Sürekli devingen bir yapıda olan günümüz çağında, eğitim sektöründe kullanılan materyaller de sürekli bir gelişim sürecindedir. Dijitalleşmenin başlaması, teknolojideki ilerlemelere bağlı olarak değişim ve yenilik anlamında kayda değer bir artışa olanak sağlamıştır. Bu bağlamda çalışmamızın amacı, bilgisayar ve robotik kodlama bilgisi verirken öğrencilerin algoritmik düşünmelerini geliştirerek farkındalık oluşturmaktır. Bu karma yöntem çalışması, İzmir ilindeki bir vakıf ortaokulundan gönüllülük esasına göre seçilen 15 yedinci sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanırken, nicel veriler Teknoloji Hazırlık Ölçeği ve Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilere altı haftalık bir algoritmik programlama kursu verilmiştir. Kursun tamamlanmasının ardından öğrencilerle birlikte Arduino kullanarak mini bir CNC plotter makinesi tasarlanmıştır. Veriler, kurs öncesinde ve sonrasında uygulanan görüşme formları ve ölçekler yardımıyla toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi, nicel verilerin analizinde ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğrenciler kodlama yetkinliklerinin algoritmik becerilerini geliştirdiğini ve geometrik şekillerin farklı bir şekilde ifade edilebildiğini belirtmişlerdir.
TUBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
1919B012202031
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012202031 |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı |