The goal of this study is to conduct research on international students in Türkiye while examining the consequences of globalization on education. The distribution of numbers, education levels, departments and nationalities of these students is discussed using statistical data published by the Council of Higher Education (CHE). The general screening approach, one of the qualitative research methodologies, is used to analyse this data. Survey methods are a common analysis tool in big sample size investigations. To achieve more rational results, the scope of the investigation was limited to the last five years. According to the findings, it is observed that the number of international students in Türkiye is increasing year after year. While bachelor education is the most preferred level, the most preferred department is business administration. These students are mostly from Türkiye's neighbouring nations, the Middle East, and Africa, yet when we look at graduation rates, we see that students from Europe are more successful.
Education Globalization International students Multiculturalism
Bu çalışmanın amacı, küreselleşmenin eğitim üzerindeki sonuçlarını incelerken, Türkiye’deki uluslararası öğrenciler üzerine bir araştırma yapmaktır. Bu öğrencilerin sayıları, eğitim düzeyleri, bölümleri ve uyruklarına göre dağılımları Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yayımlanan istatistiksel veriler kullanılarak ele alınmaktadır. Bu verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan genel tarama yaklaşımı kullanılmaktadır. Tarama yöntemleri, örneklem boyutunun büyük olduğu araştırmalarda sıklıkla kullanılan bir analiz yöntemi olmaktadır. Daha rasyonel sonuçlara ulaşabilmek için araştırmanın kapsamı son beş yılla sınırlandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Türkiye'deki uluslararası öğrenci sayısının her geçen yıl arttığı gözlemlenmektedir. En fazla tercih edilen öğrenim düzeyi lisans olurken, en fazla tercih edilen bölümün ise işletme bölümü olduğu görülmektedir. Bu öğrencilerin genellikle Türkiye’nin komşu ülkelerinden, Orta Doğu ve Afrika ülkelerinden geldiği, ancak öğrencilerin mezuniyet oranlarına baktığımızda ise, Avrupa’dan gelen öğrencilerin daha başarılı olduğu gözlemlenmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |