Bu
çalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalı laboratuvar yöntemi ile doğrulayıcı
laboratuvar yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin, kuvvet ve hareket
konusunda üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının başarıları, kavram
yanılgıları ve epistemolojik inançlarını üzerine etkisini belirlemek ve
epistemolojik inançlar ile başarı ve kavram yanılgıları arasındaki ilişkileri
ortaya koymaktır. Araştırmada üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmenlerinden deney
grubunda 38 kontrol grubunda 40 öğretmen adayı uygun örnekleme yöntemi ile
seçilmiştir. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, Fen bilimleri öğretmen adaylarının kavram yanılgıları belirlenirken
tek bir aşamaya göre değerlendirme yapmanın tam olarak doğru olmadığı çünkü
testlerdeki aşama sayısı arttıkça kavram yanılgısı puanlarında değişim olduğu görülmektedir.
Araştırma sorgulamaya dayalı laboratuvar yönteminin doğrulayıcı laboratuvar
yöntemine göre fen bilimleri üçüncü sınıf öğretmen adaylarının başarılarını
artırmada, kavram yanılgılarını gidermede ve epistemolojik inançlarını
geliştirmede daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının
başarı-1 ve kavram yanılgısı-3 puanlarının epistemolojik inanç alt boyutları ve
ölçeğin tamamından alınan puanlar ile ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Laboratuvar Üç Aşamalı Test kavramsal değişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |