Bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin
satın alma davranışlarının beş faktör kişilik özelliklerine göre farklılık
gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’de
bulunan otel işletmelerinde en az bir gece konaklama yapmış, 18 yaş ve üstü
yerli turistler üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında katılımcılar kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma
uygulaması sonucunda 402 adet değerlendirilebilir anket formuna ulaşılmıştır.
Elde edilen verilere SPSS programı ile tek yönlü varyans (ANOVA) analizi
yapılarak, bulgular yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların
kişilik özellikleri satın alma davranışlarının ilk dört boyutu olan, ihtiyacın
ortaya çıkması, bilgi arama, alternatifleri değerlendirme ve satın alma
boyutlarında herhangi bir farklılığa neden olmamaktadır. Fakat katılımcıların
kişilik özelliklerinin satın alma davranışlarının son boyutu olan satın alma
sonrası deneyim boyutunda farklılığa yol açtığı tespit edilmiştir. Bu
farklılığın kişiliğin dışadönüklük ve nevrotiklik özelliklerinden kaynaklandığı
belirlenmiştir.
Beş faktör kişilik özellikleri satın alma davranışları yerli turistler
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 |