Bu araştırmanın amacı 2018 yılında güncellenen fen bilimleri dersi öğretim
programında bulunan kazanımların, programda belirlenmiş olan özel amaçlar ve
alana özgü beceriler açısından incelenmesidir. İncelemenin yapılabilmesi için
öncelikle öğretim programındaki özel amaçlar ve alana özgü beceriler altında
bulunan hedefler listelenmiş, bu hedeflere kısaca tema adı verilmiş, ardından
kazanımlar incelenerek hangi kazanımın hangi temaya yönelik olduğu belirlenmiş
ve bu bulgular yorumlanmıştır. Programda bulunan 302 kazanım belirlenen 13
temaya 339 kez yerleşmiştir. Bulgular, kazanımların bilimsel süreç becerileri,
bilgi ve yaşam becerileri ağırlıklı davranışlar içerdiğini göstermektedir.
Diğer yandan, programın özel amaçları arasında bulunan sorumluluk, güvenlik
bilinci, sosyobilimsel konular ve kariyer bilinci gibi birçok hedefin,
kazanımlar arasında yeteri kadar yer bulamadığı tespit edilmiştir.
Fen bilimleri dersi öğretim programı özel amaçlar alana özgü beceriler
The purpose of this research is to examine the learning acquisitions of the science curriculum which was updated in 2018, in terms of the special aims and field-specific skills of the program. In order to be able to conduct the examination, firstly the objectives under the special aims and field-specific skills of the curriculum are listed. These goals are briefly called the themes and then the learning acquisitions are examined, the results are determined and findings are interpreted. 302 learning acquisitions in the program were placed 339 times to 13 determined themes. Findings showed that learning acquisitions are mostly based on scientific process skills, knowledge and life skills. On the other hand, it has been found out that many objectives, such as responsibility, safety awareness, socioscientific issues, and career awareness, which are among the specific objectives of the program, don't have enough place within learning acquisitions.
Science course science curriculum special aims field-specific skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |