Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yayınlayın, Geliştirin ve Fark Yaratın: Eğitim Alanında Başarılı Yazma Rehberi

Yıl 2023, , 58 - 63, 25.05.2023
https://doi.org/10.37233/TRSPED.2023.138

Öz

Yazma, akademik ve mesleki gelişimde önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla, akademik alanda başarılı olmak için yazma becerisinin geliştirilmesi gerekmektedir. Araştırmalar, yükseköğretim öğrencilerinin ve akademisyenlerin kendilerini akademik yazma konusunda yeterli hissetmediğini göstermektedir. Alanyazında yükseköğretim öğrencilerinin akademik yazma becerilerinin geliştirilmesine odaklanan çeşitli kitaplar bulunmaktadır. Bu çalışmada, eğitim alanındaki akademisyenlerin yazma becerilerini desteklemek amacıyla Ayrıcalıklı Çocuklar Konseyi (Council of Exeptional Children [CEC]) tarafından “Publish, Flourish, and Make a Difference: A Guide to Successful Writing in Education” adlı kitabın 2010’da yayımlanan ikinci baskısı incelenmiştir. Festus E. Obiakor, Bob Algozzine ve Fred Spooner’in editörlüğünde çıkarılan bu kitap, 11 bölüm ve 151 sayfadan oluşmaktadır. Kitapta, çeşitli yazı türlerinin yazımına ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Akademik yazma konusunda yol gösterici bir kılavuz niteliğinde olan bu kitap hem genç araştırmacıların hem de akademisyenlerin kütüphanesinde mutlaka yer alması gereken bir kitaptır.

Kaynakça

  • Bruning, R. & Horn, C. (2000). Developing motivation to write. Educational Psychologist, 35(1), 25-37. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3501_4
  • Hamman, L. (2005). Self-regulation in academic writing tasks. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(1), 15-26.
  • Kan, M. O. & Gedik, F. N. (2016). Türkçe eğitimi alanında yüksek lisans tezi tamamlayanların akademik yazma ve tez oluşturma sürecine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 402-408. https://doi.org/10.5961/jhes.2016.177
  • Kiriakos, C. M. & Tienari, J. (2018). Academic writing as love. Management Learning, 49(3), 263-277. https://doi.org/10.1177/1350507617753560
  • McGrail, M. R., Rickard, C. M. & Jones, R. (2006). Publish or perish: A systematic review of interventions to increase academic publication rates. Higher Education Research and Development, (25)1, 19-35. https://doi.org/10.1080/07294360500453053
  • Paltridge, B. (2004). Academic writing. Language Teaching, 37(2), 87-105. https://doi.org/10.1017/S0261444804002216
  • Treven, S. & Potocan, V. (2005). Training programs for stress management in small businesses. Education and Training, 47(8/9), 640-652. https://doi.org/10.1108/00400910510633170

Publish, Flourish, and Make a Difference: A Guide to Successful Writing in Education

Yıl 2023, , 58 - 63, 25.05.2023
https://doi.org/10.37233/TRSPED.2023.138

Öz

Yazma, akademik ve mesleki gelişimde önemli bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla, akademik alanda başarılı olmak için yazma becerisinin geliştirilmesi gerekmektedir. Araştırmalar, yükseköğretim öğrencilerinin ve akademisyenlerin kendilerini akademik yazma konusunda yeterli hissetmediğini göstermektedir. Alanyazında yükseköğretim öğrencilerinin akademik yazma becerilerinin geliştirilmesine odaklanan çeşitli kitaplar bulunmaktadır. Bu çalışmada, eğitim alanındaki akademisyenlerin yazma becerilerini desteklemek amacıyla Ayrıcalıklı Çocuklar Konseyi (Council of Exeptional Children [CEC]) tarafından “Publish, Flourish, and Make a Difference: A Guide to Successful Writing in Education” adlı kitabın 2010’da yayımlanan ikinci baskısı incelenmiştir. Festus E. Obiakor, Bob Algozzine ve Fred Spooner’in editörlüğünde çıkarılan bu kitap, 11 bölüm ve 151 sayfadan oluşmaktadır. Kitapta, çeşitli yazı türlerinin yazımına ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Akademik yazma konusunda yol gösterici bir kılavuz niteliğinde olan bu kitap hem genç araştırmacıların hem de akademisyenlerin kütüphanesinde mutlaka yer alması gereken bir kitaptır.

Kaynakça

  • Bruning, R. & Horn, C. (2000). Developing motivation to write. Educational Psychologist, 35(1), 25-37. https://doi.org/10.1207/S15326985EP3501_4
  • Hamman, L. (2005). Self-regulation in academic writing tasks. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(1), 15-26.
  • Kan, M. O. & Gedik, F. N. (2016). Türkçe eğitimi alanında yüksek lisans tezi tamamlayanların akademik yazma ve tez oluşturma sürecine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 402-408. https://doi.org/10.5961/jhes.2016.177
  • Kiriakos, C. M. & Tienari, J. (2018). Academic writing as love. Management Learning, 49(3), 263-277. https://doi.org/10.1177/1350507617753560
  • McGrail, M. R., Rickard, C. M. & Jones, R. (2006). Publish or perish: A systematic review of interventions to increase academic publication rates. Higher Education Research and Development, (25)1, 19-35. https://doi.org/10.1080/07294360500453053
  • Paltridge, B. (2004). Academic writing. Language Teaching, 37(2), 87-105. https://doi.org/10.1017/S0261444804002216
  • Treven, S. & Potocan, V. (2005). Training programs for stress management in small businesses. Education and Training, 47(8/9), 640-652. https://doi.org/10.1108/00400910510633170
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Sayar 0000-0003-0901-3660

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Sayar, K. (2023). Yayınlayın, Geliştirin ve Fark Yaratın: Eğitim Alanında Başarılı Yazma Rehberi. Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 5(1), 58-63. https://doi.org/10.37233/TRSPED.2023.138