Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tarkovsky Sinemasında Sanat ve Mâneviyat İlişkisi: Andrey Rublev Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 28 - 56, 15.01.2018

Öz

Sanat
ile
mâneviyat
arasında
felsefî,
psikolojik
,
sosyolojik
ve etik bakımdan çok sıkı bir ilişki mevcuttur. Bu ilişki
edebiyat, tiyatro ve felsefe alanlarında olduğu gibi sinemada da ele alınan
konulardan biridir. Sinemada sanat ile
mâneviyat üzerinde duran en önemli
yönetmenlerin başında Andrey Tarkovsky gelmektedir. Tarkovsky, 1966’da çektiği Andrey Rublev adlı filminde, ünlü bir ressamın
hayatına odaklanarak bu ilişkiyi ele almaktadır. Umutsuzluk, adaletsizlik ve
yoksulluğun yaygınlaştığı bir dönemde yaşayan Rublev, sanatıyla inancın
saflığını vurgulamaya ve yüksek bir ahlâk ideali ortaya koymaya çabalamıştır.
Bu çalışmada Andrey Rublev
sinemasal
dramaturji yöntemi aracılığıyla
psikolojik ve felsefi açılardan
analiz edilmektedir.


Kaynakça

  • Andrey Tarkovski, Mühürlenmiş Zaman, 3. baskı. Çev. Füsun Ant, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008.
  • Andrey Tarkovski, Şiirsel Sinema, (Der. John Gianvito), Çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2009.
  • Jeremy Mark Robinson, The Sacred Cinema of Andrei Tarkovsky, United Kingdom: Crescent Moon Publishing, 2006.
  • Laurence Cosse, “Les mardis du cinema”, France Culture, 7 Ocak 1986, Fransızcadan Çeviren: Güven Güner, İstanbul, Eylül 1993. (http://www.thymos.com.tr/Tarkovsk.html)
  • Nariman Skakov, The Cinema of Tarkovsky - Labyrinths of Space And Time (KINO - The Russian Cinema), New York: I.B.Tauris, 2012.
  • Sean Martin, Andrei Tarkovsky, Vermont: Pocket Essentials, 2005.

Relationship Between Art and Spirituality in Tarkovsky’s Cinema: A Review on Andrei Rublev

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 5, 28 - 56, 15.01.2018

Öz

There is a very close relationship between art and spirituality in terms of philosophical, psychological, sociological and ethical aspects. This relationship is one of the topics discussed in the cinema as well as in the fields of literature, theater and philosophy. Andrei Tarkovsky is an important director who thought that there was an inseparable link between art and spirituality; and he succeeded to build this relationship through his own language and method. In Andrei Rublev (1966), Tarkovsky discussed this relationship through the life of a famous painter who lived in the Middle Ages. Living in a period of despair, injustice, and poverty, Rublev struggled to emphasize the purity of his art and faith and to create a high moral ideal. In this study, Andrei Rublev analyzed philosophical, psychological and sociological aspects through the method of cinematographic dramaturgy.

Kaynakça

  • Andrey Tarkovski, Mühürlenmiş Zaman, 3. baskı. Çev. Füsun Ant, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008.
  • Andrey Tarkovski, Şiirsel Sinema, (Der. John Gianvito), Çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2009.
  • Jeremy Mark Robinson, The Sacred Cinema of Andrei Tarkovsky, United Kingdom: Crescent Moon Publishing, 2006.
  • Laurence Cosse, “Les mardis du cinema”, France Culture, 7 Ocak 1986, Fransızcadan Çeviren: Güven Güner, İstanbul, Eylül 1993. (http://www.thymos.com.tr/Tarkovsk.html)
  • Nariman Skakov, The Cinema of Tarkovsky - Labyrinths of Space And Time (KINO - The Russian Cinema), New York: I.B.Tauris, 2012.
  • Sean Martin, Andrei Tarkovsky, Vermont: Pocket Essentials, 2005.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Ömer Osmanoğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2017
Kabul Tarihi 11 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Osmanoğlu, Ö. (2018). Tarkovsky Sinemasında Sanat ve Mâneviyat İlişkisi: Andrey Rublev Üzerine Bir İnceleme. TRT Akademi, 3(5), 28-56.

                                                                      16115   16111        16112