This study aimed to analyse the evaluations of the customers who visited the thermal facilities in Bingöl. In order to achieve this aim, a questionnaire was applied to 392 thermal hotel customers by convenience sampling. The collected questionnaires were evaluated by descriptive and cross-table analysis. When the data obtained in the study were evaluated, it was determined that 51 % of the people who came to Bingöl thermal enterprises came from outside the province, and most of them were from the Eastern and Southeastern Anatolia region. It has been determined that those who come to Bingöl thermal enterprises prefer this tourism in order for healing, relax, play sports and have fun with their family members on a daily basis. In general, it was determined that customers to the enterprises wanted to come back to Bingöl thermal enterprises, but with this study, it was revealed that there was also a number of visitors who were not satisfied with the service provided in the thermal enterprises. According to the results of the chi-square test; It was found that there was a significant difference in terms of the number of arrivals, recommendation thoughts and the adequacy of the cleanliness of the rooms by gender. On the other hand, it was found that there was no significant difference in terms of the needed and satisfied activities in the thermal spring and its surroundings by gender.
Health Tourism Thermal Tourism Thermal Enterprises Thermal Springs Satisfaction
-
Bu çalışmanın amacı, Bingöl’de bulunan termal işletmeleri ziyaret eden müşterilerin değerlendirmelerini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için, kolayda örnekleme aracılığıyla 392 termal otel müşterisine anket uygulanmıştır. Toplanan anketler betimsel ve çapraz tablo analizleri ile değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde, Bingöl termal işletmelerine gelen kişilerin % 51’nin il dışından geldiği ve bunların çoğunun da Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgesi illerinden olduğu belirlenmiştir. Bingöl termal işletmelerine gelenlerin çoğunlukla günübirlik olarak aile bireyleriyle birlikte şifa bulmak, dinlenmek, spor yapmak ve eğlenmek amacıyla bu turizmi tercih ettikleri tespit edilmiştir. Genel olarak işletmelere gelen müşterilerin Bingöl termal işletmelerine tekrardan gelmek istedikleri belirlenmiş olmakla birlikte bu çalışmayla termal işletmelerde verilen hizmetten memnun kalmayan bir ziyaretçi kitlesinin de olduğu ortaya koyulmuştur. Ki kare testinin sonuçlarına göre; cinsiyete göre müşterilerin geliş sayıları, tavsiye etme düşünceleri ve odaların temizliğinin yeterliliğini değerlendirmeleri bakımından anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer yandan cinsiyete göre kaplıca ve çevresinde eksikliği hissedilen faaliyetler ve memnun kalınan faaliyetler bakımından anlamlı farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.
Sağlık Turizmi Termal Turizm Termal İşletmeler Termal Kaynaklar Memnuniyet.
-
-
Değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.