Ticaretin dijitalleşmesi ile birlikte otelcilik sektöründe müşterilerden elde edilen geri dönüşler, müşterilerin deneyimlerinin diğer potansiyel müşterilere aktarılması, yüksek müşteri memnuniyetinin sağlanması ve aynı zamanda memnuniyete dair verilerin diğer potansiyel müşterilere aktarılması gibi konular kritik öneme sahip hale gelmiştir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada Manavgat bölgesinde faaliyet gösteren otellerin elektronik ağızdan ağıza pazarlama yönetimi kapsamında değerlendirilebilecek uygulamaları incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinin elektronik ağızdan ağıza iletişim ve pazarlama süreçlerini nasıl yönettiğini belirlemektir. Bu doğrultuda nitel araştırma deseni benimsenmiş ve derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Literatür taraması doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplam 21 adet beş yıldızlı otel yöneticisiyle görüşülmüştür. Görüşmeler Kasım Aralık 2020 tarihleri arasında yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda otel işletmelerinin elektronik ağızdan ağıza iletişim süreçlerini dikkat ile takip ettiği, genellikle otel işletmesinde görevli bir kişinin genel müdür ile birlikte çevrimiçi iletişim kanallarını kontrol ettiğini ve gerekli faaliyetleri yürüttüğünü göstermiştir. Otel işletmeleri sosyal medya platformlarında bulunan tüketici değerlendirmelerinin otellerin müşteri sayısını ve oda fiyatlarını etkilediğini vurgulamıştır. Sosyal medya platformlarında otel hakkında değerlendirme yapan müşterilere otel işletmeleri çeşitli teşvik edici unsurlar sunmaktadır. Otel işletmeleri hakkında yapılan olumsuz değerlendirmeler durumunda, otel işletmeleri indirim ve ikram gibi çeşitli telafi politikaları izlediklerini belirtmiştir. Otel işletmelerinin sosyal medya platformlarında gerçekleşen müşteri etkileşimlerini dikkatli bir şekilde takip etmesi ve sosyal medya platformlarında çeşitli medya paylaşımları için profesyonel işletmelerden hizmet alma yolunu tercih etmeleri önemlidir.
Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama (EAAP) Yönetimi, Otel İşletmeleri Yönetimi, Turizm İlişkili Sosyal Medya, Turizm Sektöründe Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Yönetimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | yok |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 8, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { touraj1012102, journal = {Turizm Akademik Dergisi}, issn = {1302-5759}, address = {}, publisher = {Detay Yayıncılık}, year = {2021}, volume = {8}, number = {2}, pages = {147 - 158}, title = {Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma}, key = {cite}, author = {Orakcı, Mehmet Can and Eren, Ramazan} } |
APA | Orakcı, M. C. & Eren, R. (2021). Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma . Turizm Akademik Dergisi , 8 (2) , 147-158 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/67401/1012102 |
MLA | Orakcı, M. C. , Eren, R. "Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma" . Turizm Akademik Dergisi 8 (2021 ): 147-158 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/67401/1012102> |
Chicago | Orakcı, M. C. , Eren, R. "Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma". Turizm Akademik Dergisi 8 (2021 ): 147-158 |
RIS | TY - JOUR T1 - Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma AU - Mehmet Can Orakcı , Ramazan Eren Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Turizm Akademik Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 147 EP - 158 VL - 8 IS - 2 SN - 1302-5759- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Turizm Akademik Dergisi Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma %A Mehmet Can Orakcı , Ramazan Eren %T Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma %D 2021 %J Turizm Akademik Dergisi %P 1302-5759- %V 8 %N 2 %R %U |
ISNAD | Orakcı, Mehmet Can , Eren, Ramazan . "Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma". Turizm Akademik Dergisi 8 / 2 (Aralık 2021): 147-158 . |
AMA | Orakcı M. C. , Eren R. Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2021; 8(2): 147-158. |
Vancouver | Orakcı M. C. , Eren R. Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2021; 8(2): 147-158. |
IEEE | M. C. Orakcı ve R. Eren , "Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma", Turizm Akademik Dergisi, c. 8, sayı. 2, ss. 147-158, Ara. 2021 |