BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECT OF INSTRUCTIONAL INTERVENTION EMPHASIZING SCIENCE PROCESS SLILLS ON SCIENTIFIC ATTITUDE AND MOTIVATION TOWARD LEARNING SCIENCE OF 7th GRADE STUDENTS

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 143 - 162, 01.03.2015

Öz

The aim of this study was to investigate the effects of the instructional intervention
by emphasizing science process skills on the 7th grade students’ scientific attitude (SA) and
motivation toward science learning (MTSL). This study was designed as non-equivalent
control-group pretest-posttest, and carried out with totally 43 students in Luleburgaz,
Kırklareli during the 2009-2010 academic year. In this study, while the control group
received a regular teaching approach over existing science and technology curriculum, an
instructional intervention by emphasizing targeted science process skills via multiple types
of practical activities was used in order to integrate the learning of science processes for the
experimental group. Each activity in the textbook was redesigned for the experimental
group. In this study, both quantitative and qualitative research methods were used. SA and
MTSL scales were administrated as pretest and posttest to both the students of control and
experimental groups for the quantitative part of the study. Besides, data for the qualitative
part of the study were collected from the semi-structured interviews with 6 students chosen
according to stratified sampling method from the experimental group. The data obtained
from scales were analyzed by using ANCOVA from quantitative analysis methods.
Interview analysis was examined with qualitative analysis methods. According to the
results, the significant difference at the p=0.05 level was found between the experimental
and control group related to the posttest scores of SA and MTSL. When the qualitative data
obtained from the experimental group was investigated, it can be suggested that the
instructional intervention emphasizing targeted science process skills had positive effect on
the students’ SA and MTSL.

BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 143 - 162, 01.03.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, bilimsel süreç becerilerini vurgulayarak gerçekleştirilen öğretimsel uygulamaların, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutumları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada eşitlenmemiş kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, Kırklareli ili Lüleburgaz ilçesinde öğrenim gören toplam 43 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma 2009-2010 öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Deney grubu için ders kitabındaki deneysel etkinlikler aracılığıyla ünitelere ilişkin içeriğin yanı sıra bilimsel sürecin de öğrenilmesi hedeflenmiştir. Bu nedenle ders kitabındaki etkinlikler, öğretmen-merkezli ya da öğrencimerkezli öğretimin derecesine bağlı olarak; yapılandırılmış, rehberli ve açık sorgulayıcıaraştırma yöntemlerine benzer olarak kapalı uçludan, yarı açık uçlu ve tam açık uçluya kadar yeniden tasarlanarak öğretimsel uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise dersler öğretmen klavuz kitabında önerildiği olağan şekliyle yürütülmüştür. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmanın nicel yöntemine ilişkin deney ve kontrol grubu öğrencilerine bilimsel tutum (BT) ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon (FÖYM) ölçekleri öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Çalışmanın nitel yöntemine ilişkin olarak veriler deney grubu öğrencilerinden tabakalama yöntemiyle seçilmiş olan 6 öğrenci ile yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen veriler nicel analiz tekniklerinden ANCOVA ile analiz edilmiş ve görüşme çözümlemeleri nitel yöntemlerle incelenmiştir. Elde edilen nicel veriler incelendiğinde, deney ve kontrol gruplarının hem bilimsel tutum hem de fen öğrenmeye yönelik motivasyon sontest puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Deney grubundan elde edilen nitel veriler incelendiğinde de yürütülen fen eğitimi içerisinde bilimsel süreç becerilerinin planlı olarak vurgulanmasıyla gerçekleştirilen öğretimsel uygulamaların, 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine olumlu etkisi olduğu ileri sürülebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36NP44BC
Bölüm Makale
Yazarlar

Hüsnüye Durmaz Bu kişi benim

Seçkin Mutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Durmaz, H., & Mutlu, S. (2015). BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 143-162.
AMA Durmaz H, Mutlu S. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. Mart 2015;17(1):143-162.
Chicago Durmaz, Hüsnüye, ve Seçkin Mutlu. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, sy. 1 (Mart 2015): 143-62.
EndNote Durmaz H, Mutlu S (01 Mart 2015) BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1 143–162.
IEEE H. Durmaz ve S. Mutlu, “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ”, Trakya University Journal of Social Science, c. 17, sy. 1, ss. 143–162, 2015.
ISNAD Durmaz, Hüsnüye - Mutlu, Seçkin. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (Mart 2015), 143-162.
JAMA Durmaz H, Mutlu S. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17:143–162.
MLA Durmaz, Hüsnüye ve Seçkin Mutlu. “BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 17, sy. 1, 2015, ss. 143-62.
Vancouver Durmaz H, Mutlu S. BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VURGULAYAN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARIN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM VE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Trakya University Journal of Social Science. 2015;17(1):143-62.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.