Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 14, 16.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Ahn, T., Ekinci, Y. & Li, G. (2013). Self-Congruence, Functional Congruence and Destination Choice, Journal of Business Research, 66 (6), 719-723.
  • Aktan, E. & Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medya’nın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerine Teorik Bir İnceleme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı 62-73.
  • Alabay, M. N. (2014, 27-29 Kasım). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, XIX. Türkiye’de İnternet Konferansı, Yaşar Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Altunışık, R. & Çallı, L. (2004, 25-26 Kasım). Plansız Alışveriş ve Hazcı Tüketim Davranışları Üzerine Bir Araştırma: Satın Alma Karar Sürecinde Bilgi Kullanımı, 3. Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (Geliştirilmiş Beşinci Baskı), Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. & Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistik Tüketicilerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama, International Journal of Human Sciences, 10 (1), 376-397.
  • Baloğlu, S. & Mangaloğlu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents, Tourism Management, 22 (1), 1-9.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 839-852.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. & Arıcı, S. (2016). Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8 (2), 427-442.
  • Bayram, T. A., Ak, S. & Bayram Erkol, G. (2018, 20-21 Nisan). Üniversite Öğrencilerinin Tatil Tercihlerinde Sosyal Medya Kullanımı: Sinop Üniversitesi Örneği, VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, İskenderun, Türkiye.
  • Beqiri, M., Boriçi, A. B. A. & Dergjini, A. (2014). An Empirical Study of Service Quality Factors Impacting Tourist Satisfaction and Loyalty: Velipoja Tourist Destination, Tmc Academic Journal, 8 (2), 36-48.
  • Binbaşıoğlu, H. (2017). Akdeniz’de Yer Alan Ülkelerin Ulusal Turizm Örgütlerinin Instagram Adreslerinin İncelenmesi, Yönetim Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 13-25.
  • Cox, C. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists' Travel Planning Behavior, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18 (8), 743-764.
  • Curkan, C. S. (2013). Sosyal Medya ve Turizm: Türkiye'deki Turistik Destinasyonların Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çakı, C. (2016). Konaklama Tercihlerinde Sosyal Medyanın Rolü: Facebook Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Çerçi, A. (2013). Destinasyon Markalama ve Yavaş Şehir Seferihisar’ın Destinasyon Marka İmajı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinsöz, B. C. & Akdağ, G. (2015, 28-30 Mayıs). Yerli Turistlerin Tatil Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Tatil Kararlarına Etkisi, 1. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators, Konya, Türkiye.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33 (33), 544-551.
  • Davras, Ö. & Uslu, A. (2019). Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (1), 679-696.
  • Doğaner, C. M. & Armağan, E. (2017). Seyahat Bloglarının Destinasyon Seçimine Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 224-237.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. & Çinko, M. (2007). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (Tıpkı Üçüncü Basım), Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Echtner, C. M. & Ritchie, J. R. B. (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image, Journal of Tourism Studies, 14 (1), 37-48.
  • Erol, G. & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (31), 804-812.
  • Fatanti, N. M. & Suyadnya, W. I. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand?, Procedia Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact During the Holiday Travel Planning Process, F. Matthias, R. Francesco, C. Lorenzo (Eds.), Information and Communication, Technologies in Tourism 2012 (13-24). Proceedings of the International Conference in Helsingborg, Sweden.
  • Granberg, L. (2019). The Role of Instagram in Choosing a Travel Destination. Unpublished Bachelor Thesis, Luleå University of Technology, Department of Business Administration, Technology and Social Sciences, Sweden.
  • Gretzel, U. & Yoo, K. H. (2008). Use and İmpact of Online Travel Reviews, O. Peter, H. Wolfram And G. Ulrike (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2008 (35-46), International Conference on Information and Communication Technologies in Travel and Tourism, Australia.
  • Hau, C. T. & Omar, K. (2014). The Impact of Service Quality on Tourist Satisfaction: The Case Study of Rantau Abang Beach as a Turtle Sanctuary Destination, Mediterrenean Journal of Social Science, 5 (23), 1827-1832.
  • Joshi, S. (2013). Impact of Social Media on Travel Decision Making. https://www.indianluxurytrains.com/blog/impact-of-social-media-on-travel-industry/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Lin, Y. S. & Huang, J. Y. (2006). Internet Blogs as a Tourism Marketing Medium: a Case Study, Journal of Business Research, 59 (10-11), 1201-1205.
  • Litvin, W. S., Goldsmith, E. R. & Pan, B. (2008). Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management, Tourism Management, 29 (3), 458-468.
  • Moutinho, L., Albayrak, T. & Caber, M. (2012). How Far Does Overall Service Quality of a Destination Affect Customers’ Post-Purchase Behaviours?, International Journal of Tourism Research, 14 (4), 307-322.
  • Munar, M. A. & Jacobsen, S. KR. J. (2013). Trust and Involvement in Tourism Social Media and Web-Based Travel Information Sources, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 13 (1), 1-19.
  • Olşen, G. (2019). Destinasyon Pazarlamasında Sosyal Medyanın Kullanımı ve Sosyal Medyanın Yerli Turistlerin Destinasyon Seçim Kararlarına Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Qu, H. & I. Li. (1997). The Characteristics and Satisfaction of Mainland Chinese Visitors to Hong Kong, Journal of Travel Research, 35 (4), 37-41.
  • Qu, H., Kim, L. H. & Im, H. H. (2011). A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image, Tourism Management, 32 (3), 465-476.
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal Turizm Destinasyonlarından Duyulan Memnuniyet Düzeyinin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: “Sakarıılıca Örneği”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (39), 231-250.
  • Sanay Yıldız, G. (2017). Elektronik Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar ve Sosyal Medyanın Turistlerin Destinasyon Seçimi Üzerindeki Etkileri ve Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Shuqair, S. & Cragg, P. (2017). The Immediate Impact of Instagram Post on Changing the Viewers’ Perceptions Towards Travel Destinations, Asia Pasific Journal of Advanced Business and Social Studies, 3 (2), 1-12.
  • Terttunen, A. (2017). The Influence of Instagram on Consumers’ Travel Planning and Destination Choice, Unpublished Bachelor Thesis, Haaga-Helia University of Applied Sciences, Finland.
  • Tuna, S. (2018). Tüketicilerin Destinasyon Seçimini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Türkiye Kültür Portalı. (2020). Türkiye ile İlgili Destinasyon Bilgileri. Https://www.Kulturportali.Gov.Tr/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Türkiye Turizm Portalı. (2020). Türkiye ile İlgili Destinasyon Bilgileri. Https://www.Goturkey.Com/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ünal, A. (2018). Turistik Tüketicilerin Destinaston Seçimi Öncesi Beklentileri ve Satın Alma Sonrası Değerlendirmeleri: Kapadokya Örneği, Basılmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Ünlüönen, K. & Tokmak, C. (2009). Topkapı Sarayı’nda Çalışanlar ve Ziyaretçilerin Sosyal Taşıma Kapasitesine Göre Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-30.
  • Vetitnev, A., Romonova, G., Matushenko, N. & Kvetenadze, E. (2014). Factors Affecting Domestic Tourists’ Destination Satisfaction: The Case of Russia Resorts, World Applied Science Journal, 22 (8), 1162-1173.
  • Yayla, Ö. (2014) Tüketicilerin Turizm Amaçlı Satın Alma Karar Sürecine Sosyal Medyanın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • Yazgan, Ş. & Sevinç, F. (2015, 28-30 Mayıs). Sosyal Medya Kullanımının Turistik Destinasyon Seçimine Etkisi, Selçuk Üniversitesi I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (Eitoc-2015), Konya, Türkiye.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş İkinci Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yoon, Y. & Uysal M. (2005). An Examination of the Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: an Structural Model, Tourism Management, 26 (1), 45-56.
  • World Tourism Organization. (UNWTO) (2019). International Tourism Highlights. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152; Erişim Tarihi: 26.01.2020.

Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 14, 16.06.2020

Öz

Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana gelen gelişmeler de turistlerin karar verme sürecine etkilemektedir. Bu çalışmada turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde gördükleri veya izledikleri Instagram içeriklerinden anlık etkilenme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mısır’ı Mayıs-Kasım 2019 döneminde ziyaret eden ancak daha önce Türkiye’yi hiç ziyaret etmemiş 420 Rus turiste Türkiye ile ilgili #goturkey konu başlığında paylaşılan 28 fotoğraf gösterilerek ilgili destinasyona yönelik fotoğrafları görmeden önceki algıları ve fotoğrafları gördükten sonraki değerlendirmeleri hazırlanan anket formu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler (390 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; turistik olanaklar, turistik aktiviteler, misafirperverlik ve doğal ve kültürel turistik zenginlikler turistlerin araştırma ölçeğini değerlendirme boyutları olarak belirlenmiştir. Ayrıca turistlerin destinasyonla ilgili Instagram içeriklerini görmeden önce destinasyona ilişkin algıları düşük düzeydeyken Instagram içeriklerini gördükten sonra destinasyona ilişkin değerlendirmelerinin yüksek ve olumlu düzeyde etkilendiği tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Ahn, T., Ekinci, Y. & Li, G. (2013). Self-Congruence, Functional Congruence and Destination Choice, Journal of Business Research, 66 (6), 719-723.
  • Aktan, E. & Koçyiğit, M. (2016). Sosyal Medya’nın Turizm Faaliyetlerindeki Rolü Üzerine Teorik Bir İnceleme, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı 62-73.
  • Alabay, M. N. (2014, 27-29 Kasım). Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları, XIX. Türkiye’de İnternet Konferansı, Yaşar Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Altunışık, R. & Çallı, L. (2004, 25-26 Kasım). Plansız Alışveriş ve Hazcı Tüketim Davranışları Üzerine Bir Araştırma: Satın Alma Karar Sürecinde Bilgi Kullanımı, 3. Ulusal Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (Geliştirilmiş Beşinci Baskı), Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. & Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistik Tüketicilerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama, International Journal of Human Sciences, 10 (1), 376-397.
  • Baloğlu, S. & Mangaloğlu, M. (2001). Tourism Destination Images of Turkey, Egypt, Greece, and Italy as Perceived by US-Based Tour Operators and Travel Agents, Tourism Management, 22 (1), 1-9.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 839-852.
  • Bayram, M., Bayram, Ü. & Arıcı, S. (2016). Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8 (2), 427-442.
  • Bayram, T. A., Ak, S. & Bayram Erkol, G. (2018, 20-21 Nisan). Üniversite Öğrencilerinin Tatil Tercihlerinde Sosyal Medya Kullanımı: Sinop Üniversitesi Örneği, VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, İskenderun, Türkiye.
  • Beqiri, M., Boriçi, A. B. A. & Dergjini, A. (2014). An Empirical Study of Service Quality Factors Impacting Tourist Satisfaction and Loyalty: Velipoja Tourist Destination, Tmc Academic Journal, 8 (2), 36-48.
  • Binbaşıoğlu, H. (2017). Akdeniz’de Yer Alan Ülkelerin Ulusal Turizm Örgütlerinin Instagram Adreslerinin İncelenmesi, Yönetim Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 13-25.
  • Cox, C. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists' Travel Planning Behavior, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18 (8), 743-764.
  • Curkan, C. S. (2013). Sosyal Medya ve Turizm: Türkiye'deki Turistik Destinasyonların Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çakı, C. (2016). Konaklama Tercihlerinde Sosyal Medyanın Rolü: Facebook Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Çerçi, A. (2013). Destinasyon Markalama ve Yavaş Şehir Seferihisar’ın Destinasyon Marka İmajı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinsöz, B. C. & Akdağ, G. (2015, 28-30 Mayıs). Yerli Turistlerin Tatil Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı ve Tatil Kararlarına Etkisi, 1. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators, Konya, Türkiye.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33 (33), 544-551.
  • Davras, Ö. & Uslu, A. (2019). Destinasyon Seçimini Belirleyen Faktörlerin Destinasyon Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Fethiye’de İngiliz Turistler Üzerinde Bir Araştırma, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (1), 679-696.
  • Doğaner, C. M. & Armağan, E. (2017). Seyahat Bloglarının Destinasyon Seçimine Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 224-237.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. & Çinko, M. (2007). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (Tıpkı Üçüncü Basım), Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Echtner, C. M. & Ritchie, J. R. B. (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image, Journal of Tourism Studies, 14 (1), 37-48.
  • Erol, G. & Hassan, A. (2014). Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (31), 804-812.
  • Fatanti, N. M. & Suyadnya, W. I. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand?, Procedia Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact During the Holiday Travel Planning Process, F. Matthias, R. Francesco, C. Lorenzo (Eds.), Information and Communication, Technologies in Tourism 2012 (13-24). Proceedings of the International Conference in Helsingborg, Sweden.
  • Granberg, L. (2019). The Role of Instagram in Choosing a Travel Destination. Unpublished Bachelor Thesis, Luleå University of Technology, Department of Business Administration, Technology and Social Sciences, Sweden.
  • Gretzel, U. & Yoo, K. H. (2008). Use and İmpact of Online Travel Reviews, O. Peter, H. Wolfram And G. Ulrike (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2008 (35-46), International Conference on Information and Communication Technologies in Travel and Tourism, Australia.
  • Hau, C. T. & Omar, K. (2014). The Impact of Service Quality on Tourist Satisfaction: The Case Study of Rantau Abang Beach as a Turtle Sanctuary Destination, Mediterrenean Journal of Social Science, 5 (23), 1827-1832.
  • Joshi, S. (2013). Impact of Social Media on Travel Decision Making. https://www.indianluxurytrains.com/blog/impact-of-social-media-on-travel-industry/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Lin, Y. S. & Huang, J. Y. (2006). Internet Blogs as a Tourism Marketing Medium: a Case Study, Journal of Business Research, 59 (10-11), 1201-1205.
  • Litvin, W. S., Goldsmith, E. R. & Pan, B. (2008). Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management, Tourism Management, 29 (3), 458-468.
  • Moutinho, L., Albayrak, T. & Caber, M. (2012). How Far Does Overall Service Quality of a Destination Affect Customers’ Post-Purchase Behaviours?, International Journal of Tourism Research, 14 (4), 307-322.
  • Munar, M. A. & Jacobsen, S. KR. J. (2013). Trust and Involvement in Tourism Social Media and Web-Based Travel Information Sources, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 13 (1), 1-19.
  • Olşen, G. (2019). Destinasyon Pazarlamasında Sosyal Medyanın Kullanımı ve Sosyal Medyanın Yerli Turistlerin Destinasyon Seçim Kararlarına Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Qu, H. & I. Li. (1997). The Characteristics and Satisfaction of Mainland Chinese Visitors to Hong Kong, Journal of Travel Research, 35 (4), 37-41.
  • Qu, H., Kim, L. H. & Im, H. H. (2011). A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image, Tourism Management, 32 (3), 465-476.
  • Seçilmiş, C. (2012). Termal Turizm Destinasyonlarından Duyulan Memnuniyet Düzeyinin Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: “Sakarıılıca Örneği”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (39), 231-250.
  • Sanay Yıldız, G. (2017). Elektronik Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar ve Sosyal Medyanın Turistlerin Destinasyon Seçimi Üzerindeki Etkileri ve Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Shuqair, S. & Cragg, P. (2017). The Immediate Impact of Instagram Post on Changing the Viewers’ Perceptions Towards Travel Destinations, Asia Pasific Journal of Advanced Business and Social Studies, 3 (2), 1-12.
  • Terttunen, A. (2017). The Influence of Instagram on Consumers’ Travel Planning and Destination Choice, Unpublished Bachelor Thesis, Haaga-Helia University of Applied Sciences, Finland.
  • Tuna, S. (2018). Tüketicilerin Destinasyon Seçimini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Türkiye Kültür Portalı. (2020). Türkiye ile İlgili Destinasyon Bilgileri. Https://www.Kulturportali.Gov.Tr/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Türkiye Turizm Portalı. (2020). Türkiye ile İlgili Destinasyon Bilgileri. Https://www.Goturkey.Com/; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ünal, A. (2018). Turistik Tüketicilerin Destinaston Seçimi Öncesi Beklentileri ve Satın Alma Sonrası Değerlendirmeleri: Kapadokya Örneği, Basılmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Ünlüönen, K. & Tokmak, C. (2009). Topkapı Sarayı’nda Çalışanlar ve Ziyaretçilerin Sosyal Taşıma Kapasitesine Göre Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 17-30.
  • Vetitnev, A., Romonova, G., Matushenko, N. & Kvetenadze, E. (2014). Factors Affecting Domestic Tourists’ Destination Satisfaction: The Case of Russia Resorts, World Applied Science Journal, 22 (8), 1162-1173.
  • Yayla, Ö. (2014) Tüketicilerin Turizm Amaçlı Satın Alma Karar Sürecine Sosyal Medyanın Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • Yazgan, Ş. & Sevinç, F. (2015, 28-30 Mayıs). Sosyal Medya Kullanımının Turistik Destinasyon Seçimine Etkisi, Selçuk Üniversitesi I. Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (Eitoc-2015), Konya, Türkiye.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2007). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş İkinci Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yoon, Y. & Uysal M. (2005). An Examination of the Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: an Structural Model, Tourism Management, 26 (1), 45-56.
  • World Tourism Organization. (UNWTO) (2019). International Tourism Highlights. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152; Erişim Tarihi: 26.01.2020.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Ünal 0000-0002-6377-8587

Yayımlanma Tarihi 16 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2020
Kabul Tarihi 25 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, A. (2020). Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 1-14.
AMA Ünal A. Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi. Haziran 2020;7(1):1-14.
Chicago Ünal, Aydın. “Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi”. Turizm Akademik Dergisi 7, sy. 1 (Haziran 2020): 1-14.
EndNote Ünal A (01 Haziran 2020) Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi 7 1 1–14.
IEEE A. Ünal, “Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi”, Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 1–14, 2020.
ISNAD Ünal, Aydın. “Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi”. Turizm Akademik Dergisi 7/1 (Haziran 2020), 1-14.
JAMA Ünal A. Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7:1–14.
MLA Ünal, Aydın. “Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi”. Turizm Akademik Dergisi, c. 7, sy. 1, 2020, ss. 1-14.
Vancouver Ünal A. Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi. 2020;7(1):1-14.