Yapılandırmacı
öğrenme yaklaşımına göre öğrenme, bireyin yapılandırma sürecini etkileyen içsel
ve dışsal faktörlerin uyumu ile açıklanabilir. Bu çalışmanın amacı, çocuğu
tanıyarak geliştirmeye yönelik çabalar olarak açıklanabilecek olan “çocukla
ilgilenmenin” öğretmen, veli ve çocuk için ne anlama geldiğini belirlemeye
çalışmaktır. Araştırma betimsel bir çalışma niteliğinde olup araştırma verileri
2015-2016 öğretim yılında Antalya ilinde kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla
belirlenmiş 150 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme soruları aracılığıyla
toplanmıştır. Araştırma verileri, içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları incelendiğinde, öğretmen ve veli açısından çocukla
ilgilenmenin çocuğu akademik başarıya ulaştırma için bilgi öğretmekle
ilişkilendirildiği, özellikle aileler açısından ise çocukların istek ve
ihtiyaçlarının karşılanması olarak algılandığı görülmüştür. Çocukların ise
öğretmen ilgilenmesini öğretme kavramıyla anne baba ilgisini ise daha çok istek
ve ihtiyaçlarını karşılamaları ile açıkladıkları görülmüştür. Araştırma
sonucunda, çalışma grubunun, çocukla ilgilenme kavramını yapılandırmacı öğrenme
ortamları ile ilişkilendiremedikleri, hala davranışçı öğrenme yaklaşımına göre
beklentilerinin şekillendiği ve öğrenme-öğretme sürecine yön verdikleri
söylenebilir.
Çocukla ilgilenmek yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı yapılandırmacı öğrenme ortamları
Learning
can be explained by the harmony between internal and external factors that
affect the construction process of individuals. This study aimed to identify
what “taking care of the child” means for teachers, parents and children. The
descriptive study was conducted in 2015-2016 academic year and data were
collected from a total of 150 individuals identified. Research data were
analyzed by using content analysis. Research findings show that taking care of
the child was associated by teachers and parents with providing information in
order to have children acquire academic achievement; parents were perceived as
meeting the requests and needs while children explain teacher interest and care
with the concept of teaching and they explain parental care and interest as
being shown that they are loved and having their requests and needs met. It can
be claimed that research results point to a lack of constructivist learning
environments in which these roles are supposed to be displayed in terms of
taking care of children and learning-teaching process is still guided by
behavioral learning approach.
Taking care of the child constructivist learning approach constructivist learning environments
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |