Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların öz bakım becerileri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Çalışma grubu, Edirne ilinde bulunan anaokuluna devam eden 4-6 yaş arası çocukların anaokulu öğretmenleri ve ebeveynlerinden oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde “Özbakım Ebeveyn Desteği Envanteri”, “Sosyal Beceri ölçeği” ve araştırmacılarca geliştirilen ebeveyn ve öğretmen genel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre Özbakım ebeveyn desteğinin çocuğun yaşı, cinsiyeti, önceki okul öncesi eğitim deneyimi ve ebeveynin gelir durumuna göre; Sosyal becerilerin çocuğun yaşı, cinsiyeti, önceki okul öncesi eğitim deneyimi, çocuk bakımında destek alınan kişi, anne babanın eğitim düzeyi ve öğretmenin sosyal beceri eğitimi deneyimine göre; Öz bakım becerilerinin ise, ebeveyn desteğinin çocuğun sosyal beceri düzeyine göre beslenme ve giyinme boyutlarında farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 24 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 22 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 |