Web 2.0 döneminin ikinci yarısından itibaren sosyal medya kullanıcı sayısının giderek artması, medya kuruluşlarını harekete geçirmiş ve televizyon kanallarının kurumsal sosyal medya hesapları birbiri ardına açılmaya başlamıştır. İlk başta televizyon yayıncılığı, yayınlanacak içeriklerin bu “yeni” ortamda duyurulmasıyla yetinmiştir. Ancak kısa zaman içerisinde sosyal medya platformları, video paylaşım platformları ve web siteleri üzerinden içeriklerin paylaşıldığı, platformlar arasında içerik akışlarının oluşturulduğu bir sosyal TV yayıncılığına geçilmiştir. Televizyon yayıncılığı ile sosyal medya arasındaki bu çok yönlü etkileşim, karmaşık bir televizyon yayıncılığına zemin oluşturmaktadır. Bu gelişmeler doğrultusunda bu araştırma, “Televizyon yayıncılığının kurumsal sosyal medya pratikleri nelerdir?” sorusuna yanıt aramaktadır. Bu kapsamda TRT çatısı altında yayın yapan 12 televizyon kanalının kurumsal sosyal medya hesapları 01.09.2021- 30.09.2021 tarihleri arasındaki nicel araştırma yöntemi ve basit rastlantısal örneklem tekniği kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda TRT çatısı altında yayın yapan her bir televizyon kanalının ayrı bir sosyal medya hesabının olduğu oldukça girift bir yapılanmanın bulunduğu, hesaplar arasında içeriklerin yeniden dolayımlandığı ve içerik yönetim pratiklerinde farklılıklar oluştuğu ortaya çıkmıştır. Diğer yandan sosyal TV yapılanmasına bakıldığında televizyon yayıncılığı ve sosyal medya platformları arasında çok yönlü bir çapraz medya içerik dolaşımı oluşturulsa da transmedya tabanlı dijital anlatımların ve etkileşimli TV programların bulunmadığı belirlenmiştir. TRT Arşiv sitesi üzerinden, TRT’de yayımlanmış tarihi değere sahip içeriklerin internet üzerinden açık erişime açılması ise televizyon yayıncılığı için önemli bir adım oluşturmuştur.
Ankara Üniversitesi, İletişim fakültesi
The growing number of social media users has driven media companies and television channels to launch corporate social media accounts one after another during the second part of the Web 2.0 era. At first, only the content to be broadcast was announced on these platforms. However, within a short period of time, a social TV broadcasting model emerged, in which content is shared across social media platforms, video sharing platforms, and websites, as well as a new content streaming model. This interaction between television and social media, sets the framework for a more complex television broadcasting. In light of these developments, this study tries to address the question, "What are the corporate social media practices of television broadcasting?". In this context, the corporate social media accounts of 12 television channels broadcasting under the umbrella of Turkish Radio and Television Corporation (TRT) were examined using the quantitative research method and simple random sampling technique between 01.09.2021 and 30.09.2021. According to the findings, each television channel transmitting under the TRT umbrella has its own social media account, there is a complex structure, contents are re-mediated across the accounts, and there are differences in content management practices. However, when we examined the social TV structure, we discovered that, while there is a diverse cross-media content circulation between television broadcasting and social media platforms, there are no transmedia-based digital narratives or interactive TV programs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 14 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International