BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 01.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı ALES matematik sorularının öğrenme alanlarına ve MATH (Mathematical Assesment Task Hierarchy) taksonomi grup ve kategorilerine göre dağılımını incelemektir.  Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. İncelenen sorular, Sayısal-1 ve Sayısal-2 testlerindeki toplam 100 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında her iki testte de en fazla cebir öğrenme alanına ait soru bulunduğu ancak testlerdeki soruların öğrenme alanlarına göre dağılımının farklılık gösterdiği görülmüştür. Soruların MATH taksonomi grup ve kategorilerine göre dağılımında her iki testteki soruların en az A grubu kategorilerinden rutin işlemlerin kullanımı becerisini gerektirdiği gözlemlenmiştir. Diğer taraftan, Sayısal-2 testinin Sayısal-1 testine göre daha üst düzeyde becerileri ölçen soruları daha fazla içerdiği görülmüştür. Ayrıca, Sayısal-1 testinde en fazla A3 rutin işlemlerin kullanımı kategorisinde, Sayısal-2 testinde ise en fazla C2 çıkarımlar, tahminler ve karşılaştırma kategorisinde soru olduğu tespit edilmiştir.

Anahtar sözcükler: ALES, MATH Taksonomi, Öğrenme Alanı, Matematik Soruları

Kaynakça

  • Bennie, K. (2013). The MATH taxonomy as a tool for analysing course material in Mathematics: A study of its usefulness and its potential as a tool for curriculum development, African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 9(2),81-95.
  • Biggs, J. (1995). Assessing for learning: some dimensions underlying new approaches to educational assessment, The Alberta Journal of Educational Research, 41(1), 1-17.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives handbook 1. Cognitive domain. London: Longmans.
  • Dost, Ş., Sağlam, Y., & Uğur, A. A. (2011). Üniversitede matematik öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin kullanımı: Bir öğretim deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 140-151.
  • D’Souza, S.M. ve Wood, L.N. (2003). Designing assessment using the MATH taxonomy. In L. Bragg, C. Campbell, G. Herbert, & J. Mousely (Eds.), Mathematics Education Research: Innovation, Networking, Opportunity. Proceedings of the 26th Annual Conference of MERGA Inc., Deakin University, Geelong, Australia, pp. 294-301.
  • Hatipoğlu, M.T. (1998). Yükseköğretim mevzuatı. Ankara: Selvi Yayınları
  • Karakütük, K. (1989). Türkiye’de lisansüstü öğretim, sorunları ve çözüm önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22(1), 505-528.
  • Karakütük, K. (2001). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Kesgin, Ş. (2011). Matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersindeki bilgilerinin MATH taksonomi çerçevesinde analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Leinbach, C., Pountney, D.C. & Etchells, T. (2002). The issue of appropriate assessment in the presence of a CAS, Int. J. Math. Educ. Sci. Technol., 33(1), 15-36.
  • ÖSYM, (2007). 2007 Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı (ALES) başvuru kılavuzu. 03.07.2015 tarihinde http://www.osym.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • ÖSYM, (2015). 2015 Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı (ALES) başvuru kılavuzu. 03.07.2015 tarihinde http://www.osym.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Porter, A.C. (2002). Measuring the content of instruction: Uses in research and practice. [Electronic version]. Educational Researcher, 31(7), pp. 3-14.
  • Rizvi, F. (2007). A synthesis of taxonomies/frameworks used to analyse mathematics curricula in Pakistan, In D. Küchemann (Ed.), Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27, 90-95.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel bir çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi-Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi,17, 59-66.
  • Smith, G.H., Wood, L.N., Coupland, M., Stephenson, B., Crawford, K. & Ball, G. (1996). Constructing mathematical examinations to assess a range of knowledge and skills, Int. J. Math. Educ. Sci. Technol., 27(1), 65-77.
  • Uğurel, I., Moralı, H. S., & Kesgin, Ş. (2012). A comparative analysis on the mathematics questions in OKS, SBS and TIMSS under the lens of MATH taxonomy. Gaziantep University-Journal of Social Sciences, 11(2), 423-444.
  • Wood, L.N. ve Smith, G.H. (2002). Perceptions of diffficulty, Proceedings of 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics, (1-6 July), Hersonissos, Greece.
  • Wood, L.N., Smith, G.H., Petocz, P. & Reid, A. (2002). Correlation between student performance in linear algebra and categories of a taxonomy. In M. Boezi (Ed.), 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics (At the Undergraduate Level), Crete, John Wiley.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 01.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Bennie, K. (2013). The MATH taxonomy as a tool for analysing course material in Mathematics: A study of its usefulness and its potential as a tool for curriculum development, African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 9(2),81-95.
  • Biggs, J. (1995). Assessing for learning: some dimensions underlying new approaches to educational assessment, The Alberta Journal of Educational Research, 41(1), 1-17.
  • Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of educational objectives handbook 1. Cognitive domain. London: Longmans.
  • Dost, Ş., Sağlam, Y., & Uğur, A. A. (2011). Üniversitede matematik öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin kullanımı: Bir öğretim deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 140-151.
  • D’Souza, S.M. ve Wood, L.N. (2003). Designing assessment using the MATH taxonomy. In L. Bragg, C. Campbell, G. Herbert, & J. Mousely (Eds.), Mathematics Education Research: Innovation, Networking, Opportunity. Proceedings of the 26th Annual Conference of MERGA Inc., Deakin University, Geelong, Australia, pp. 294-301.
  • Hatipoğlu, M.T. (1998). Yükseköğretim mevzuatı. Ankara: Selvi Yayınları
  • Karakütük, K. (1989). Türkiye’de lisansüstü öğretim, sorunları ve çözüm önerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 22(1), 505-528.
  • Karakütük, K. (2001). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Kesgin, Ş. (2011). Matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersindeki bilgilerinin MATH taksonomi çerçevesinde analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Leinbach, C., Pountney, D.C. & Etchells, T. (2002). The issue of appropriate assessment in the presence of a CAS, Int. J. Math. Educ. Sci. Technol., 33(1), 15-36.
  • ÖSYM, (2007). 2007 Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı (ALES) başvuru kılavuzu. 03.07.2015 tarihinde http://www.osym.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • ÖSYM, (2015). 2015 Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı (ALES) başvuru kılavuzu. 03.07.2015 tarihinde http://www.osym.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Porter, A.C. (2002). Measuring the content of instruction: Uses in research and practice. [Electronic version]. Educational Researcher, 31(7), pp. 3-14.
  • Rizvi, F. (2007). A synthesis of taxonomies/frameworks used to analyse mathematics curricula in Pakistan, In D. Küchemann (Ed.), Proceedings of British Society for Research into Learning Mathematics, 27, 90-95.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel bir çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi-Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi,17, 59-66.
  • Smith, G.H., Wood, L.N., Coupland, M., Stephenson, B., Crawford, K. & Ball, G. (1996). Constructing mathematical examinations to assess a range of knowledge and skills, Int. J. Math. Educ. Sci. Technol., 27(1), 65-77.
  • Uğurel, I., Moralı, H. S., & Kesgin, Ş. (2012). A comparative analysis on the mathematics questions in OKS, SBS and TIMSS under the lens of MATH taxonomy. Gaziantep University-Journal of Social Sciences, 11(2), 423-444.
  • Wood, L.N. ve Smith, G.H. (2002). Perceptions of diffficulty, Proceedings of 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics, (1-6 July), Hersonissos, Greece.
  • Wood, L.N., Smith, G.H., Petocz, P. & Reid, A. (2002). Correlation between student performance in linear algebra and categories of a taxonomy. In M. Boezi (Ed.), 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics (At the Undergraduate Level), Crete, John Wiley.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feyza Aliustaoğlu

Abdulkadir Tuna

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aliustaoğlu, F., & Tuna, A. (2016). Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
AMA Aliustaoğlu F, Tuna A. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;6(2).
Chicago Aliustaoğlu, Feyza, ve Abdulkadir Tuna. “Akademik Personel Ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 2 (Temmuz 2016).
EndNote Aliustaoğlu F, Tuna A (01 Temmuz 2016) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 2
IEEE F. Aliustaoğlu ve A. Tuna, “Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
ISNAD Aliustaoğlu, Feyza - Tuna, Abdulkadir. “Akademik Personel Ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (Temmuz 2016).
JAMA Aliustaoğlu F, Tuna A. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6.
MLA Aliustaoğlu, Feyza ve Abdulkadir Tuna. “Akademik Personel Ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
Vancouver Aliustaoğlu F, Tuna A. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6(2).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.