BibTex RIS Kaynak Göster

Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 11.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim insanlarının bir bilimsel araştırmayı nasıl gerçekleştirdikleri ve bu süreçte oluşan bilimsel bilginin hangi özelliklere sahip olduğunu kavramalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, “Süt” etkinliği, öğretmen adaylarına bilimsel bilginin gözlem ve çıkarımlara dayalı olduğu, hayal gücü ve yaratıcılık içerdiği ve deneysel bir doğaya sahip olduğu özelliklerini kazandırmaktadır. Örneklemi oluşturan 55 öğretmen adayıyla 5’erli bilim insanı grupları oluşturularak yürütülen etkinlik, öğretmen adaylarının tahmin yapması ile başlamakta ve kendi araştırma sorularını oluşturup, oluşturdukları araştırma sorularını test etme süreci ile devam etmektedir. Etkinlik sürecinde, öğretmen adaylarının kendi araştırma sorularını oluştururken hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullandıkları ve gözlem ve çıkarımın birbirinden farklı kavramlar olduğunu fark ettikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • AAAS, (1993). Science for all Americans: Project 2061. Oxford University Press, New York.
  • Abd-El-Khalick, F. (2001). Embedding nature of science instruction in preservice elementary Science courses: Abandoning scientism, but... Journal of Science Teacher Education, 12, 215–233.
  • Lederman, J.S. & Lederman, N.G. (2005). Developing and assessing elementary teachers' and students' understandings of nature of Science and Scientific inquiry. A paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Dallas, TX.
  • Lederman, N. G., Abd-El-Khalick, F., Bell, R.L., Schwartz, R. S. (2002). Views of nature of Science questionnaire (VNOS): Toward valid and meaningful assessment of learners’ conceptions of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 39, 497-521.
  • Lederman, N. G. (1992). Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science: a review of research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331–359.
  • Lederman, N., G. (2006). Syntax of Nature of Science Within Inquiry And Science Instruction, içinde L., B. Flick & Lederman, N. G., Scientific Inquiry and Nature of Science, 301-318. Springer.
  • Lederman, N., G. (2007). Nature of Science: Past, Present, and Future, içinde Sandra K. Abell & Norman G. Lederman (eds). Handbook of Research on Science Education (eds). pp. 831–879). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum
  • McComas, W., F. 1998.The Principal Elements of the Nature of Science: Dispeling the Myths. In W. F. McComas (Ed.), The Nature of Science in Science Education: Rationales and Strategies (ss. 53-70). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Palmquist, B., C., Finley, F., N. 1997. Preservice teachers’ views of the nature of science during a postbaccalaureate science teaching program. Journal of Research in Science Teaching, 34, 595–615.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 0 - 0, 11.07.2016

Öz

Kaynakça

  • AAAS, (1993). Science for all Americans: Project 2061. Oxford University Press, New York.
  • Abd-El-Khalick, F. (2001). Embedding nature of science instruction in preservice elementary Science courses: Abandoning scientism, but... Journal of Science Teacher Education, 12, 215–233.
  • Lederman, J.S. & Lederman, N.G. (2005). Developing and assessing elementary teachers' and students' understandings of nature of Science and Scientific inquiry. A paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Dallas, TX.
  • Lederman, N. G., Abd-El-Khalick, F., Bell, R.L., Schwartz, R. S. (2002). Views of nature of Science questionnaire (VNOS): Toward valid and meaningful assessment of learners’ conceptions of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 39, 497-521.
  • Lederman, N. G. (1992). Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science: a review of research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331–359.
  • Lederman, N., G. (2006). Syntax of Nature of Science Within Inquiry And Science Instruction, içinde L., B. Flick & Lederman, N. G., Scientific Inquiry and Nature of Science, 301-318. Springer.
  • Lederman, N., G. (2007). Nature of Science: Past, Present, and Future, içinde Sandra K. Abell & Norman G. Lederman (eds). Handbook of Research on Science Education (eds). pp. 831–879). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum
  • McComas, W., F. 1998.The Principal Elements of the Nature of Science: Dispeling the Myths. In W. F. McComas (Ed.), The Nature of Science in Science Education: Rationales and Strategies (ss. 53-70). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Palmquist, B., C., Finley, F., N. 1997. Preservice teachers’ views of the nature of science during a postbaccalaureate science teaching program. Journal of Research in Science Teaching, 34, 595–615.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Yenice

Barış Özden

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yenice, N., & Özden, B. (2016). Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
AMA Yenice N, Özden B. Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;6(2).
Chicago Yenice, Nilgün, ve Barış Özden. “Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 2 (Temmuz 2016).
EndNote Yenice N, Özden B (01 Temmuz 2016) Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 2
IEEE N. Yenice ve B. Özden, “Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
ISNAD Yenice, Nilgün - Özden, Barış. “Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (Temmuz 2016).
JAMA Yenice N, Özden B. Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6.
MLA Yenice, Nilgün ve Barış Özden. “Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
Vancouver Yenice N, Özden B. Bilimsel Araştırma Bir Soru İle Başlar; Süt Etkinliği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;6(2).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.