Collaboration, which is an important component in supporting student development, is defined as a way of working and interacting with other people for common purposes (Carlisle et al., 2005). In collaboration, it is aimed that each individual who is responsible for determining student needs and planning the necessary services voluntarily come together and provide quality educational services for the student (Shippen et al., 2005). At the same time, it is stated that teachers' supporting each other by working in cooperation will increase the efficiency in teaching and their self-confidence (Pugach & Blanton, 2009). However, national and international research suggests that collaboration between schools, families and other stakeholders is not at the desired level (Anastası̇ou et al., 2011; Çetin, 2004; Forte & Flores, 2014). In this study, the importance of collaboration between schools, students, families and other stakeholders in the community, the principles that should be considered in successful collaboration, the problems encountered and the strategies developed to overcome these problems are discussed. The first chapters of the book focus on school and district level collaboration, followed by student-focused collaboration in the following chapters. One of the striking details of the book is that it offers readers practical experiences by including case studies within the chapters and at the end of the chapters. This book, which is thought to shed light on schools, families and other stakeholders in the collaboration process, consists of a total of 17 chapters and 321 pages.
Öğrenci gelişiminin desteklenmesinde önemli bir bileşen olan işbirliği, ortak amaçlar doğrultusunda diğer kişilerle birlikte çalışma ve etkileşim kurma biçimi olarak tanımlanmaktadır (Carlisle vd., 2005). İşbirliğinde, öğrenci ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli hizmetlerin planlanmasında görevli olan her bireyin, gönüllü olarak bir araya gelmesi ve öğrenciye yönelik nitelikli eğitim hizmetlerinin sunulması amaçlanmaktadır (Shippen vd., 2005). Aynı zamanda, öğretmenlerin işbirliği içerisinde çalışarak birbirlerini desteklemelerinin, öğretimdeki verimliliği ve kendilerine olan güveni artıracağı belirtilmektedir (Pugach ve Blanton, 2009). Ancak ulusal ve uluslararası araştırmalara bakıldığında, okul, aile ve diğer paydaşlar arasındaki işbirliğinin istenilen düzeyde olmadığı ifade edilmiştir (Anastası̇ou vd., 2011; Çetin, 2004; Forte ve Flores, 2014). Bu çalışmada; okul, öğrenci, aile ve toplumdaki diğer paydaşlar arasındaki işbirliğinin önemine, başarılı bir işbirliğinde dikkat edilmesi gereken ilkelere, karşılaşılan sorunlara ve bu sorunların giderilmesine yönelik geliştirilen stratejilere değinilmiştir. Kitabın ilk bölümlerinde okul ve bölge düzeyinde işbirliğine değinilmiş, ardından ilerleyen bölümlerde öğrenci odaklı işbirliğine vurgu yapılmıştır. Kitabın dikkat çeken ayrıntılarından biri, bölümler içerisinde ve bölüm sonlarında konu ile ilgili örnek olaylara yer verilerek okuyuculara uygulama deneyimleri sunuyor olmasıdır. İşbirliği sürecinde okul, aile ve diğer paydaşlara ışık tutacağı düşünülen bu kitap, toplam 17 bölümden ve 321 sayfadan oluşmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |