Bu araştırmanın temel amacı, COVİD-19 pandemi döneminde zorunlu hale gelen uzaktan eğitimin ve bu doğrultuda kullanılan eğitim platformlarının öğrencilerin içsel ve dışsal akademik motivasyonları ile ilişkisinin incelenmesidir. Araştırma, Sivil Havacılık Yüksekokulu, Meslek Yüksekokulu Spor Yönetimi programı ve Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluyla belirlenen 225 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği, Akademik Motivasyon Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan üç adet veri toplama aracının uygulanması, 2021-2022 eğitim öğretim yılı birinci yarıyılında gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Çalışmada; pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının etkililiği ile öğrencilerin içsel ve dışsal akademik motivasyonları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde bir ilişkinin olduğu buna karşın bu ortamların yeterlilik ve motivasyon, kullanılabilirlik ve memnuniyet boyutlarının akademik motivasyonla ilişkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda uzaktan eğitim ortamlarının geliştirilmesi ve sağladığı imkanların arttırılmasının akademik motivasyonun yükseltilmesi noktasında yararlı olacağı değerlendirilmektedir.
Uzaktan eğitim uzaktan eğitim ortamları akademik motivasyon COVID-19
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |