Araştırmanın amacı, turist rehberlerinin epistemik merakının iş performansı üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın evreni, Ankara Turist Rehberleri Odası’na (ANRO) kayıtlı olan eylemli turist rehberlerinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında anket tekniğinden yararlanılmış olup, araştırma örneklemini oluşturan 161 turist rehberine anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. SPSS istatistik programı aracılığıyla analize tabi tutulan verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra güvenilirlik, korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, anket uygulanan turist rehberlerinin gerek epistemik merak düzeylerinin gerekse iş performans düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte anket uygulanan turist rehberlerinin, epistemik merak düzeyleri ile iş performansları arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiş olup gerçekleştirilen regresyon analizi sonucunda, turist rehberlerinin epistemik meraklarının iş performansları üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Konu ile ilgili literatürde turist rehberlerinin epistemik merakının iş performansı üzerindeki etkilerini detaylı bir şekilde ele alan bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Bu bağlamda, araştırma bulguları değerlendirilmiş ve yorumlanmış, turizm sektöründeki paydaşlara, turist rehberlerinin eğitimi ve geliştirilmesiyle ilgilenen kuruluşlara ve gelecekteki araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The study aims to determine the effect of tourist guides' epistemic curiosity on their job performance. The research population consists of active tourist guides registered with the Ankara Chamber of Tourist Guides (ANRO). A questionnaire technique was used to collect the research data, and a questionnaire was applied to 161 tourist guides constituting the research sample. Descriptive statistics such as frequency, percentage, arithmetic mean, and standard deviation as well as reliability, correlation and simple linear regression analyses were used to analyze the data subjected to analysis through the SPSS statistical program. According to the findings, it was determined that both epistemic curiosity and job performance levels of the surveyed tourist guides were high. In addition, a positive and highly significant relationship was found between the epistemic curiosity levels and the job performance of the tourist guides surveyed. As a result of the regression analysis, it was determined that the epistemic curiosity of the tourist guides had a significant effect on their job performance. In the literature on the subject, no study deals with the effects of tourist guides' epistemic curiosity on job performance in detail. In this context, the research findings were evaluated and interpreted, and recommendations were made for stakeholders in the tourism sector, organizations interested in the training and development of tourist guides, and future research.
Epistemic curiosity curiosity tourist guidance job performance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.