Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

7. Sınıf Öğrencilerinin Matematikte Arduino ile Programlama Üzerine Farkındalıklarının Artırılması

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı, 1 - 33, 30.05.2025
https://doi.org/10.24315/tred.1615518

Öz

Sürekli devingen bir yapıda olan günümüz çağında, eğitim sektöründe kullanılan materyaller de sürekli bir gelişim sürecindedir. Dijitalleşmenin başlaması, teknolojideki ilerlemelere bağlı olarak değişim ve yenilik anlamında kayda değer bir artışa olanak sağlamıştır. Bu bağlamda çalışmamızın amacı, bilgisayar ve robotik kodlama bilgisi verirken öğrencilerin algoritmik düşünmelerini geliştirerek farkındalık oluşturmaktır. Bu karma yöntem çalışması, İzmir ilindeki bir vakıf ortaokulundan gönüllülük esasına göre seçilen 15 yedinci sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanırken, nicel veriler Teknoloji Hazırlık Ölçeği ve Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilere altı haftalık bir algoritmik programlama kursu verilmiştir. Kursun tamamlanmasının ardından öğrencilerle birlikte Arduino kullanarak mini bir CNC plotter makinesi tasarlanmıştır. Veriler, kurs öncesinde ve sonrasında uygulanan görüşme formları ve ölçekler yardımıyla toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi, nicel verilerin analizinde ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğrenciler kodlama yetkinliklerinin algoritmik becerilerini geliştirdiğini ve geometrik şekillerin farklı bir şekilde ifade edilebildiğini belirtmişlerdir.

Destekleyen Kurum

TUBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Proje Numarası

1919B012202031

Kaynakça

  • Agar, J. (2019). Teknoloji nedir? Teknoloji: Bir kavramın eleştirel tarihi, Eric Schatzberg, Chicago ve Londra, Chicago Üniversitesi Yayınları, 2018, 352 sayfa, 27,45 $ (kağıt kapaklı), ISBN: 978-0-226-58383-9. Annals of Science , 77 (3), 377–382. https://doi.org/10.1080/00033790.2019.1672788
  • Akbulut, İ., Akyıldız, A., Yılmaz, S., Bayri, E., & Bayri, G. (2020). Eğitimde Teknoloji Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. International QMX Journal, 6. https://doi.org/10.5281/zenodo.10729254
  • Antoino, J., Tudela, P. A., & Terron, P. D. (2024, 10). Computational Thinking and Programming with Arduino in Education: : A Systematic Review for Secondary Education. Heliyon.
  • Arabacıoğlu, T., Bülbül, H. İ., & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. IX. akademik bilişim konferansı bildirileri (s.193-197). Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Atış Akyol, N., & Aşkar, N. (2022). Erken Çocukluk Döneminde 21. Yüzyıl Becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2597-2629. https://doi.org/10.17152/gefad.1081472
  • Bakırcı, G., & Özmantar, M. F. (2023). Matematik Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmenlerin Etkinlik Değerlendirmeleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(58), 3158-3184. https://doi.org/10.53444/deubefd.1359320
  • Bal-Sezerel, B. (2012). Seçici problem çözme (SPÇ) tekniğinin ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik eğitimindeki sosyal geçerliğinin değerlendirilmesi. [Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Belmonte, J. L., Marin, J. A. M., Costa, R. S., & Guerrero, A. J. M. (2020). Arduino Advances in Web of Science. A Scientific Mapping of Literary Production. IEEE Access, 6.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Talip Gültekin 0009-0001-5222-1951

Serkan Narlı 0000-0001-8629-8722

Proje Numarası 1919B012202031
Erken Görünüm Tarihi 21 Mayıs 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2025
Kabul Tarihi 25 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Gültekin, T., & Narlı, S. (2025). 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematikte Arduino ile Programlama Üzerine Farkındalıklarının Artırılması. Trakya Eğitim Dergisi, 15(Özel Sayı), 1-33. https://doi.org/10.24315/tred.1615518