Medya araçlarının
yaygınlaşması ve yoğun şekilde kullanılması neticesinde “dijital toplum” olarak
adlandırılabilecek geleneksel anlayıştan farklı olan bir toplum ve toplumsal
katılım türü ortaya çıkmıştır. Facebook, Twitter, Instagram vb. sosyal ağlar bu
tanımlamaya örnek olarak gösterilecek medya araçlarıdır. Araştırmanın temel
amacı, öğretmen adaylarının genel olarak “değişik yapıdaki medya mesajlarına
ulaşma, analiz etme, değerlendirme ve kullanabilme becerisi” olarak
tanımlanabilecek olan medya okuryazarlık becerilerine ne derecede sahip
olduklarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından irdelenmesidir. Tarama
modellerinden karşılaştırma türü ilişkisel tarama kullanılarak yapılan
araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde 1. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 1101
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı iki
kısımdan; demografik özellikler ve Literat (2011) tarafından geliştirilen ve
çalışma kapsamında araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlanan medya
okuryazarlığı ölçeğinden oluşmaktadır. Sonuçlar öğretmen adaylarının, dijital
medyayı kullanım sıklıkları, sosyal paylaşım ağlarında harcadıkları zaman ve
medya okuryazarlık düzeyleri bakımında bazı farklılıklara sahip olduğunu
göstermektedir.
As
a result of the widespread use of media tools, a society and social
participation type different from the traditional approach which can be called
“digital society” has emerged. Social networks such as Facebook, Twitter,
Instagram and etc. are examples of this media tools defined. The main purpose
of the research is to determine the media literacy level of students. Survey
method is used in this casual comparative study. The sample of the research was
consisted of 1101 students who were studying in Çanakkale Onsekiz Mart
University, Faculty of Education in the academic year of 2011-2012. The data
collection tool used in the research is composed of two parts; demographics and
the media literacy scale which originally developed by Literat (2011) and
adapted to Turkish by the researcher. Results show that pre-service teachers
have some differences in the frequency of using digital media, the time they
spend on social networks and media literacy levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |