Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE VIEWS OF ELEMENTARY SCHOOL GUIDANCE COUNSELORS AND CLASSROOM TEACHERS ON SPESIFIC LEARNING DISABILITIES

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1813 - 1830, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1452212

Öz

This research aims to analyze the experiences, views, and educational needs of primary school teachers and guidance counselors regarding Specific Learning Disabilities (SLD). Utilizing case study methodology and content analysis, the study examines the perspectives of primary school educators on SLD. Data collected through semi-structured interviews provided insights into teachers’ knowledge levels about SLD, their educational strategies for these students, the challenges they face, and the support they require.Within the scope of the research, interviews conducted with educators from seven different primary schools in the Manavgat district of Antalya, were held face-to-face following consent and recorded. The transcripts of these interviews were prepared for content analysis by creating thematic categories and classifying units of meaning. The findings reveal that teachers do not feel sufficiently informed about the diagnosis and intervention processes of SLD, lack educational materials and resources, and need more professional development in this area. The recommendations from the research include raising awareness about SLD among teachers, creating instructional adaptations for individual learning needs, and increasing the implementation of early intervention practices.

Kaynakça

  • Akçin, N. (2009). Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların yazma sürecinde gösterdiği özellikler. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29, 5-8.
  • Alexander, A. W., & Slinger-Constant, A. M. (2004). Current status of treatments for dyslexia: Critical review. Journal of child neurology, 19(10), 744-758.
  • Altun, T., & Uzuner, F. (2016). Sınıf öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine yönelik görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 44, 33-49.
  • Balikci, O. S., & Melekoglu, M. A. (2020). Early signs of specific learning disabilities in early childhood. International Journal of Early Childhood Special Education, 12(1), 84-95.
  • Bıçakcı, A., & Çakıroğlu, O. Özel Öğrenme Güçlüğü Tanılı Çocuğu Olan Ailelerin Görüşleri ve Deneyimleri: Tanılama Sürecinin Keşfi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 786-817.
  • Birsh, J. R. (2018). Multisensory teaching of basic language skills. Baltimore, MD: Brookes Publishing.
  • Carnine, D., Silbert, J., & Kame'enui, E. J. (1997). Direct instruction reading (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Chieffo, D. P. R., Arcangeli, V., Moriconi, F., Marfoli, A., Lino, F., Vannuccini, S., ... & Mercuri, E. M. (2023). Specific learning disorders (SLD) and behavior impairment: Comorbidity or specific profile? Children, 10(8), 1356.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. (6th ed.). London, England: Routledge.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

İLKOKULDA ÇALIŞAN REHBER ÖĞRETMENLERİN VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 1813 - 1830, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1452212

Öz

Bu araştırma, özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) konusunda ilkokul sınıf öğretmenleri ve rehber öğretmen deneyimlerini, görüşlerini ve bu alandaki eğitim ihtiyaçlarını analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, durum çalışması yöntemi ve içerik analizi kullanarak ilkokul öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğüne (ÖÖG) ilişkin görüşlerini incelemektedir. Yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen veriler, öğretmenlerin ÖÖG hakkındaki bilgi düzeyleri ve bu öğrencilere yönelik eğitim stratejileri, karşılaştıkları zorluklar ve ihtiyaç duydukları destekler hakkında bilgi toplamışlardır.Araştırma kapsamında, Antalya'nın Manavgat ilçesindeki yedi farklı ilkokulda görev yapan eğitimcilerle yapılan görüşmeler, onayları alındıktan sonra yüz yüze yapılmış ve ses kaydına alınmıştır. Bu görüşmelerin transkriptleri, tematik kategoriler oluşturarak ve anlam birimlerini sınıflandırarak içerik analizi için hazırlanmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, öğretmenlerin ÖÖG tanı ve müdahale süreçleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını, eğitim materyallerinin ve kaynakların eksik olduğunu ve bu alanla ilgili daha fazla profesyonel gelişime ihtiyaç duyduklarını göstermiştir. Araştırmadan çıkan öneriler arasında, öğretmenlere yönelik ÖÖG konusunda farkındalık yaratma, bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun öğretimsel uyarlamalar yapma ve erken müdahale uygulamalarının artmasına yönelik öneriler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akçin, N. (2009). Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların yazma sürecinde gösterdiği özellikler. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29, 5-8.
  • Alexander, A. W., & Slinger-Constant, A. M. (2004). Current status of treatments for dyslexia: Critical review. Journal of child neurology, 19(10), 744-758.
  • Altun, T., & Uzuner, F. (2016). Sınıf öğretmenlerinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimine yönelik görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 44, 33-49.
  • Balikci, O. S., & Melekoglu, M. A. (2020). Early signs of specific learning disabilities in early childhood. International Journal of Early Childhood Special Education, 12(1), 84-95.
  • Bıçakcı, A., & Çakıroğlu, O. Özel Öğrenme Güçlüğü Tanılı Çocuğu Olan Ailelerin Görüşleri ve Deneyimleri: Tanılama Sürecinin Keşfi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 786-817.
  • Birsh, J. R. (2018). Multisensory teaching of basic language skills. Baltimore, MD: Brookes Publishing.
  • Carnine, D., Silbert, J., & Kame'enui, E. J. (1997). Direct instruction reading (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Chieffo, D. P. R., Arcangeli, V., Moriconi, F., Marfoli, A., Lino, F., Vannuccini, S., ... & Mercuri, E. M. (2023). Specific learning disorders (SLD) and behavior impairment: Comorbidity or specific profile? Children, 10(8), 1356.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. (6th ed.). London, England: Routledge.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Okur 0000-0002-5590-5478

Ayşe Topuz 0009-0003-1376-0906

Galip Aksoy 0009-0004-1824-9442

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2024
Kabul Tarihi 19 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okur, M., Topuz, A., & Aksoy, G. (2024). İLKOKULDA ÇALIŞAN REHBER ÖĞRETMENLERİN VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1813-1830. https://doi.org/10.24315/tred.1452212