Günümüzde öğretmen bilgiyi
aktarandan çok öğrenciye rehber olandır. Aynı zamanda, öğretmenler,
öğrencilerin psikolojik iyi oluşlarında da önemli etkilere sahiptir. Peki
öğretmen adaylarına göre öğretmen kimdir? Bu çalışmanın amacı lisans
eğitimlerine yeni başlamış fen bilimleri dersi öğretmen adaylarının ‘öğretmen’
algılarını incelemektir. Olgubilim araştırma deseninde tasarlanmış olan çalışma
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı 1. sınıf öğrencisi olan 46 öğretmen
adayı ile yürütülmüştür. Çalışmaya
katılmaya gönüllü olan öğretmen adaylarından dönem başında ‘Öğretmen kimdir?’
sorusuna yönelik bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Kompozisyonlar içerik
analizi yoluyla analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının ‘öğretmen’ algılarının 3
kategori altında toplandığı saptanmıştır; Öğrenci İlişkilerinde Öğretmen,
Mesleğinde Öğretmen ve Toplumda Öğretmen. Öğretmen adaylarının öğretmenin en
çok öğrenci ile olan ilişkilerine değindikleri görülmüştür.
Today,
instead of being the one transferring information, teachers are considered as a
guide for students. At the same time, they have important effects on students’
psychological well beings. According to pre-service teachers, who is a teacher?
The aim of this study is to examine the “teacher” perceptions of the
pre-service science teachers’ who have just started their undergraduate
education. The study was designed in a phenomenological research design. The
study was carried out with 46 pre-service science teachers who are at the first
grade of Science Education Program. The pre-service science teachers who were
voluntary to participate in the study were asked to write an essay about the
question of "Who is a teacher?”. The essays were analyzed through using
the content analysis method. It was found that the “teacher” perceptions of
pre-service science teachers fall into three categories; “Teacher in Student
Relationships”, “Teacher in Occupation” and “Teacher in Society”. It was found
that ‘Teacher in Student Relationships’ is the most mentioned category by the
pre-service science teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |