Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN OLAĞANÜSTÜ KOŞULLARDA SÜRDÜRÜLMESİYLE İLGİLİ BİR İNCELEME

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1459 - 1479
https://doi.org/10.24315/tred.1396676

Öz

ÖZ: Savaşlar, afetler ve depremler gibi hayatın olağan akışının bozulduğu durumlardan en çok etkilenen etkinliklerden birisi de eğitimdir. Yakın zamanda yaşadığımız COVID-19 salgını ve Kahramanmaraş depremleri olağanüstü koşullarda eğitimi sürdürme çabalarına verilecek güncel örneklerdendir. Bu süreçlerde uzaktan eğitim merkezleri eğitimin sürdürülmesinde kritik rol oynamıştır. Bu nedenle gelecekteki olası kriz durumlarına hazırlıklı olunabilmesi için uzaktan eğitim merkezleri gibi krizlerde aktif rol alan kuruluşların yaşadığı deneyimlerin irdelenmesi önemlidir. Bu perspektif ile hazırlanan çalışmanın amacı, COVID-19 salgını nedeniyle acil uzaktan eğitime geçen bir yükseköğretim kurumunun uzaktan eğitim merkezinin deneyimlerini içerik geliştirme birimi perspektifinden incelemektir. Durum çalışması olarak yürütülen çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve dokümanlardan toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz neticesinde teknolojinin eğitimdeki ve iletişimdeki rolü, kriz durumunun yönetimi, çalışma şeklindeki zorunlu değişiklikler, iletişimin önemi, uygun görev dağılımının gerekliliği, yeni duruma uyum sağlamadaki zorluklar, krizin derinleşmesine karşı alınan önlemler ve kriz durumunun ortaya çıkardığı yeni görevler gibi hususlar öne çıkmıştır. Bunun yanında çalışma koşullarında ciddi değişikliklerin meydana geldiği, geçmişten gelen birikim nedeniyle adaptasyon sorunu yaşanmadığı, iş yükü artışına ve alınan tedbirlere uyulamaması gibi sorunların yaşandığı, zorunlu altyapı yatırımlarının yapıldığı ve yeni iletişim kanallarına ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde önerilerde bulunulmuştur.

Etik Beyan

Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilmiş olup gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Bu kapsamda; Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu tarafından 29/03/23 tarih, 2023-151 sayılı kararla çalışmanın etik izni alınmıştır.

Kaynakça

  • Abou-Khalil, V., Helou, S., Khalifé, E., Chen, M. A., Majumdar, R., & Ogata, H. (2021). Emergency Online Learning in Low-Resource Settings: Effective Student Engagement Strategies. Education Sciences, 11(1), 24. https://doi.org/10.3390/educsci11010024
  • AFAD. (2023). Pazarcık (Kahramanmaraş) mw 7.7 Elbistan (Kahramanmaraş) mw 7.6 depremlerine ilişkin ön değerlendirme raporu. T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, Deprem Dairesi Başkanlığı. https://deprem.afad.gov.tr/assets/pdf/Kahramanmaras%20%20Depremleri_%20On%20Degerlendirme%20Raporu.pdf
  • Altaş, M. (2023, 2 Ekim). Sağlık Bakanı Fahrettin Koca: Toplu bir aşı kampanyası ya da kapanma benzeri tedbirler asla uygulanmayacak. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/saglik/saglik-bakani-fahrettin-koca-toplu-bir-asi-kampanyasi-ya-da-kapanma-benzeri-tedbirler-asla-uygulanmayacak/3005664
  • Al-Hail, M., Zguir, M. F., & Koç, M. (2023). University students’ and educators’ perceptions on the use of digital and social media platforms: A sentiment analysis and a multi-country review. iScience, 26(8). https://doi.org/10.1016/j.isci.2023.107322
  • Anapey, G. M., & Aheto, S.-P. K. (2022). Distance education tutors’ technology pedagogical integration during COVID-19 in Ghana: Implications for development education and instructional design. In Reimagining Development Education in Africa (pp. 155–170). Springer International Publishing.
  • Ayman, U., Kaya, A. K., & Kuruç, Ü. K. (2020). The Impact of Digital Communication and PR Models on the Sustainability of Higher Education during Crises. Sustainability, 12(20), 8295. https://doi.org/10.3390/su12208295
  • Balanzategui, J., Burke, L., & McIntyre, J. (2021). ‘What would Bandit do?’: reaffirming the educational role of Australian children’s television during the COVID-19 pandemic and beyond. Media International Australia, 178(1), 54-62. https://doi.org/10.1177/1329878X20948272
  • Bangkok ADPC (Asian Disaster Preparedness Center). (2008). Impact of disasters on the education sector in Cambodia. https://www.preventionweb.net/files/15375_mdrdeducationcambodiafinalmar08.pdf
  • Barakat, B., Karpinska, Z., & Paulson, J. (2008). Desk study: Education and fragility. https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=af4476d72db0e04b4814392ccb56e90e942f9881
  • Barbour M. K., LaBonte R., Kelly K., Hodges C., Moore S., Lockee B., Trust T., Bond A., Hill P. (2020). Understanding Pandemic Pedagogy: Differences Between Emergency Remote, Remote, and Online Teaching. https://vtechworks.lib.vt.edu/handle/10919/101905
  • Berger, R., & Gelkopf, M. (2009). School-based intervention for the treatment of tsunami-related distress in children: A quasi-randomized controlled trial. Psychotherapy and Psychosomatics, 78(6), 364-371. https://doi.org/10.1159/000235976
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Öğretim Teknolojileri, Yükseköğretim Politikaları, Eğitim Politikası
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Altun 0000-0002-6979-9995

Süleyman Sadi Seferoğlu 0000-0002-5010-484X

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2023
Kabul Tarihi 21 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altun, E., & Seferoğlu, S. S. (2024). EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN OLAĞANÜSTÜ KOŞULLARDA SÜRDÜRÜLMESİYLE İLGİLİ BİR İNCELEME. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1459-1479. https://doi.org/10.24315/tred.1396676