Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ GELİŞİM TOPLULUĞU (MGT) TOPLANTILARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1380 - 1401, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1378774

Öz

Bu araştırma, "English Together" projesi kapsamında düzenlenen PDC toplantılarına katılan ortaokul İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırma sürecinde karma yöntem benimsenmiştir. Araştırma sürecinde katılımcılardan hem nicel hem de nitel veriler elde edildiği için araştırmacılar bu yöntemin uygunluğu konusunda hemfikir olmuşlardır. İki ayrı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki PDC toplantılarının içeriği ve kapsamı ile katılımcıların demografik özelliklerine yönelik hazırlanan bir e-formdur. İkinci veri toplama aracı ise elde edilen nicel verilerin daha derinlemesine analiz edilebilmesi için hazırlanan görüşme formudur. Araştırma sürecine 122 İngilizce öğretmeni katılmış ve elde edilen nicel veriler öncelikle araştırmacılar tarafından bir Excel dosyasına kaydedilmiştir. Kaydedilen bu veriler araştırmanın alt problemleri çerçevesinde analiz edilmiş ve pasta grafikler halinde görselleştirilmiştir. Bu görselleştirmeler çalışmanın bulgular bölümünde paylaşılmıştır. Bazı katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve nicel verileri pekiştirmek amacıyla ilgili şekillerin altında paylaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların PDC toplantılarının içeriğinden genel olarak memnun oldukları, kolaylaştırıcıları profesyonel olarak yeterli buldukları, toplantıların sıklığından kısmen memnun olmadıkları ve toplantıları faydalı gördükleri anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Avidov-Ungar, O. (2017). Professional development communities: The perceptions of Israeli teacher-leaders and program coordinators. Professional Development in Education, 44, 25, 1-15.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.). Sage.
  • Demirel, Ö. (2016). Yabancı dil öğretimi. [Foreign language teaching] Pegem Akademi. Gündoğdu, A. (2009). Pergelin sabit ayağını buraya, kendi özümüze kilitleyerek. [By locking the fixed leg of the compass here, to our own essence] Eğitime bakış, [Education overview] 14, 1-2
  • Hadar, L. & Brody, D. (2010). From isolation to symphonic harmony: Building a professional development community among teacher educators. Teaching and Teacher Education, 26, 1641-1651.
  • Ilyosovna, N. A. (2020). The importance of English language. International Journal on Orange Technologies (IJOT), 02, 01.
  • Işık, A. (2009). Yabancı dil nasıl öğrenilmez?-nasıl öğrenilir?, [How not to learn a foreign language?- how to learn?] Elma Yayınları.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. [The importance of Turkish as a foreign language.] Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, [International Journal of Eurasian Social Sciences] 2, 4, 29-36.
  • Kırkıç, K. A. & Boray, T. (2017). İngilizce öğretiminde ve öğreniminde türkiye için inovatif bir teknik: boray tekniği (BT). [An innovative technique for turkey in English language teaching and learning: boray technique (BT)] Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, [Journal of Educational Theory and Practice Research] 3, 3, 13-29.
  • Maalouf, R. (2024, January, 10). Transcription service and its characteristics. Protranslate. https://www.protranslate.net/blog/en/transcription-service-characteristics/
  • MoNE (2018). 2.-8. İngilizce öğretim programı. [2.-8. English teaching curriculum] http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx

THE VIEWS OF SECONDARY SCHOOL ENGLISH TEACHERS ON PROFESSIONAL DEVELOPMENT COMMUNITY (PDC) MEETINGS

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1380 - 1401, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1378774

Öz

This current research aims to identify the views of secondary school English teachers who participated in PDC meetings organised within the scope of "English Together" project. For this aim, mixed method was adopted in the research process. Since both quantitative and qualitative data were obtained from the participants in the research process, the researchers agreed on the suitability of this method. Two separate data collection tools were used. The first one is an e-form prepared for the content and scope of PDC meetings and demographic characteristics of the participants. The second data collection tool is an interview form prepared to analyse the quantitative data obtained in more depth. 122 English teachers participated in the research process and the quantitative data obtained were first recorded in an Excel file by the researchers. These recorded data were analysed within the framework of the sub-problems of the research and visualised as pie charts. These visualisations are shared in the findings section of the study. Qualitative data obtained from interviews with some of the participants were subjected to content analysis and shared under the relevant figures to reinforce the quantitative data. Based on the results obtained from the research, it is understood that the participants are generally satisfied with the content of the PDC meetings, they consider the facilitators professionally adequate, they are partially dissatisfied with the frequency of the meetings, and they see the meetings as useful.

Kaynakça

  • Avidov-Ungar, O. (2017). Professional development communities: The perceptions of Israeli teacher-leaders and program coordinators. Professional Development in Education, 44, 25, 1-15.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.). Sage.
  • Demirel, Ö. (2016). Yabancı dil öğretimi. [Foreign language teaching] Pegem Akademi. Gündoğdu, A. (2009). Pergelin sabit ayağını buraya, kendi özümüze kilitleyerek. [By locking the fixed leg of the compass here, to our own essence] Eğitime bakış, [Education overview] 14, 1-2
  • Hadar, L. & Brody, D. (2010). From isolation to symphonic harmony: Building a professional development community among teacher educators. Teaching and Teacher Education, 26, 1641-1651.
  • Ilyosovna, N. A. (2020). The importance of English language. International Journal on Orange Technologies (IJOT), 02, 01.
  • Işık, A. (2009). Yabancı dil nasıl öğrenilmez?-nasıl öğrenilir?, [How not to learn a foreign language?- how to learn?] Elma Yayınları.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. [The importance of Turkish as a foreign language.] Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, [International Journal of Eurasian Social Sciences] 2, 4, 29-36.
  • Kırkıç, K. A. & Boray, T. (2017). İngilizce öğretiminde ve öğreniminde türkiye için inovatif bir teknik: boray tekniği (BT). [An innovative technique for turkey in English language teaching and learning: boray technique (BT)] Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, [Journal of Educational Theory and Practice Research] 3, 3, 13-29.
  • Maalouf, R. (2024, January, 10). Transcription service and its characteristics. Protranslate. https://www.protranslate.net/blog/en/transcription-service-characteristics/
  • MoNE (2018). 2.-8. İngilizce öğretim programı. [2.-8. English teaching curriculum] http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Ziya Özcan 0000-0003-3868-0972

Yaşar Ceren Sağcan 0000-0002-1969-5848

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2023
Kabul Tarihi 16 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özcan, H. Z., & Sağcan, Y. C. (2024). THE VIEWS OF SECONDARY SCHOOL ENGLISH TEACHERS ON PROFESSIONAL DEVELOPMENT COMMUNITY (PDC) MEETINGS. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1380-1401. https://doi.org/10.24315/tred.1378774