Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BACK TO SCHOOL FROM THE EYES OF PRESCHOOL TEACHERS AND PRINCIPALS, THE REFLECTIONS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THE CLASSROOM ENVIRONMENT

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 999 - 1017, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1411601

Öz

In this research, the opinions of preschool teachers and administrators about the reflections of the pandemic on the classroom environment during the return to school after the Covid-19 pandemic were examined. In this study, which is qualitative research, the data was obtained from face-to-face and virtual interviews with 10 administrators and 20 teachers working in independent kindergartens on the Anatolian side of Istanbul in the 2021-2022 academic year. In the interview protocol developed by the researchers as a qualitative data collection tool; demographic information form and semi structured interview questions were included. One of the research results is that children's adaptation to school takes longer than in previous years. Another result is that children; It need more support, especially in the areas of social-emotional development, development of self-care skills, and development of gross and fine motor skills. Another result of the research is the difficulties experienced by teachers and administrators of pre-school education institutions in managing the process due to the Covıd-19 pandemic. One of the important results of the research is the widespread use of digital technology by administrators and teachers during the pandemic. In this context, it can be said that the use of digital technology as an educational tool, as a communication tool in meetings, and as a teaching tool in events has become widespread and the skills of administrators and teachers in this regard have increased.

Kaynakça

  • Alabdulkarim, S.O., Khomais, S., Yassin Hussain, I., & Gahwaji, N. (2022) Preschool Children’s Drawings: A Reflection on Children’s Needs within the Learning Environment Post Covid-19Salgınc School Closure, Journal of Research in Childhood Education, 36:2, 203-218, DOI: 10.1080/02568543.2021.192188
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını Sürecinde Okul Öncesi Çocuklarının Eba Ve Diğer Uzaktan Eğitim Faaliyetlerine Ilişkin Ebeveyn Görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. DOI: 10.47615/issej.835211
  • Arabacıoğlu, B. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum düzeyleri ile ebeveyn tutumları ve çocuğun mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Aral, N. , Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covid-19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (2), 360-379. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jiss/issue/57906/751754
  • Arnott, L., & Teichert, L. (2023). Family learning and working in lockdown: Navigating crippling fear and euphoric joy to support children’s literacy. Journal of Early Childhood Literacy, 23(1), 35–72. https://doi.org/10.1177/14687984221122850
  • Aydın-Çolak, E., Kırbıyık, N. ve Kesten, A. (2023). Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sonrası okula dönüş sürecinin sınıf öğretmenlerine ve ilkokul öğrencilerine yansımaları. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1908-1928. (Erişim Tarihi: 22/04/2024)
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280
  • Bağrıacık Yılmaz, A. ve Özcan, S. (2022). Can simidi mi kâbus mu? Ebeveynler acil uzaktan eğitim hakkında ne düşünüyor? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 8(2), 100-123. https://doi.org/10.51948/auad.1108693
  • Bailey, D. H., Duncan, G. J., Murnane, R. J., & Au Yeung, N. (2021) Achievement gaps in the wake of Covid-19. Educational Researcher 50(5): 266–275.
  • Bao, X.; Qu, H.; Zhang, R.; Hogan, T.P.(2020). Modeling Reading Ability Gain in Kindergarten Children during Covid-19 School Closures. Int. J. Environ. Res. Public Health 17, 6371. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Bayzan, Ş. (2023). Parent opinions on distance education practices in the emergency remote education period in Turkey. Journal of Educational Technology & Online Learning, 6(2), 273-294.

OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ VE YÖNETİCİLERİNİN GÖZÜNDEN; OKULA DÖNÜŞ, COVİD-19 SALGININ SINIF ORTAMINA YANSIMALARI

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 999 - 1017, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1411601

Öz

Bu araştırmada, Covid-19 salgını sonrasında okula dönüş sürecinde salgının sınıf ortamına yansımalarına ilişkin okul öncesi öğretmen ve yöneticilerinin görüşleri incelenmiştir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul Anadolu yakasında yer alan bağımsız anaokullarında görev yapan 10 yönetici ve 20 öğretmenle yüz yüze ve sanal ortamda yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Nitel veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme protokolünde; demografik bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme sorularına yer verilmiştir. Bu araştırmanın sonuçlarından biri çocukların okula uyum süreçlerinin önceki yıllara göre daha uzun sürmesidir. Başka bir sonuç, çocukların; özellikle sosyal–duygusal gelişim, öz bakım becerilerinin gelişimi, kaba ve ince motor becerilerinin gelişimi alanlarında daha fazla desteğe ihtiyacı olmasıdır. Araştırmanın diğer bir sonucu ise Covid-19 salgını nedeniyle okul öncesi eğitim kurumları öğretmenlerinin ve yöneticilerinin süreci yönetmede yaşadığı zorluklardır. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de salgın sürecinde dijital teknolojinin yönetici ve öğretmenler tarafından yaygın olarak kullanılmasıdır. Bu bağlamda dijital teknolojiyi eğitim aracı olarak kullanma, toplantılarda iletişim aracı olarak kullanma ve etkinliklerde öğretim aracı olarak kullanımının yaygınlaşarak yönetici ve öğretmenlerin bu konudaki becerilerinin arttığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Alabdulkarim, S.O., Khomais, S., Yassin Hussain, I., & Gahwaji, N. (2022) Preschool Children’s Drawings: A Reflection on Children’s Needs within the Learning Environment Post Covid-19Salgınc School Closure, Journal of Research in Childhood Education, 36:2, 203-218, DOI: 10.1080/02568543.2021.192188
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını Sürecinde Okul Öncesi Çocuklarının Eba Ve Diğer Uzaktan Eğitim Faaliyetlerine Ilişkin Ebeveyn Görüşleri, Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. DOI: 10.47615/issej.835211
  • Arabacıoğlu, B. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum düzeyleri ile ebeveyn tutumları ve çocuğun mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Aral, N. , Aysu, B. & Kadan, G. (2020). Covid-19 sürecinde çocuklar: gelişimsel ihtiyaçlar ve öneriler. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (2), 360-379. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jiss/issue/57906/751754
  • Arnott, L., & Teichert, L. (2023). Family learning and working in lockdown: Navigating crippling fear and euphoric joy to support children’s literacy. Journal of Early Childhood Literacy, 23(1), 35–72. https://doi.org/10.1177/14687984221122850
  • Aydın-Çolak, E., Kırbıyık, N. ve Kesten, A. (2023). Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sonrası okula dönüş sürecinin sınıf öğretmenlerine ve ilkokul öğrencilerine yansımaları. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1908-1928. (Erişim Tarihi: 22/04/2024)
  • Bapoğlu Dümenci, S., & Demir, E. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280
  • Bağrıacık Yılmaz, A. ve Özcan, S. (2022). Can simidi mi kâbus mu? Ebeveynler acil uzaktan eğitim hakkında ne düşünüyor? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 8(2), 100-123. https://doi.org/10.51948/auad.1108693
  • Bailey, D. H., Duncan, G. J., Murnane, R. J., & Au Yeung, N. (2021) Achievement gaps in the wake of Covid-19. Educational Researcher 50(5): 266–275.
  • Bao, X.; Qu, H.; Zhang, R.; Hogan, T.P.(2020). Modeling Reading Ability Gain in Kindergarten Children during Covid-19 School Closures. Int. J. Environ. Res. Public Health 17, 6371. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Bayzan, Ş. (2023). Parent opinions on distance education practices in the emergency remote education period in Turkey. Journal of Educational Technology & Online Learning, 6(2), 273-294.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şennur Niran 0000-0002-9530-5792

Belma Tuğrul 0000-0002-4487-4514

Erken Görünüm Tarihi 25 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2023
Kabul Tarihi 24 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Niran, Ş., & Tuğrul, B. (2024). OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİ VE YÖNETİCİLERİNİN GÖZÜNDEN; OKULA DÖNÜŞ, COVİD-19 SALGININ SINIF ORTAMINA YANSIMALARI. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 999-1017. https://doi.org/10.24315/tred.1411601