Bu çalışmada, Mazer (2012)
tarafından geliştirilmiş olan Student Engagement Scale (Öğrenci Katılım Ölçeği,
ÖKÖ)’i Türkçeye uyarlamak, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmak
amaçlanmıştır. Üniversite öğrencilerinin katılımını ölçmek için geliştirilen
ÖKÖ, 13 madde ve 4 boyuttan (sınıf içi sessiz davranışlar, sınıf içi sözlü
davranışlar, ders içeriği hakkında düşünme ve sınıf dışı davranışlar)
oluşmaktadır. İki ayrı çalışma yapılmıştır. Birinci çalışmada İngiliz Dili
Eğitimi Programı öğrencilerine (n= 25) ölçeğin İngilizce ve Türkçe formu 2
hafta ara ile verilmiştir. Katılımcıların iki forma verdikleri yanıtlar
arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönde ilişki bulunmuştur (r= .80). İkinci
çalışmaya ise matematik ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan 146 öğretmen
adayı katılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, önerilen modelin, veri
seti ile iyi uyum sağladığını göstermiştir. Ölçeğin alt boyutlarına ait
Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları .70 ile .91 arasında değişmiştir. Analiz
sonuçları, ÖKÜ’nün geçerliliği ve güvenirliği hakkında delil sağlamıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |