BibTex RIS Kaynak Göster

EINE STUDIE ZUR ERMITTLUNG DER EINSTELLUNG DER LEHRAMTSKANDIDATEN FÜR DEUTSCH BEZÜGLICH DER KASUSDIFFERENZIERUNG IM DEUTSCHEN

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 159 - 176, 01.03.2016

Öz

In dieser Studie wurde den im sechsten Semester
studierenden Lehramtskandidaten der Trakya Universität im Studienjahr 2014-2015 eine Arbeit
vorgelegt, die sich aus drei Teilbereichen zusammensetzt. Der erste Bereich befasste sich mit
einer Übersetzungsaufgabe aus dem Türkischen ins Deutsche, der Zweite widmete sich der
Textproduktion und der letzte Bereich beschäftigte sich mit einem Lückentext. Anhand dieser
unterschiedlichen Aufgabentypen konnte eruiert werden, ob die grammatischen Fähigkeiten der
Studierenden ausreichen, um zwischen unterschiedlichen Kasus zu differenzieren und sie
adäquat zu verwenden. Die Daten, die sich aus dieser Studie ergaben, legten den Schluss nahe,
dass die Studierenden bei dem deutschen Lückentext hinsichtlich der Kasusdifferenzierung nicht
sehr viele Fehler aufzeigten, jedoch bei der Übersetzungsaufgabe und bei der Textproduktion
die Kasus nicht immer korrekt verwendeten

ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 159 - 176, 01.03.2016

Öz

Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili ve Eğitimi Anabilim Dalı 3.sınıf öğrencilerine 2014-2015 eğitim-öğretim yılında üç
aşamadan oluşan bir çalışma yaptırılmış, Türkçe bir metnin Almancaya çevrilmesi, serbest
olarak Almanca bir metinin yazılması ve boşlukların yer aldığı bir metinde bu boşlukların
doldurulması suretiyle Almancadaki ismin hallerini ayırt edecek ve doğru kullanabilecek
düzeyde bir dilbilgisi bilgisine sahip olup olmadıkları araştırılmıştır. Elde edilen veriler,
Almanca öğretmen adaylarının Almanca bir metinde ismin hallerine ilişkin eksiklikleri
tamamlarken fazla hata yapmadıklarını ancak Türkçeden Almancaya çevirdikleri metinde ve
serbest olarak yazdıkları Almanca metinlerde Almancadaki ismin hallerini her zaman doğru
kullanamadıklarını ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27PZ72RC
Bölüm Makale
Yazarlar

Jale Aylin Çelik Bu kişi benim

Sevinç Sakarya Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, J. A., & Sakarya Maden, S. (2016). ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 159-176.
AMA Çelik JA, Sakarya Maden S. ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2016;18(1):159-176.
Chicago Çelik, Jale Aylin, ve Sevinç Sakarya Maden. “ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, sy. 1 (Mart 2016): 159-76.
EndNote Çelik JA, Sakarya Maden S (01 Mart 2016) ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 1 159–176.
IEEE J. A. Çelik ve S. Sakarya Maden, “ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”, Trakya University Journal of Social Science, c. 18, sy. 1, ss. 159–176, 2016.
ISNAD Çelik, Jale Aylin - Sakarya Maden, Sevinç. “ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (Mart 2016), 159-176.
JAMA Çelik JA, Sakarya Maden S. ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18:159–176.
MLA Çelik, Jale Aylin ve Sevinç Sakarya Maden. “ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 18, sy. 1, 2016, ss. 159-76.
Vancouver Çelik JA, Sakarya Maden S. ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ALMANCADAKİ İSMİN HALLERİNİ DOĞRU KULLANMA TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Trakya University Journal of Social Science. 2016;18(1):159-76.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.