Cilt: 15 Sayı: 3 , 30.07.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Derleme


Trakya Eğitim Dergisi (TRED), Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yayınlanan hakemli bir dergidir. Trakya Eğitim Dergisi'nin amacı eğitim ile ilgili konularda gerçekleştirilmiş bilimsel araştırmaları yayınlamak ve derlenen akademik bilgileri ulusal ve uluslararası düzeyde bilim insanlarının erişimine sunmaktır. 



Trakya Eğitim Dergisi'nin kapsamında eğitim, eğitim bilimleri, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim, yaşam boyu öğrenme, öğretmen yetiştirme, mesleki eğitim, özel eğitim, tıp eğitimi, teknoloji ve eğitim, fen bilgisi eğitimi, fizik, kimya, biyoloji, matematik eğitimi, beden eğitimi, resim, müzik sanat, sosyal bilgiler eğitimi, Türkçe eğitimi, yabancı dil eğitimi, spor eğitimi, eğitimde ölçme ve değerlendirme alanlarında yapılan araştırmalar yer almaktadır.


Makale şablonu (TR) ve makale şablonu (ENG), dergimizin internet sitesinden indirilip üzerinde düzeltmeler yapılarak kullanılabilir. Lütfen şablonu indirdikten sonra kurallara dikkat ederek makalenizi düzenleyiniz. Makale şablonuna ve yazım kurallarına uygun şekilde yazılmayan makaleler değerlendirmeye alınmaz.

1. Başlık

Makalenin içeriğini yansıtacak şekilde Times New Roman 12 Punto büyüklüğünde ve koyu, her kelimenin ilk harfi büyük olarak yazılmalıdır.

2. Özet
Konuyu kısa ve öz bir şekilde ifade etmelidir. Özet Türkçe olarak yazılmalıdır. Özet, maksimum 250 kelime içermeli ve 9 punto, Times New Roman yazı tipinde yazılmalıdır. En az 3 ve en fazla 5 anahtar kelime yazılmalıdır. Anahtar kelimelerin ilk harfleri büyük yazılmalıdır. 

3. Ana Metin
  • Makaleler 6000-10000 kelime arasında, 20 sayfayı geçmeyecek (TR) şekilde düzenlenmelidir.

GİRİŞ
YÖNTEM
BULGULAR
TARTIŞMA VE SONUÇ bölümlerinden oluşur.

4. Metin

Metin Times New Roman yazı karakteri ile 11 punto ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Giriş, Yöntem vb. temel başlıklar ile paragraf arasında 1,5 satır aralığı verilmelidir. Paragraf başları 1 cm içeriden başlamalıdır. Devam eden satır başları sola yaslı olacak bir şekilde düzenlenmelidir. Tüm metin iki yana yaslı olmalıdır.

5. Başlıklar

Makalede ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir. Başlıklar aşağıdaki açıklamalara göre düzenlenmelidir:
• Çalışmanın ana bölümleri için (ör. Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma) ortalanmış, kalın ve başlık tarzında "Düzey 1" kullanılmalıdır.
• Düzey 1 başlıklarının alt bölümleri için sola dayalı, kalın ve başlık tarzında yazılmış “Düzey 2” kullanılmalıdır.
• Düzey 2 başlıklarının alt bölümleri için sola dayalı, kalın, italik ve başlık tarzında yazılmış “Düzey 3” kullanılmalıdır.
• Düzey 3 başlıklarının alt bölümleri için girintili, kalın ve başlık tarzında, sonrasında bir nokta yer alan, metnin aynı satırda devam ettiği “Düzey 4” kullanılmalıdır. Paragraf başında yer alır ve metinle aynı satırda yazılır.
• Düzey 4 başlıklarının alt bölümleri için girintili, kalın, italik ve başlık tarzında, sonrasında bir nokta yer alan, metnin aynı satırda devam ettiği “Düzey 5” kullanılmalıdır. Paragraf başında yer alır ve metinle aynı satırda yazılır.


Başlık Tarzı Açıklaması

Başlık tarzı yazım: Her bir başlık kelimesinin ilk harfi büyük yazılır. Sadece bağlaçlar (ve, ile, ama vb.) ve 3 harften kısa edatlar (of, in, on vb.) küçük harfle yazılır.
Girintiler: Düzey 4 ve Düzey 5 başlıkları için, metin 0.5 inç (1,27 cm) girintili olarak yazılır.

Örneğin, makalenin herhangi bir bölümünde birinci düzey ve izleyen düzeylerde başlıklar varsa, aşağıdaki gibi düzenlenmelidir:


2. YÖNTEM (BİRİNCİ DÜZEY BAŞLIK)
2.1. Veri Toplama Araçları (İkinci Düzey Başlık)
2.1.1. Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeği (Üçüncü düzey başlık)
            2.1.1.1. Ölçeğin geliştirilme süreci. (Dördüncü düzey başlık)
          2.1.1.1.1. Uzman görüşü ve değerlendirme (Beşinci düzey başlık)

6. Tablo ve Şekil
APA 7 formatına göre tablo, şekil ve resim biçimlendirme için aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
• Tablo, Şekil ve Resim numarası düz metin, bold olarak ve tablonun üstüne yerleştirilmelidir.
• Tablo, Şekil ve Resim numarasının sonuna nokta konulmamalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resim başlığı italik ve ilk harfleri büyük harflerle yazılmalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resimdeki tüm yazılar Times New Roman 10 punto yazılmalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resim orijinal değilse hemen altında kaynak bilgisi mutlaka belirtilmelidir. Kaynak bilgisi tablo, şekil ve resim hizasında soldan başlamalı ve Times New Roman 10 punto olarak verilmelidir.

Örneğin, tablo ve şekil isimleri aşağıdaki şekilde olmalıdır:


Tablo 1
Tablo Adı

TABLO




Şekil 1
Şekil Adı
ŞEKİL



Tablolarınızın farklı sayfaya geçmesi hâlinde “Tablo X (Devam)” şeklinde başlık satırı ve bilgi satırınızı tekrardan yeni sayfadaki tablonun en üst iki satırında kullanınız.

Tablo 1 (Devamı) (Times New Roman, 11 punto, sola yaslı)

Resimler: Yüksek çözünürlüklü olmalı ve resim adlandırmalarında, şekil kurallarına uyulmalıdır.


7. Kaynakça/Reference

Çalışmada alıntı yapılan tüm kaynaklar, tek bir kaynakça bölümünde aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir:
• Yazarların soyadlarına göre alfabetik sırayla düzenlenmelidir.
• Her bir kaynağın ilk satırı sola hizalı olmalı, sonraki satırlar ise 1 cm içeriden başlamalıdır. Her bir kaynak arasında bir boşluk bırakılmalıdır.
• APA7 kurallarına uygun olmalıdır.
Kaynakların doğruluğunun sağlanması tamamen yazarların sorumluluğundadır.


Örnek referans gösterimi:
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayınları.

Akeren, İ., & Ay, İ. (2024). Öz düzenleme psikoeğitim programının ergenlerde öz düzenleme ve psikolojik yardım gereksinimine etkisinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 2101–2120. https://doi.org/10.24315/tred.1481727

Çetin, D., & Çuhadar, S. Kaynaştırma eğitimi: Sınıf öğretmeni adayları için öğretmenlik uygulaması rehberi geliştirmeye yönelik ihtiyaç analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1242–1265. https://doi.org/10.24315/tred.1447488

Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.



Yayın Etiği

Trakya Eğitim Dergisi’nin yayın etiği ile açık erişim politikası Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uyması gerektirmektedir.

Makalelerde kullanılan verilerin manipüle edilmesi ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar tespit edilirse, makale yazarının çalıştığı kuruma bu durum resmi yollardan bildirilecek ve makale yayına kabul edilmeyecektir. Dergimiz, editörya ve/veya hakemler tarafından verilen dönütlere göre yazarlardan analiz sonuçlarına ilişkin çıktı dosyalarını isteme hakkına sahiptir.

Aşağıda, yayıncının, dergi editörünün, hakemlerin ve yazarların etik sorumlulukları yer almaktadır.

Yayıncının Etik Sorumlukları
Trakya Eğitim Dergisi’nin yayıncısı olan Trakya Üniversitesi kâr amacı gütmeyen, kamu yararını gözeten bir kamu eğitim kuruluşudur.

Derginin Editörler Kurulu’nu, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu oluşturur. Editörler Kurulu üyeleri, eğitim bilimlerinin bilim dalları gözetilerek her üye dört yıl için görevlendirilir. Editörler Kurulu başkanı olarak bir editör ve duruma göre bir ya da birden fazla editör yardımcısı ile alan editörleri belirlenir. Yayıncı tarafından belirlenen editörler kurulu sekretaryası da yayın sürecinde aktif sorumluluk alır.
Editör, makalenin konusuna göre, gerekli olduğunda Editörler Kurulu üyesi olmayan öğretim üyelerine alan editörü olarak incelemesi için makale gönderebilir.

Editörler Kurulu’nun Etik Sorumlulukları
• Trakya Eğitim Dergisi’nde yayınlanan her makaleden Editörler Kurulu sorumludur. Bu sorumluluk kamu yararını düşünerek bağımsız olarak karar vermeyi gerektirir. Editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncıdan ve diğer kişi ve kuruluşlardan bağımsızdır.
• Editörler Kurulu, yayın, kör hakemlik, değerlendirme süreci, etik ilkeler gibi dergi politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasını sağlar.
• Editörler Kurulu yazarlarının telif hakkını korur.
• Editörler kurulu, makale yayım sürecinde fikri mülkiyet hakları, bilimsel-etik olmayan davranışlarla, intihalle, atıf çeteciliğiyle ilgili önlemleri alır.
• Editörler Kurulu, her makalenin kayıtlarını, dergiyle ilgili yazışmaları elektronik olarak saklar.

Editör, Editör Yardımcıları ve Alan Editörlerinin Etik Sorumlulukları
• Editörler, hakemlerin ve yazar(lar)ın bilgi gereksinimlerini karşılama konusunda sorumluluk üstlenirler.
• Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin bilimsel alanyazına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen gösterirler.
• Editörler, makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamına uygunluğunu göz önünde tutarlar.
• Editörler, başvurusu yapılan makalelerin etik ve bilimsel bir sorunu olmadığı durumlarda ön değerlendirme aşamasına alırlar.
• Editörler, ön değerlendirmeden geçen makalelere kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, her makalenin süresi içinde değerlendirilmesini sağlarlar.
• Editörler, makaleleri alan editörleri ve hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak gönderir, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklerler.
• Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması yâda ilişkisi olup olmamasını göz önüne alırlar.
• Editörler, hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması ve her yıl güncellenmesi için çaba harcarlar.
• Editörler bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler akademik görgü kurallarına uymayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin düzeltilmesini sağlarlar.
• Editörler yazarlara ve hakemlere açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
• Editörler yayın sürecinde görev alan herkesle iletişim içinde olur, belirli aralıklarla toplantı düzenlerler.
• Editörler değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
• Editörler makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen gösterirler.
• Editörler makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemserler, makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olmadığında makaleyi reddederler.
• Editörler yayımlanan makalelerin içeriğinin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi konusunda gerekli önlemleri alırlar; özgünlük-benzerlik denetimini yaparlar.
• Editörler, yayınlanan makalelerin fikri mülkiyet hakkını korur, ihlal olması durumunda derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunurlar.
• Yeni editörler, çalışmalara yönelik olarak önceki editör(ler) tarafından verilen kararları ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
• Editörler, yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate alırlar, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanırlar.
• Editörler olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da göz önünde bulundururlar.
• Editörler dergiye iletilen şikâyet ve önerileri inceler ve gerekli açıklamaları yaparlar.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Trakya Eğitim Dergisi makale değerlendirme sürecinde iki yönlü kör hakemlik ilkesi (yazar/yazarların hakemleri, hakemlerin yazar(lar)ı tanımadıkları) uygulanır. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişim kuramaz. İletişim makale değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri dergi yönetim sistemi üzerinden editörlerce yazar(lar)a iletilir. Hakemler aşağıdaki etik sorumlulukları taşır;
• Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi yansızlık ve gizlilik içinde yapmalıdır. Bu ilke gereğince inceledikleri makaleleri değerlendirme sürecinden sonra yok etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını çalışma yayınlandıktan sonra kullanabilir.
• Hakemler değerlendirmeyi kabul etmemelerini gerekçelendirmelidir.
• Değerlendirme sürecinde çok önemli bir gerekçe olmadıkça (sağlık sorunu, çıkar çatışması vb.) makaleyi değerlendirme sürecinden çekilmemelidir.
• Hakemlerden çıkar çatışmaları bulunmayan makalelere hakemlik yapmayı kabul etmeleri beklenmektedir. Hakemler, çıkar çatışması-çıkar ilişkisi olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.
• Hakemler, değerlendirmeyi akademik görgü kurallarına uygun biçimde, yapıcı bir dille yapmalı, hakaret ve düşmanlık içeren kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
• Hakemlerin saldırgan ve/veya bilimsel olmayan yorumlarda bulundukları tespit edildiğinde yorumlarını yeniden gözden geçirmeleri ve düzeltmeleri için editör ya da editörler kurulu tarafından kendileriyle iletişime geçilebilmektedir.
• Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde ve yukarıda belirtilen etik sorumluluklar çerçevesinde değerlendirmelidirler.

Yazarların Etik Sorumlulukları
Trakya Eğitim Dergisi’ne makale başvurusu yapan yazar(lar)ın etik sorumlulukları:
• Yazar(lar) başka yerde yayımladıkları ya da yayımlanmak üzere gönderdikleri bir makalesini, aynı anda birden fazla makalesini Trakya Eğitim Dergisi' ne göndermemelidir.
• Yazar(lar) aynı anda birden fazla makalesini Trakya Eğitim Dergisi’ne göndermemelidir.
• Yazar(lar) Trakya Eğitim Dergisi’ne özgün makale göndermelidir.
• Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
• Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalıdır.
• Yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.
• Yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar ilişkisi olan kişileri editörlere bildirmelidir. Çıkar çatışmasının nedeni editöre açıklanmalıdır.
• Yazarların, hakem sürecindeyken çalışmalarına ilişkin ham verileri editörler kuruluna iletmesi istenebilir, bu durumda yazarların ham verilerini editörler kuruluyla paylaşmaları beklenmektedir.
• Yazarlar, yayımlanan bir makaleye ilişkin verileri 5 yıl süreyle saklamakla yükümlüdürler.
• Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmeli, düzeltme ya da geri çekme süreci için işbirliği kurmalıdırlar.
• Yazar(lar), makalelerinde kullandıkları verilerin kullanım haklarına, araştırma-çözümlemelerle ilgili izinlerin ya da üzerinde araştırma yaptıkları katılımcıların onayının alındığını belgelemelidirler.
• Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü bilgilendirme ve düzeltme işlemlerinde editörle işbirliği içinde yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
• Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, ölçek, görüşme, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir.
• Olgu sunumlarında onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir.
• Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır.
• Yazarlar makalelerinde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir.
• Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir.
• Yazar(lar)dan derleme makaleler ve hazır veriler (PİSA sınavları vb.) için etik kurul onayı istenmez.


Etik kurul kararı gerektirmeyen makalelerde de, etik kurul kararının gerekmediği, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir.


Aşağıda etik dışı bazı davranışlar listelenmiştir:
• Çalışmaya fikren katkıda bulunmayan kişilerin yazar olarak belirtilmesi.
• Makalenin birden fazla yerden yayınlanması.
• Makalenin dilimleme (tek bir çalışmadan birden fazla makale yayımlanması) sonucu yazılmış olması.
• Makale yazarın yüksek lisans/doktora tezinden üretilmişse bunun belirtilmemesi.
• Makale bildiri ya da bir projeden üretilmişse bunun belirtilmemesi.
• Makalede kullanılan verilerin veri toplama tarihinde değişiklik yapılması.
• Araştırmada elde edilen sonuçların değiştirilmesi
• Gönderilen makalelere ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi.
• Çift taraflı kör hakemlik sürecinin deşifre edilmesi.

Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
Trakya Eğitim Dergisi’nde editörler, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir davranış ya da değerlendirme sürecindeki, erken görünümdeki ya da yayımlanmış bir makale ilgili etik olmayan bir durumla karşılaşılması durumunda DergiPark Web sayfaları iletişim kısmında yer alan İletişim sektöründe bulunabilecek Editör e-posta adresine ileti yoluyla bildirilmesi gerekir.


Değerlendirme Süreci
• Makale değerlendirme süreci “Değerlendirme Süreci” sekmesi altında detaylı bir şekilde açıklanmaktadır.
• Yazarlar tarafından yapılacak düzeltme işlemeleri önerilen düzeltmelerin niteliğine bağlı olarak değişmektedir. İstenen düzeltmelerin iş yüküne göre yazar/yazarlara en az bir aylık, en fazla ise altı aylık düzeltme süresi tanınmaktadır.

Ücretlendirme Politikası
• Dergi ücretsiz yayın yapmaktadır. Dergi hiçbir şekilde yazarlardan ücret talep etmemektedir.

Editörler

Muharrem Özden
Prof. Dr. Muharrem ÖZDEN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Dili ve Edebiyatı
Eğitim Yönetimi

Yayın Kurulu

Murat Çeltek
Doç. Murat ÇELTEK Trakya Üniversitesi, Trakya, Türkiye Web
Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Fizik, Malzeme Fiziği, Yoğun Madde Fiziği, Nanoteknoloji
İsmail Kılıç
Prof. Dr. İsmail KILIÇ Trakya Üniversitesi
Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Tıbbi ve Biyomoleküler Kimya
Muharrem Özden
Prof. Dr. Muharrem ÖZDEN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Dili ve Edebiyatı
İbrahim Coşkun
Prof. Dr. İbrahim COŞKUN TRAKYA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Web
Sınıf Eğitimi, Türkçe Eğitimi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Erhan VATANSEVER TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Tarih Eğitimi, Eğitim Politikası, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer), Osmanlı Eğitim Tarihi, Yakınçağ Balkan Tarihi, Yeniçağ Balkan Tarihi
Sertaç Arabacıoğlu
Doç. Sertaç ARABACIOĞLU TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

Dr. Sertaç Arabacıoğlu, fen bilimleri öğretmenlerinin sürekli mesleki gelişimini destekleme, izleme ve değerlendirmeye yönelik yenilikçi yaklaşımlar üzerine çalışmalar yürütmektedir. STEM alanlarının bilim eğitimine entegrasyonu, sorgulama temelli bilim eğitimi, etkinlik temelli doğa eğitimi ve robotik gibi pek çok alanda uygulamalı atölyeler, hizmet içi eğitim programları ve bilim kamplarında görev almıştır. Halen Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmakta, bunun yanı sıra bilimi toplumla bütünleştirmeyi hedefleyen Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilim Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Müdür Yardımcılığı görevini yürütmektedir. 

Fen Bilgisi Eğitimi

Alan Editörleri

Default avatar
Doç. Dr. Şahin DÜNDAR TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Meltem ACAR GÜVENDİR TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar
Eğitim, Matematik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Hasan ÖZGÜR Trakya University Faculty of Education
Eğitim, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri
Özlem Tuzcu
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TUZCU TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzik Performansı
Mukadder Seyhan Yücel
Prof. Dr. Mukadder SEYHAN YÜCEL TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

Prof. Dr. Mukadder SEYHAN YÜCEL Almanya/Schweinfurt doğumludur. İlk ve ortaöğrenimini Almanya’da ve liseyi Tunceli Cumhuriyet lisesinde tamamlamıştır. Lisans eğitimini 1993 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim dalında, Yüksek lisans ve Doktorasını ise İstanbul Üniversitesi Alman Dili Eğitimi alanında tamamlamıştır. 1994 yılında Trakya Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim dalında okutman olarak göreve başlamıştır ve 2019 yılı itibarı ile aynı Anabilim dalında Profesör olarak çalışmaya başlamıştır. Öğretim üyesi Mukadder SEYHAN YÜCEL Trakya Üniversitesi Dış ilişkiler biriminde 2009-2012 yılları Erasmus, Farabi ve uluslararası projelerde etkin bir şekilde görev almış ve çeşitli komisyonlarında çalışmıştır. Erasmus değişim programı çerçevesinde Almanya Technische Universität Braunschweig ve Pädagogische Hochschule Karlsruhe’de yurtdışı eğitim görevliliğini yapmış ve Goethe-Enstitüsü desteği ile Yurtdışı mesleki gelişim programlarında yer almıştır.

Dil Çalışmaları (Diğer), Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Fatih Dereli
Doç. Dr. Fatih DERELİ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitim, Özel Yetenekli Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Seda DONAT BACIOĞLU TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Hüsnüye DURMAZ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Emel Silahsızoğlu
Dr. Öğr. Üyesi Emel SİLAHSIZOĞLU Bir kuruma bağlı değildir
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Figen GİRGİN Trakya Üniversitesi
Güzel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer), Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer), Çağdaş Sanat
Default avatar
Doç. Dr. Kutay UZUN TRAKYA UNIVERSITY Web

Doçent Doktor, Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı

İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü

Yayına Hazırlık ve Mizanpaj Editörleri

Binnur Arabacı Candan
Dr. Arş. Gör. Binnur ARABACI CANDAN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. (ALMANCA)
Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Alan Eğitimleri (Diğer)
Ezgi Avcı
Arş. Gör. Ezgi AVCI TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Coğrafya Eğitimi, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Türkiye Beşeri Coğrafyası, Beşeri Coğrafya (Diğer)
Cansu Çetinkaya Aydoğdu
Dr. Arş. Gör. Cansu ÇETİNKAYA AYDOĞDU TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Default avatar
Arş. Gör. Damla ÇETİN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim, Eğitim Planlaması
Gözde Tekin
Arş. Gör. Gözde TEKİN TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türkçe Eğitimi
Gizem Ekici
Arş. Gör. Gizem EKİCİ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ Web
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)

Web Editörü

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Can MIHCI TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Tasarımı

Dil Editörü

Default avatar
Doç. Dr. Kutay UZUN TRAKYA UNIVERSITY Web

Doçent Doktor, Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı

İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Edinimi, İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü

İstatistik Editörü

Abdullah Faruk Kılıç
Doç. Dr. Abdullah Faruk KILIÇ TRAKYA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION

Dokuz Eylül Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği alanında lisans, Hacettepe Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında yüksek lisans ve doktora eğitimi almıştır. Yüksek lisans tezi temel eğitimden ortaöğretime geçiş ortak ve mazeret sınavındaki Türkçe ve matematik alt testlerinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması, doktora tezi ise karma testlerde doğrulayıcı faktör analizi kestirim yöntemlerinin karşılaştırılması üzerinedir. 2011-2012 yıllarında Bilecik/Gölpazarı Şehit Kemal Ay Lisesinde matematik öğretmeni, 2012-2016 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığında Millî Eğitim Uzman yardımcısı ve 2016-2020 yılları arasında Hacettepe Üniversitesinde araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2020 yılının ocak ayından 2023 yılının mart ayına kadar Adıyaman Üniversitesinde araştırma görevlisi doktor olarak görev yapmıştır. Halen Trakya Üniversitesinde doçent doktor olarak çalışmaktadır. Alanında yayımlanan ulusal ve uluslararası makaleleri ve bildirileri bulunmaktadır. Çalışma konuları ve ilgi alanları arasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon katsayıları, güvenirlik katsayıları, ölçek geliştirme ve boyutluluk yer almaktadır. Eğitim Fakültesinde Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Temel İstatistik ve Öğretmenlik Uygulaması gibi dersler vermektedir.

Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Ölçek Geliştirme, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Similasyon çalışmaları, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Klasik Test Kuramları, Madde-Cevap Kuramı, Modelleme, Ölçme Eşdeğerliliği, Test Kuramları, Test Standarizasyonu ve Norm Geliştirme, Test, Ölçme ve Psikometri (Diğer)

Etik Editörü

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Yar Ali METE TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Eğitim