: Öğretmenlerin derse karşı yaklaşım ve tutumları öğrencilerin o derse karşı yaklaşımını belirlemede etkili bir faktördür. Özellikle erken yaşta oluşan tutumların gelecek eğitim öğretim kademelerinde izlerini taşıması öngörülebilir. Bu çalışma temel eğitimde rol alacak olan, geleceğin sınıf öğretmeni lisans öğrencilerinin matematik kavramına ilişkin metaforik algıları ve yaklaşımlarını araştırmayı amaç edinmiştir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomoloji) deseni ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu 87 sınıf öğretmenliği lisans öğrencisi oluşturmuştur. Bu çalışmada lisans öğrencilerinin matematik kavramına yönelik oluşturduğu metafor, metafor nedenleri ve matematik yaklaşımları incelenmiştir. Veri analizinde betimsel ve içerik analizi olmak üzere her iki analiz türünden faydalanılmış ve bu süreçte bir nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarında 435 koda ulaşılmıştır. Öğrenciler tarafından sırasıyla en çok “bulmaca” ve “hayat” metaforlarının oluşturulduğu tespit edilmiştir. Metafor nedenleri, belirsiz/koşullu (f=57), olumlu (f=27), olumsuz(f=3) üç alt kategorilerde toplanmıştır. Lisans öğrencilerinin atematik yaklaşımları ise yine “olumlu” (f=60), “olumsuz”(f=8) “ve “belirsiz” (f=19) olmak üzere üç alt kategori ve altı alt kategori kodunda ( başarısızlık, dayatmalar, başarı, sevgi/keyif, koşullu/gerekli/çıkarcı) toplanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |