Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

A study on the analysis of customer evaluations in thermal tourism companies: The case of Bingol province

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 140 - 149, 31.12.2021
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1026553

Öz

This study aimed to analyse the evaluations of the customers who visited the thermal facilities in Bingöl. In order to achieve this aim, a questionnaire was applied to 392 thermal hotel customers by convenience sampling. The collected questionnaires were evaluated by descriptive and cross-table analysis. When the data obtained in the study were evaluated, it was determined that 51 % of the people who came to Bingöl thermal enterprises came from outside the province, and most of them were from the Eastern and Southeastern Anatolia region. It has been determined that those who come to Bingöl thermal enterprises prefer this tourism in order for healing, relax, play sports and have fun with their family members on a daily basis. In general, it was determined that customers to the enterprises wanted to come back to Bingöl thermal enterprises, but with this study, it was revealed that there was also a number of visitors who were not satisfied with the service provided in the thermal enterprises. According to the results of the chi-square test; It was found that there was a significant difference in terms of the number of arrivals, recommendation thoughts and the adequacy of the cleanliness of the rooms by gender. On the other hand, it was found that there was no significant difference in terms of the needed and satisfied activities in the thermal spring and its surroundings by gender.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Acur, G. (2018). Termal Turizmde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi: Kızılcahamam Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akova, İ. (2000). Alternatif Turizm Olanaklarımız. Coğrafya Dergisi, (8), 71-84.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi Yayını.
  • Ataseven, B. (2012). Nitel Bilimsel Araştırmalarda Veri Kalitesinin Önemi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(2), 543-564.
  • Bertan, S. (2010). Pamukkale Destinasyonunda Termal Turizm Faaliyetleri ve Yöreyi Ziyaret Eden Turistler Üzerinde Bir Uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 129-136.
  • Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı. (2012). Bursa, Eskişehir, Bilecik'te Termal Turizm Sektör Araştırması. Eskişehir: Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı.
  • Can Akgül, C. (2014). Müşterilerin Sürdürülebilir Termal Turizm ve Hizmet Kalitesi Algıları ile Genel Memnuniyet Düzeyi İlişkisi: Gönen Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Can, M. C. & Kazancı Başaran, Z. (2017). Müşteri Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ridos Termal Otel & Spa’da Bir Alan Araştırması. Socıal Scıences Studıes Journal, 3(12), 2179-2188.
  • Cihangir, İ. S. (2016). Termal Turizm Potansiyelinin Bölgesel Kalkınmada Ekonomik Rolü: Ilgın Termal Tesislerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çetin, T. (2011). Termal Turizm Potansiyeli Açısından Kozaklı (Nevşehir) Kaplıcaları. Turkish Studies -International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(1), 899-924.
  • Çoşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. (8. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çiftçi, G. (2018). Termal Turizm Girişimciliği Üzerine Bir Araştırma Balıkesir Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dereli, N. (2019). Bolu'nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dereli, N. & Temizkan, R. (2019). Bolu'nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347.
  • Dinçer, E. (2018). Bölgesel Kalkınmada Termal Turizm Eskişehir İline Yönelik Bir İnceleme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gustavo, N. S. (2010). A 21st - Century Approach to Health Tourism Spas: The Case of Portugal. Journal of Hospitality and Tourism Management, 17(1), 127-135.
  • Gürün, M. (2014). Termal Turizm İşletmelerine Gelen Ziyaretçilerin Tatmin Düzeylerinin Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Niğde Çiftehan Kaplıcaları'nda Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Fırat Kalkınma Ajansı. (2011). Bingöl İlinde Jeotermal Kaynaklar ve Termal Turizm. Bingöl: Fırat Kalkınma Ajansı.
  • Iskhakova, L. (2010). Sağlıklı Yaşam Tesislerinde (spa) Müşteri Memnuniyeti: Antalya'daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kaçar, M. (2014). Termal Turizm İşletmelerinde Müşterilerin Rekreasyon Talebi ‟Balıkesir İli Örneği‟. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kamenidou, İ. C., Mamalis, S. A., Priporas, C. V. & Kokkinis, G. F. (2014). Segmenting Customers based on Perceived Importance of Wellness Facilities. Procedia Economics and Finance, 9, 417-424.
  • Karagöz, Y. (2010). Noparametrik Tekniklerin Güç ve Etkinlikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 18-40.
  • Karagülle, M. Z. (Haziran 2010). Termal Turizm, Kaplıca Turizmi ve Türkiye Gerçeği, http://www.termalspasaglik.com/termal-turizm-kaplica-turizmi-ve-turkiye-gercegi/, Erişim Tarihi: 06.11.2019.
  • Keleş, H. N., Kıral Özkan, T., Doğaner, M. & Altunoğlu, A. E. (2012). Ön Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Kement, Ü. & Batga, B. (2016). Bingöl’de Termal Amaçlı Hizmet Veren İşletmelerin Rekreatif ve Turistik Açıdan Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 57-74.
  • Kotan, N. (2018). Destinasyon Pazarlaması ve Alternatif Turistik Ürün Olarak Termal Turizmi: Erzurum İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Köstepen, A. & Öter, Z. (2015). İzmir İli Sağlık Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi, İçinde, M. A. Çukurçayır, A. Başoda, Ş. Ünüvar, M. Sağır, M. Çiçekdağı & S. Büyükipekçi (Ed.), I. Avrasya Uluslararası Turizm Kongresi, ss. 657-666, Aybil Yayınları, Konya.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (KTB), (Aralık, 2019). Termal Turizm Ülke Örnekleri, https://yigm.ktb.gov.tr/TR-11478/saglik-turizmine-yonelik-uluslararasi- calisma-egilim-ve-.html, Erişim Tarihi: 16.12.2019.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Turizm İstatistikleri 1- 2020 Ocak-Mart. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Araştırma ve Değerlendirme Daire Başkanlığı.
  • Monteson, P. A. & Singer, J. (1992). Turn Your Spa a into Winner. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterley, 33(3), 37-44.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırma Teknikleri. (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı 13. Bölge Müdürlüğü Bingöl Şube Müdürlüğü. (2014). Bingöl Kiğı Şeytandağları Yabani Hayat Geliştirme Sahası Yönetim ve Gelişme Planı 1. Revizyonu. Bingöl.
  • Özbek, D. & Özbek, T. (2010). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizme Entegrasyonu. Dosya Dergisi, 5(2), 99-113.
  • Özbek, T. (2015). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizmde Etkin Kullanımı, İçinde, M. Altındiş (Ed.), Termal Turizm, ss. 57-78, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özbek, T. (2011). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizmde Değerlendirilmesi. Jeofizik Bülteni, 27-37. http://www.jeofizik.org.tr/resimler/ekler/01f0f79a74755e9_ek.pdf?dergi=31 Erişim Tarihi: 08.06.2020.
  • Özdemir, Ş. (2015). Türkiye'nin Termal Sağlık Turizmi Potansiyeli, İçinde, M. Altındiş (Ed.), Termal Turizm, ss. 1-12, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, Y. & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 183-195.
  • Parlaktuna, İ. & Dinçer, E. (2019). Termal Turizmin Bölgesel Kalkınmaya Etkisi: Eskişehir Uygulaması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 259-273.
  • Riley, R. W. & Love, L. L. (2000). The State of Qualitative Tourism Research. Annals of Tourism Research, 27(1), 164-187.
  • Sandal, E. K. (2016). Nicel Araştırmalarda Uygulamalı İstatistiksel Analizler, İçinde, N. Özgen (Ed.), Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, ss. 85-156, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sezer, M. S. (2010). Türkiye Turizm Sektöründe Müze Turizmin Payının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, G. (2015). Termal Turizm İşletmelerinde Konaklayan Müşterilerin Medeni Durum ve Cinsiyet Değişkenlerine Dayalı Olarak Memnuniyetlerinin Belirlenmesi: Antakya İlçesi Otelleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using multivariate statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Tavşan, S. (2012). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Şikayetlerinin Analizi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Tengilimoğlu, D. (2013). Sağlık Turizmi. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Uygun, H. (2008). Konya İlinin Termal Turizm Potansiyeli. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeung, O. & Johnston, K. (2017). Global Wellness Economy Monitor. Miami: Global Wellness Institute.
  • Yücel Toy, B. & Güneri Tosunoğlu, N. (2007). Sosyal Bilimler Alanındaki Araştırmalarda Bilimsel Araştırma Süreci, İstatistiksel Teknikler ve Yapılan Hatalar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-20.

Termal turizm işletmelerinde müşteri değerlendirmelerinin analizi üzerine bir araştırma: Bingöl ili örneği

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 140 - 149, 31.12.2021
https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1026553

Öz

Bu çalışmanın amacı, Bingöl’de bulunan termal işletmeleri ziyaret eden müşterilerin değerlendirmelerini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için, kolayda örnekleme aracılığıyla 392 termal otel müşterisine anket uygulanmıştır. Toplanan anketler betimsel ve çapraz tablo analizleri ile değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde, Bingöl termal işletmelerine gelen kişilerin % 51’nin il dışından geldiği ve bunların çoğunun da Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgesi illerinden olduğu belirlenmiştir. Bingöl termal işletmelerine gelenlerin çoğunlukla günübirlik olarak aile bireyleriyle birlikte şifa bulmak, dinlenmek, spor yapmak ve eğlenmek amacıyla bu turizmi tercih ettikleri tespit edilmiştir. Genel olarak işletmelere gelen müşterilerin Bingöl termal işletmelerine tekrardan gelmek istedikleri belirlenmiş olmakla birlikte bu çalışmayla termal işletmelerde verilen hizmetten memnun kalmayan bir ziyaretçi kitlesinin de olduğu ortaya koyulmuştur. Ki kare testinin sonuçlarına göre; cinsiyete göre müşterilerin geliş sayıları, tavsiye etme düşünceleri ve odaların temizliğinin yeterliliğini değerlendirmeleri bakımından anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer yandan cinsiyete göre kaplıca ve çevresinde eksikliği hissedilen faaliyetler ve memnun kalınan faaliyetler bakımından anlamlı farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim

Kaynakça

  • Acur, G. (2018). Termal Turizmde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi: Kızılcahamam Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Akova, İ. (2000). Alternatif Turizm Olanaklarımız. Coğrafya Dergisi, (8), 71-84.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi Yayını.
  • Ataseven, B. (2012). Nitel Bilimsel Araştırmalarda Veri Kalitesinin Önemi. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(2), 543-564.
  • Bertan, S. (2010). Pamukkale Destinasyonunda Termal Turizm Faaliyetleri ve Yöreyi Ziyaret Eden Turistler Üzerinde Bir Uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 129-136.
  • Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı. (2012). Bursa, Eskişehir, Bilecik'te Termal Turizm Sektör Araştırması. Eskişehir: Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı.
  • Can Akgül, C. (2014). Müşterilerin Sürdürülebilir Termal Turizm ve Hizmet Kalitesi Algıları ile Genel Memnuniyet Düzeyi İlişkisi: Gönen Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Can, M. C. & Kazancı Başaran, Z. (2017). Müşteri Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ridos Termal Otel & Spa’da Bir Alan Araştırması. Socıal Scıences Studıes Journal, 3(12), 2179-2188.
  • Cihangir, İ. S. (2016). Termal Turizm Potansiyelinin Bölgesel Kalkınmada Ekonomik Rolü: Ilgın Termal Tesislerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Çetin, T. (2011). Termal Turizm Potansiyeli Açısından Kozaklı (Nevşehir) Kaplıcaları. Turkish Studies -International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(1), 899-924.
  • Çoşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. (8. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çiftçi, G. (2018). Termal Turizm Girişimciliği Üzerine Bir Araştırma Balıkesir Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dereli, N. (2019). Bolu'nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dereli, N. & Temizkan, R. (2019). Bolu'nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347.
  • Dinçer, E. (2018). Bölgesel Kalkınmada Termal Turizm Eskişehir İline Yönelik Bir İnceleme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gustavo, N. S. (2010). A 21st - Century Approach to Health Tourism Spas: The Case of Portugal. Journal of Hospitality and Tourism Management, 17(1), 127-135.
  • Gürün, M. (2014). Termal Turizm İşletmelerine Gelen Ziyaretçilerin Tatmin Düzeylerinin Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Niğde Çiftehan Kaplıcaları'nda Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Fırat Kalkınma Ajansı. (2011). Bingöl İlinde Jeotermal Kaynaklar ve Termal Turizm. Bingöl: Fırat Kalkınma Ajansı.
  • Iskhakova, L. (2010). Sağlıklı Yaşam Tesislerinde (spa) Müşteri Memnuniyeti: Antalya'daki 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kaçar, M. (2014). Termal Turizm İşletmelerinde Müşterilerin Rekreasyon Talebi ‟Balıkesir İli Örneği‟. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kamenidou, İ. C., Mamalis, S. A., Priporas, C. V. & Kokkinis, G. F. (2014). Segmenting Customers based on Perceived Importance of Wellness Facilities. Procedia Economics and Finance, 9, 417-424.
  • Karagöz, Y. (2010). Noparametrik Tekniklerin Güç ve Etkinlikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 18-40.
  • Karagülle, M. Z. (Haziran 2010). Termal Turizm, Kaplıca Turizmi ve Türkiye Gerçeği, http://www.termalspasaglik.com/termal-turizm-kaplica-turizmi-ve-turkiye-gercegi/, Erişim Tarihi: 06.11.2019.
  • Keleş, H. N., Kıral Özkan, T., Doğaner, M. & Altunoğlu, A. E. (2012). Ön Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Kement, Ü. & Batga, B. (2016). Bingöl’de Termal Amaçlı Hizmet Veren İşletmelerin Rekreatif ve Turistik Açıdan Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 57-74.
  • Kotan, N. (2018). Destinasyon Pazarlaması ve Alternatif Turistik Ürün Olarak Termal Turizmi: Erzurum İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Köstepen, A. & Öter, Z. (2015). İzmir İli Sağlık Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi, İçinde, M. A. Çukurçayır, A. Başoda, Ş. Ünüvar, M. Sağır, M. Çiçekdağı & S. Büyükipekçi (Ed.), I. Avrasya Uluslararası Turizm Kongresi, ss. 657-666, Aybil Yayınları, Konya.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (KTB), (Aralık, 2019). Termal Turizm Ülke Örnekleri, https://yigm.ktb.gov.tr/TR-11478/saglik-turizmine-yonelik-uluslararasi- calisma-egilim-ve-.html, Erişim Tarihi: 16.12.2019.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2020). Turizm İstatistikleri 1- 2020 Ocak-Mart. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü Araştırma ve Değerlendirme Daire Başkanlığı.
  • Monteson, P. A. & Singer, J. (1992). Turn Your Spa a into Winner. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterley, 33(3), 37-44.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırma Teknikleri. (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı 13. Bölge Müdürlüğü Bingöl Şube Müdürlüğü. (2014). Bingöl Kiğı Şeytandağları Yabani Hayat Geliştirme Sahası Yönetim ve Gelişme Planı 1. Revizyonu. Bingöl.
  • Özbek, D. & Özbek, T. (2010). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizme Entegrasyonu. Dosya Dergisi, 5(2), 99-113.
  • Özbek, T. (2015). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizmde Etkin Kullanımı, İçinde, M. Altındiş (Ed.), Termal Turizm, ss. 57-78, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özbek, T. (2011). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizmde Değerlendirilmesi. Jeofizik Bülteni, 27-37. http://www.jeofizik.org.tr/resimler/ekler/01f0f79a74755e9_ek.pdf?dergi=31 Erişim Tarihi: 08.06.2020.
  • Özdemir, Ş. (2015). Türkiye'nin Termal Sağlık Turizmi Potansiyeli, İçinde, M. Altındiş (Ed.), Termal Turizm, ss. 1-12, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, Y. & Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 183-195.
  • Parlaktuna, İ. & Dinçer, E. (2019). Termal Turizmin Bölgesel Kalkınmaya Etkisi: Eskişehir Uygulaması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 259-273.
  • Riley, R. W. & Love, L. L. (2000). The State of Qualitative Tourism Research. Annals of Tourism Research, 27(1), 164-187.
  • Sandal, E. K. (2016). Nicel Araştırmalarda Uygulamalı İstatistiksel Analizler, İçinde, N. Özgen (Ed.), Beşeri Coğrafyada Araştırma Yöntemleri ve Teknikler, ss. 85-156, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sezer, M. S. (2010). Türkiye Turizm Sektöründe Müze Turizmin Payının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, G. (2015). Termal Turizm İşletmelerinde Konaklayan Müşterilerin Medeni Durum ve Cinsiyet Değişkenlerine Dayalı Olarak Memnuniyetlerinin Belirlenmesi: Antakya İlçesi Otelleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using multivariate statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Tavşan, S. (2012). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Şikayetlerinin Analizi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Tengilimoğlu, D. (2013). Sağlık Turizmi. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Uygun, H. (2008). Konya İlinin Termal Turizm Potansiyeli. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeung, O. & Johnston, K. (2017). Global Wellness Economy Monitor. Miami: Global Wellness Institute.
  • Yücel Toy, B. & Güneri Tosunoğlu, N. (2007). Sosyal Bilimler Alanındaki Araştırmalarda Bilimsel Araştırma Süreci, İstatistiksel Teknikler ve Yapılan Hatalar. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-20.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bölgesel Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Arıgtekin 0000-0001-9151-299X

Zekeriya Nas 0000-0003-2589-4795

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2021
Kabul Tarihi 26 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arıgtekin, Ö., & Nas, Z. (2021). Termal turizm işletmelerinde müşteri değerlendirmelerinin analizi üzerine bir araştırma: Bingöl ili örneği. Tourism and Recreation, 3(2), 140-149. https://doi.org/10.53601/tourismandrecreation.1026553