Öz
Bu çalışmanın amacı, Türk espor oyuncularının espor oyunlarını oynama niyetlerinine yönelik motivasyonları araştırmaktır. Espor oyuncularının espor oyunlarını oynama niyetini etkileyen faktörler, PLS-SEM ile test edilmiştir. Araştırma modelini test etmek için 502 espor oyuncusuyla çevrimiçi bir anket yapılmıştır. Sonuçlar, fantezinin, rekabetin ve meydan okumanın istatistiksel olarak espor oyunları oynama niyetini etkilediğini göstermektedir. Ayrıca sosyal etkileşim ve oyalanmanın istatistiksel olarak espor oyunlarını oynama niyeti üzerinde “anlamlı bir etkisinin olmadığı” belirlenmiştir. Meydan okuma, rekabet ve fantezi motivasyonları, espor oyunları oynama niyetindeki varyansın %65,5'ini açıklamaktadır. Özellikle meydan okuma motivasyonunun oyun oynama niyeti üzerinde büyük etkisi olduğu tespit edilmiştir. Farklı bir kültürü temsil eden Türk espor oyuncularının oyun oynama motivasyonlarının incelenmesi, çalışmayı benzerlerinden farklılaştırmaktadır. Bu çalışma, fantezi, rekabet ve meydan okumanın espor oyunlarını oynama niyetini tahmin etmede önemli roller oynadığını göstererek yeni teorik ve pratik katkılar sağlamaktadır.