A. & Pegas, F. (2008). Ecotourism and Conservation: Two Cases from Brazil and Peru, Human Dimensions of Wildlife, 13 (4): 263-279. Yalçın, Z. (2016). Sürdürülebilir Kalkınma İçin Yeşil Ekonomi Düşüncesi ve Mali Politikalar, Çankırı Karatekin Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 6(1): 769-775. You, H. & Zhang, X. (2017). Sustainable Livelihoods And Rural Sustainability İn China: Ecologically Secure, Economically Efficient Or Socially Equitable?. Resources, Conservation and Recycling,(120): 1-13. Yürik, E.Ö. (1999). Türk Turizminin Dünya Turizmine Entegrasyonunda Turistik Ürün Politikaları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. www.tuik.gov.tr, Erişim Tarihi: 10.02.2017

Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 29 - 40, 28.12.2017

Öz

Sürdürülebilir turizm, son
yıllarda sıklıkla incelenen önemli bir konudur. Turizm sektöründe, arzı
oluşturan unsurlar arasında doğal, kültürel ve ekonomik kaynaklar yer
almaktadır. Paket tur kavramı ve her şey dahil sistem ile birlikte yoğunlaşan
ve artış gösteren talep, beraberinde birtakım olumsuzluklar getirmektedir. Bu
bağlamda doğal, kültürel ve ekonomik kaynakların hızla tüketildiği
görülmektedir. Turizm sektöründeki yoğun talep nedeniyle oluşan tüketim biçimi,
söz konusu kaynaklar ile üretilen ürünlerin de son bulması anlamına gelecek ve
belki de turizm sektörü açısından tehlikeli bir durum oluşacaktır. Kaynakların
yok olmasının engellenmesi ve turizmin mümkün olduğunca daha geniş süreçlere
yayılması için, turizmin sürdürülebilirliğinin sağlanması gerekmektedir. Bir bölgenin sahip olduğu bütün kaynakların
(özellikle deniz, kum ve güneş kaynağı) kıt ve tükenebilir olduğu
düşünüldüğünde, turistleri seyahate yönlendiren amaçların veya isteklerin
değiştirilmesi suretiyle turistik ürünlerde çeşitlendirmeye gidilmesi bir
yönüyle zorunluluk olmaktadır. Turizmin sürdürülebilir olması için,
sektörün içinde yer alan bütün paydaşların katılımı sağlanmalıdır. Yöre halkı,
turistler ve turizm çalışanları, turizm bölgelerinde sürdürülebilirlikte baş
aktör konumundadırlar. Dolayısıyla paydaşların konu ile ilgili düşünceleri,
tutumları ve algıları belirleyici durumdadır. Çalışmasının amacı da Marmaris gibi doğal güzelliklerin fazla olduğu
turistik bölgede, uygulanması gereken alternatif turizm ürünlerini
ortaya koymak, söz konusu alternatif turizm türlerine yönelik, turizm
paydaşlarının (turistler, yöre halkı ve sektör çalışanları) düşüncelerini
belirleyebilmektir.

Kaynakça

  • Acır, E. (2010). Türkiye'de Gençlik Turizmi Potansiyelinin Geliştirilmesi ve Çözüm Önerileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara: Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Caira, S. & Ferranti, P. (2016). Innovation for Sustainable Agricultureand Food Production, Reference Module in Food Science, Italy Duman, T., Kozak, M., & Uysal, M. S. (2007). Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye’deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, , 18(2): 206-214. Biçici, F. (2013). Datça Yerel Halkının Sürdürülebilir Turizm Gelişimine ve Turizm İşletmelerine Yönelik Tutumları. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 19-36. Çeken, H., Karadağ, L. & Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye'ye Yönelik Teorik Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 8(1): 1-14. Gartner, W. C. (1996). Tourism Development: Principles, Processes, Policies. New York: Van Nostrand Reinhold. Hacıoğlu, N. & Avcıkurt, C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara: Nobel Yayınları. Hwan-Suk, C. C. & Sırakaya, E. (2005). Measuring Residents’ Attitude toward Sustainable Tourism: Development of Sustainable Tourism Attitude Scale. Journal of Travel Research, 380-394. Jiyun, K., Kaitlin G., Gwendolyn H. & Mira A. (2017). Sustainable Water Consumption: The Perspective of Hispanic Consumers, Journal of Environmental Psychology,(50): 94-103. Kılıç, B. & Kurnaz, A. (2010). Alternatif Turizm ve Ürün Çeşitliliği Oluşturmada Ekolojik Çiftlikler: Pastoral Vadi Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(4): 39-56. Novas,N., Gázquez, J.A., MacLennan, J., García, R.M., Fernández-Ros, M. & Agugliaro, F. M. (2017). A Real-Time Underground Environment Monitoring System for Sustainable Tourism of Caves. Journal of Cleaner Production, (142)4: 2707-2721. Özdemir, D. (2003). Yeniden Canlandırma Projelerinde Kültür, Turizm ve Emlak Piyasaları Üzerine Kurulu Stratejilerin, Başarı(sız)lıkları Koşullarının İncelenmesi. Kentsel Dönüşüm Sempozyumu, 11-13 Haziran. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi. Özer, Ö. (2012). Destinasyon Tercihinde Pazarlama Karmasi Bileşenlerinin Rolü: Dalyan Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 163-182. Stronza, A. & Pegas, F. (2008). Ecotourism and Conservation: Two Cases from Brazil and Peru, Human Dimensions of Wildlife, 13 (4): 263-279. Yalçın, Z. (2016). Sürdürülebilir Kalkınma İçin Yeşil Ekonomi Düşüncesi ve Mali Politikalar, Çankırı Karatekin Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 6(1): 769-775. You, H. & Zhang, X. (2017). Sustainable Livelihoods And Rural Sustainability İn China: Ecologically Secure, Economically Efficient Or Socially Equitable?. Resources, Conservation and Recycling,(120): 1-13. Yürik, E.Ö. (1999). Türk Turizminin Dünya Turizmine Entegrasyonunda Turistik Ürün Politikaları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. www.tuik.gov.tr, Erişim Tarihi: 10.02.2017
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Karadağ

Mehmet Marangoz

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karadağ, L., & Marangoz, M. (2017). Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 29-40.
AMA Karadağ L, Marangoz M. Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği. Turizm Akademik Dergisi. Aralık 2017;4(2):29-40.
Chicago Karadağ, Levent, ve Mehmet Marangoz. “Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2017): 29-40.
EndNote Karadağ L, Marangoz M (01 Aralık 2017) Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği. Turizm Akademik Dergisi 4 2 29–40.
IEEE L. Karadağ ve M. Marangoz, “Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği”, Turizm Akademik Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 29–40, 2017.
ISNAD Karadağ, Levent - Marangoz, Mehmet. “Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği”. Turizm Akademik Dergisi 4/2 (Aralık 2017), 29-40.
JAMA Karadağ L, Marangoz M. Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2017;4:29–40.
MLA Karadağ, Levent ve Mehmet Marangoz. “Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği”. Turizm Akademik Dergisi, c. 4, sy. 2, 2017, ss. 29-40.
Vancouver Karadağ L, Marangoz M. Sürdürülebilir Turizm Açısından Alternatif Turizmin Önemi: Marmaris Örneği. Turizm Akademik Dergisi. 2017;4(2):29-40.