Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ SU AYAK İZİ FARKINDALIKLARI VE BİLGİ DÜZEYLERİ

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 2194 - 2209, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1489673

Öz

Çalışmada öğretmen adaylarının su ayak izi kavramı ile ilgili sahip oldukları mevcut bilgi düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 57 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen 8 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış ‘Su Ayak İzi Görüşme Formu’ ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş, anlamlandırılmış kod ve kategoriler halinde sunulmuş ve değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar su ayak izi kavramının üniversite öğrencileri seviyesinde bilinmediğini göstermektedir. Su ayak izi farkındalığının artırılması amacıyla farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin de görüşlerinin incelenmesi önerilir.

Kaynakça

  • Alaş A., Tunç T., Kışoğlu M., Gürbüz H. (2009). Öğretmen adaylarının bilinçli su tüketimi davranışları üzerine bir araştırma: Atatürk üniversitesi örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 37 - 49.
  • Ayboğa, E. (2010). Yaşam hakkı olarak su. İstanbul: Sosyal Değişim Derneği. Erişim Adresi: www.suhakki.org (Erişim Tarihi: 15/05/2024).
  • Batan, M. (2021). Kuraklıkla mücadele eden Şanlıurfa ilinde su kullanımının planlanması: Su ayak izi analizleri. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 36(4), 2135-2150.
  • Beşiktepe, G., ve Çelikler, D. (2023). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Su Tüketimi Konusundaki Davranışlarının Belirlenmesi. Socıal Mentalıty And Researcher Thınkers Journal (Smart Journal), 9(72), 3742-3753.
  • Bulut, S., ve Şahin, G. (2020). Pedagojik formasyon öğrencilerinin su tüketim davranışları ile su ayak izlerinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 53-70.
  • Büyüköztürk, ġ. (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 16. Baskı, Pagem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Büyükselçuk, E. Ç. (2021). Bibliometric Analysis of Water Footprint. Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi, 1(1), 42-53.
  • Çankaya, C. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilir su kullanımına yönelik farkındalıklarının geliştirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çelikbaş, A. (2016). Sürdürülebilirliği temel alan çevre eğitiminin ortaokul öğrencilerinin çevresel davranışlarına ve sürdürülebilir çevre tutumlarına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Dervişoğlu, S. ve Kılıç, D. S. (2012). Planlanmış Davranış Teorisi Çerçevesinde Geliştirilen Su Tasarrufu Davranışı Anketi, 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Acaray 0000-0001-7028-5011

Sema Altun Yalçın 0000-0001-6349-2231

Erken Görünüm Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 18 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Acaray, C., & Altun Yalçın, S. (2024). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SU AYAK İZİ FARKINDALIKLARI VE BİLGİ DÜZEYLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 2194-2209. https://doi.org/10.24315/tred.1489673