Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 78 - 88, 31.12.2015

Öz

Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 78 - 88, 31.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, 10.sınıf geometri dersinde tasarlanan yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrencilerin sosyal ve psikomotor becerileri ile psikolojik ve bilişsel özellikleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırma, yarı deneysel bir çalışma olup, Balıkesir’de bir Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 60 onuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Kontrol ve deney grupları 30’ar öğrenciden oluşmuştur. Kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygun işbirlikli öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, gözlem formları, öğrenme etkinlikleri, öğrenci notları, araştırma ödevleri ve görüşmeler kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada bilişsel özellikler, psiko-motor beceriler, psikolojik özellikler ve sosyal becerilerde deney grubu, kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur. Ayrıca,  sonuçlar yapılandırmacı öğrenme ortamının üçgen kavramını öğrenme ve kazanımda pozitif katkılar sağladığını, ve öğrencilerin motivasyon ve kendilerine güvenini arttırdığını göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Kemankaşlı

Hülya Gür

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kemankaşlı, N., & Gür, H. (2015). Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 78-88.
AMA Kemankaşlı N, Gür H. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;6(1):78-88.
Chicago Kemankaşlı, Nuran, ve Hülya Gür. “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal Ve Psikomotor Becerileri Ile Psikolojik Ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Aralık 2015): 78-88.
EndNote Kemankaşlı N, Gür H (01 Aralık 2015) Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 78–88.
IEEE N. Kemankaşlı ve H. Gür, “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 78–88, 2015.
ISNAD Kemankaşlı, Nuran - Gür, Hülya. “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal Ve Psikomotor Becerileri Ile Psikolojik Ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Aralık 2015), 78-88.
JAMA Kemankaşlı N, Gür H. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;6:78–88.
MLA Kemankaşlı, Nuran ve Hülya Gür. “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal Ve Psikomotor Becerileri Ile Psikolojik Ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2015, ss. 78-88.
Vancouver Kemankaşlı N, Gür H. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Sosyal ve Psikomotor Becerileri ile Psikolojik ve Bilişsel Özelliklerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015;6(1):78-8.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.