Bu makalede, çağdaş turizmin temel alanları olan etik, teolojik ve eğitimsel boyutları üzerine güncel değerlendirmeler ele alınacaktır. Turizm endüstrisinin etik ve ahlaki yönleri son zamanlarda artarak ilgi bulmaktadır. Ancak çağdaş turizmin doğasında var olan daha derin etik ve ahlaki problemlerin araştırılmasının hâlâ nadiren yapılması üzerine bu araştırma ortaya konulmuştur. Turizm, çoğu yerleşik dünya dininin teolojilerinde de ele alınmamıştır; ancak dini turizm, manevi turizm, inanç turizmi ve helal turizm gibi yeni turistik türlerde farklı teolojik unsurlar ortaya çıkmaktadır. Eğitim boyutu ise inanç ve kültür turizmi ile ilişkilidir ve seyahat yoluyla edinilen bilgi, örgün veya yaşam boyu eğitimin tamamlayıcı bir rolünü üstlenmektedir. Çalışma, turizm alanının etik ve dini alanlarında bazı temeller kazandığı sonucuna varmaktadır, ancak ana felsefi akımlardaki boyutları sınırlı bir kapsama sahipken, yerleşik dünya dinlerinin teolojilerinde eksik kaldığını da vurgulamaktadır. Ayrıca akademisyenlerin turizmin dini, ahlakı ve eğitimsel boyutlarına dair yaptıkları eleştiri ve değerlendirmeleri de irdelemektedir. Bu konuları tartışmak ve aydınlatmak için yeterli tartışma alanlarının bulunmaması, araştırmayı bu alandaki boşluğu doldurmaya yönelik bir çaba ürünü olarak önemli kılmaktadır.
Çağdaş Turizm Dini ve Manevi Turizm Turizmin Dini ve Etik Boyutları Turizmin Eğitimsel Boyutlar Akademi ve Turizm
This article discusses current evaluations of the ethical, theological, and educational dimensions of contemporary tourism. The ethical and moral aspects of the tourism industry have recently received increasing attention. However, research into the deeper ethical and moral problems inherent in contemporary tourism remains limited. Tourism is also not addressed in the theologies of most established world religions, although different theological elements are emerging in new forms of tourism such as religious tourism, spiritual tourism, faith tourism and halal tourism. The educational dimension is related to faith and cultural tourism, and knowledge acquired through travelling plays a complementary role to formal or lifelong education. The study concludes that the field of tourism has gained some foundations in the ethical and religious contexts. However, it highlights that tourism's relevance within major philosophical currents is limited and largely absent from the theologies of established world religions. The article also examines scholars' critiques and evaluations concerning the religious, ethical, and educational aspects of tourism. The scarcity of dedicated spaces for discussion and exploration of these topics underscores the importance of this research as an attempt to address a significant gap in the field.
Contemporary Tourism Religious and Spiritual Tourism Religious and Ethical Dimensions of Tourism Educational Dimensions of Tourism Academia and Tourism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Sosyolojisi, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.