Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN EĞİTİMLE İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YAZILARININ HATA VE OKUNAKLILIK DURUMLARI

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1634 - 1649
https://doi.org/10.24315/tred.1431845

Öz

Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören ilkokul birinci sınıf öğrencileri tarafından yazılan yazıların hata ve okunaklılık durumlarının belirlenmesidir. Betimsel tarama modeli kapsamında yürütülen araştırmanın katılımcıları, tipik durum ve uygun örnekleme teknikleri kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları 110 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin toplamasında, “Piknik Macerası” adlı metin, yazım hataları formu ve Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler yazım hataları formu ve okunaklılık olçeğinde yer alan kriterler doğrultusunda analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda; pandemi döneminde uzaktan eğitimle ilk okuma yazma öğrenen katılımcıların 80 kelimelik bir metinde ortalama 27.54 yazım hatası yaptığı; bu süreçte büyük bir çoğunluğunun (yaklaşık %91’inin) en az üç hata türünde ve yüksek oranda yazma hatalarının olduğu, hatta bazılarının dikte ile hiç yazamadığı ortaya konmuş; yazı okunaklılığı düzeylerinin ise genel olarak “orta düzeyde okunaklı” olduğu görülmüştür. Bu durum, uzaktan eğitim aracılığı ilk okuma yazma öğrenimi gören birinci sınıf öğrencilerinin temel yazma becerileri açısından önemli derecede sorunlarının olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2013). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi (13. Baskı). Pegem Akademi
  • Akyol, H. (2016). Türkçe öğretim yöntemleri (8. Baskı). Pegem Akademi
  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde k-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787735
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 363-374. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/selcuksbmyd/issue/11302/135148
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 192–206. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Artut, K. ve Demir, H. (2013). Güzel yazı teknikleri ve öğretimi (6. Baskı). Anı Yayıncılık
  • Atik, H. ve Avcı, F. (2021). Covid-19 salgın sürecinde 1. sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim uygulamaları: eğitim teknolojileri ile ilk okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 687-708. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/intjces/issue/67938/994240
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bitlissos/issue/38061/399955
  • Baştuğ, M. ve Demirtaş Şenel, G. (2019). İlk okuma ve yazma öğretimi el kitabı (5. Baskı). Pegem Akademi
  • Benik, T. (2018). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin ve yazma hızlarının incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İlköğretim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Tahıroglu 0000-0001-8862-3234

Ahsen Özkan 0000-0001-5313-0026

Murat Temur 0000-0001-8548-6342

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2024
Kabul Tarihi 10 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tahıroglu, M., Özkan, A., & Temur, M. (2024). UZAKTAN EĞİTİMLE İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YAZILARININ HATA VE OKUNAKLILIK DURUMLARI. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1634-1649. https://doi.org/10.24315/tred.1431845