Bu araştırmanın amacı, ülkemizde fen bilimleri eğitiminde
ışık kavramıyla ilgili yazılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin betimsel
bir yaklaşımla tematik olarak incelenmesi ve ışık kavramına yönelik nasıl bir
eğilimin olduğunun belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de 2005 –
2018 yılları arasında ışık kavramı ile ilgili yazılmış Yüksek Öğretim Kurumu
Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan 32 teze ulaşılmıştır. Araştırma tematik bir
çalışma niteliğinde olup ışık kavramına yönelik genel çerçevenin betimlenmesi
hedeflenmektedir. Bu çalışma kapsamında incelenen tezler; yayınlandığı yıl,
araştırma yöntemi, amacı, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve
sonuçları bakımından incelenmiştir. Her bir değişken için elde edilen veriler
tablo ve grafiklerle sunulmuştur. Araştırma sonucunda, yüksek lisans tezlerinin
doktora tezlerine oranla daha fazla olduğu tespit edilmiştir. İncelenen
tezlerde yöntem olarak daha çok nicel araştırma yöntemlerinin, çalışma grubu
olarak da 7. sınıf öğrencilerinin tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıca
incelenen tezlerde akademik başarı, fene yönelik tutum ve kavram yanılgılarının
belirlemesine yönelik çalışmaların sıkça yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |