Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) verilerine göre
kültür turizmi, en fazla gelişme gösteren turizm çeşitleri arasında yer
almaktadır. Kültür turizmi, bir toplumun alışkanlıklarını, kendi yaşam
alanlarındaki soyut ve somut özelliklerini deneyimlemek için yapılan
seyahatlerdir. Bu açıdan bir toplumun kültürünün korunması ve sürdürülebilirliğinin
sağlanması için turizm sektörü aktörleri büyük önem arz etmektedir. Çalışmanın
amacı, turizm sektöründe aktif bir şekilde görev alacak olan Turizm ve Otel
İşletmeciliği bölümü önlisans öğcdrencilerinin, kendi kültürel değerlerinin
farkında olup olmadıklarını tespit etmek ve gelecekte kültürel değerleri yayma
konusundaki düşüncelerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma
desenlerinden “olgubilim” (fenemonoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada
veri elde etmek amacıyla Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümü önlisans
öğrencileri ile odak grup görüşmesi yapılmış ve elde edilen verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda görüşmeye
katılan öğrencilerin % 25’inin yaşadıkları yörenin kültürel değerlerinin
farkında olmadıkları ve kültür turizmi bilgilerinin yetersiz olduğu tespit
edilmiştir. Görüşmeye katılan öğrencilerin % 75’inin yaşadıkları yörenin
kültürel değerlerinin farkında olduğu ve çeşitli aktiviteler ile kültürlerini
yayma düşüncelerinin olduğu belirlenmiştir.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |