Bu çalışmada, Analitik Kimya laboratuvar dersi
“Madde-ışık etkileşimine dayanan UV/Görünür bölge spektroskopik analiz yöntemi
uygulamaları” konusunda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin
akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön ve son test kontrol
gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda konu, proje tabanlı
öğrenme yaklaşımı ile kontrol grubunda ise öğretim programına uygun şekilde
yürütülmüştür. Son test akademik başarı puanlarının Mann-Whitney U Testi
analizi sonuçlarına göre; öğrencilerin akademik başarılarında proje tabanlı
öğrenme yaklaşımının kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu
gözlenmiştir (p<.05). Wilcoxon işaretli sıralar testi sonuçları; deney ve kontrol gruplarının her ikisinde de
grup içi akademik başarı puanlarında artış olduğunu göstermiştir. Cohen’s d
değerine göre, deney grubunda uygulanan öğrenme yaklaşımının büyük etki
değerine sahip olduğu söylenebilir (d=0,88). Yarı yapılandırılmış görüşmelerin
içerik analizinden elde edilen sonuçlar, deney grubu öğrencilerinin konunun
uygulanan öğrenme yaklaşımı ile işlenmesini daha akılda kalıcı bulduklarını
göstermiştir.
Analitik Kimya Madde-Işık Etkileşimi Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Görüşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |