Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana gelen gelişmeler de turistlerin karar verme sürecine etkilemektedir. Bu çalışmada turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde gördükleri veya izledikleri Instagram içeriklerinden anlık etkilenme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mısır’ı Mayıs-Kasım 2019 döneminde ziyaret eden ancak daha önce Türkiye’yi hiç ziyaret etmemiş 420 Rus turiste Türkiye ile ilgili #goturkey konu başlığında paylaşılan 28 fotoğraf gösterilerek ilgili destinasyona yönelik fotoğrafları görmeden önceki algıları ve fotoğrafları gördükten sonraki değerlendirmeleri hazırlanan anket formu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler (390 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; turistik olanaklar, turistik aktiviteler, misafirperverlik ve doğal ve kültürel turistik zenginlikler turistlerin araştırma ölçeğini değerlendirme boyutları olarak belirlenmiştir. Ayrıca turistlerin destinasyonla ilgili Instagram içeriklerini görmeden önce destinasyona ilişkin algıları düşük düzeydeyken Instagram içeriklerini gördükten sonra destinasyona ilişkin değerlendirmelerinin yüksek ve olumlu düzeyde etkilendiği tespit edilmiştir
Destinasyon Pazarlaması Destinasyon Seçim Süreci Instagram Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |